Słyszałeś gdzieś, że blog firmowy to dobry pomysł na promocję firmy. Niby mógłbyś go wykorzystać, ale… zastanawiasz się, czy blogowanie rzeczywiście ma jakiekolwiek przełożenie na realizację celów marketingowych Twojej firmy? Odpowiedź na to pytanie może brzmieć „jak najbardziej tak!”, ale… tylko pod warunkiem, że umiejętnie wykorzystasz siłę tego narzędzia komunikacji. Oto garść praktycznych wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć przygodę z prowadzeniem bloga firmowego.
Czym jest blog firmowy, a czym nie?
Blog to bardzo szerokie pojęcie. W końcu blogować może każdy – o swoich przemyśleniach na temat ekologii, krajach odwiedzonych podczas podróży, gotowaniu, zbieraniu znaczków itd. Budowanie bloga firmowego jest jednak czymś nieco innym.
A zatem czym?
Gdyby ktoś zapytał mnie o to 10 lat temu, powiedziałabym, że pisanie bloga firmowego pozwala na umieszczanie aktualności i nowinek branżowych. Nie jest to oczywiście zła odpowiedź, ponieważ blog rzeczywiście daje dużą swobodę działania i mogą się znaleźć i posty o takiej tematyce. Jeżeli jednak chcesz, aby ta sekcja Twojej strony internetowej realnie wspomogła działania content marketingowe i SEO, musisz do niego podejść zupełnie od innej strony. Jakiej? Odwróćmy na chwilę role.
Czy Tobie samemu zdarza się, choć raz na jakiś czas, przeglądać treści na blogu firmowym – np. dotyczące przedsiębiorstw działających w Twojej branży? A może trafiasz na nie, gdy szukasz porady na określony temat? Być może właśnie na ten wpis trafiłeś, poszukując informacji na temat prowadzenia blogów firmowych? No właśnie…
W przypadku bloga firmowego chodzi o coś więcej niż zestaw artykułów o tym „co tam się dzieje w firmie”.
To narzędzie marketingowe, przy pomocy którego możesz zbudować wizerunek eksperta w branży oraz zwiększyć widoczność w przestrzeni Internetu, a co za tym idzie – docelowo – pozyskać nowych klientów i wzmocnić pozycję na rynku.
Jak blog firmowy może pomóc w działaniach SEO, SEM i wizerunkowych? Poznaj zalety bloga
Prowadzenie wartościowego bloga może przynieść Twojej firmie wyraźne korzyści – i to na wszystkich trzech wymienionych powyżej polach, na każdym z czterech etapów działań marketingowych: od wzbudzenia zainteresowania, przez pozyskanie leadów, aż po finalizację transakcji i budowanie wizerunku marki. Sprawdź, dlaczego warto pisać firmowy blog.
1) Pozwala zwiększyć ruch na stronie www
Wzrost liczby odwiedzin strony www to większa szansa na to, aby zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług lub zakupu oferowanych produktów. Jeśli prowadzisz bloga – regularnie! – to każdy kolejny wpis jest indeksowany przez wyszukiwarki, w efekcie czego informacja o stronie może pojawić się wyżej w wynikach SERP-ach.
Gdy kolejne wpisy będą poruszały tematy związane z Twoją branżą, znacząco wspomogą efekty pozycjonowanie long-tail (na „długi ogon”), które jest absolutną podstawą inbound marketingu. To zaś kolejny kamyczek do pozycjonerskiego ogródka.
To nadal nie koniec! Co robisz z ciekawymi artykułami? Dzielisz się nimi. Komentujesz je. Udostępniasz znajomym w mediach społecznościowych. Każda taka akcja oznacza większą widoczność Twojej marki w sieci. Nie stać Cię na to, żeby tego sobie odmówić! Potencjał bloga firmowego może Cię pozytywnie zaskoczyć.
Czy wiesz, że…
600 mln
W Internecie działa ponad 600 milionów aktywnych blogów.
80%
80% użytkowników Internetu wchodzi w interakcję zarówno z serwisami społecznościowymi, jak i blogami.
55%
Firmy prowadzące blogi notują średnio o 55% więcej odwiedzin strony niż te, które tego nie robią.
434%
Witryny z aktywnymi blogami mają o 434% więcej zaindeksowanych stron i o 97% więcej linków przychodzących niż strony bez blogów.
2) Pomaga generować leady
Pod wyrażeniem „pozyskiwanie leadów” kryje się zdobywanie namiarów na klientów, co do których istnieje większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się na dokonanie transakcji.
Jak blog pomaga na tym polu? Ot, wystarczy, że we wpisie blogowym umieścisz odpowiednie call-to-action oraz skłonisz odbiorców do pozostawienia adresu e-mail i zapisania się np. na newsletter.
To jednak nie wszystko. W ciekawym i merytorycznym wpisie na temat powiązany z Twoją działalnością możesz spokojnie „przemycić” informację o swojej firmie lub zachęcić czytelnika do kontaktu w celu pogłębienia wiedzy. To również może zadziałać, jeśli zostanie podane w atrakcyjny sposób.
3) Wzmacnia wizerunek eksperta w branży
Dobre, eksperckie artykuły na blogu firmowym, w których znajdują się konkretne wskazówki i wartościowe informacje, udowadniają, że w swojej branży jesteś ekspertem. A jeśli są napisane przez poszczególnych pracowników – najlepiej z podaniem personaliów – pozwalają klientom poznać ich bliżej. To może być początek długoterminowej relacji. Dobrze jest przecież rozmawiać z kimś, kogo już się „zna” – choćby i z czytania tekstów branżowych jego autorstwa.
4) Długofalowo wspiera promocję
Wpisy na blogu nie znikają. Dlatego warto zadbać o publikowanie tzw. evergreen contentu, czyli artykułów, które są i będą przydatne zawsze. Dzięki temu masz szansę stworzyć niemal perpetuum mobile, bo odbiorcy będą wracać do tych tekstów. Warto postawić na skuteczne promowanie bloga również na inne sposoby. Jak to robić? Możesz np. wysyłać wiadomości do subskrybentów z zachętą do przeczytania nowego artykułu lub zamieszczać posty w mediach społecznościowych, które skłaniają do zapoznania się z treściami.
Promowanie bloga może także odbywać się „na zewnątrz”. Aby przyniosło efekty, udzielaj się na forach tematycznych lub w grupach na Facebooku. W swoich postach lub odpowiedziach na komentarze proponuj zapoznanie się ze wpisami blogowymi, które są źródłem wartościowych i merytorycznych treści na dany temat. Wymaga to nieco czasu i systematyczności, ale może dać świetne rezultaty. Dodatkowo zyskujesz bezpośrednią inspirację klientami — wiesz, o czym mówią i jakich treści szukają.Oczywiście to nie wszystkie powody, dla których warto zdecydować się na prowadzenie bloga. Myślę jednak, że te wymienione powyżej są wystarczające, aby uwzględnić to narzędzie w swojej strategii promocyjnej.
Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu bloga?
Wypełnij formularz.
Jak zacząć prowadzić bloga firmowego?
Na początek najważniejsze: załóż bloga w tej samej domenie co Twoja strona www!
Dlaczego to takie ważne? Blog, jak już wiesz, niesie za sobą OGROMNY potencjał SEO i wspiera pozycjonowanie strony firmowej. Nie możesz więc sobie pozwolić na to, aby blog trafił na domenę niepowiązaną bezpośrednio z www Twojej firmy, czyli np. na platformę blogową. Z takich narzędzi również można korzystać, ale… to temat na inny wpis.
Blog powinien być więc wydzieloną sekcją strony www – tak jak jest to również u nas. Poza powodami SEO takie rozwiązanie jest korzystne także dlatego, że odwiedzający Twoją stronę łatwiej trafią na dobrze widoczny blog. A skoro tak, chętniej do niego zajrzą i poznają bliżej.
Najlepszym adresem dla bloga jest: [twojadomena].pl/blog, a nie np. blog.[twojadomena].pl.
Z technicznego punktu widzenia warto również zadbać o przyjazne celom SEO adresy URL wszystkich wpisów. Jednak zdecydowanie ważniejsze są założenia merytoryczne.
1) Określ, do kogo chcesz pisać na blogu
Blog firmowy nie jest pamiętnikiem. Piszesz go więc nie dla siebie, a po to, aby wnieść wartość dodaną w życie odbiorców – i to tych, którzy potencjalnie mogą być odbiorcami rozwiązań, jakie oferujesz na rynku. Dlatego musisz dokładnie wiedzieć:
- kim oni są,
- co ich interesuje,
- jakie są ich problemy i potrzeby,
- jakich rozwiązań poszukują – a w konsekwencji: jak Ty możesz je im dostarczyć.
Aby to zrobić, nie wystarczy określić „profilu demograficznego” grupy docelowej. Najlepiej, jeśli stworzysz persony swoich odbiorców, a zatem zwizualizujesz – najdokładniej jak to możliwe – każdą z grup odbiorców.
Przykładowo, personami odbiorców bloga prowadzonego przez biura podróży mogą być np.:
- Ewa, trzydziestokilkuletnia singielka, która lubi aktywnie spędzać czas i interesuje się odkrywaniem egzotycznych miejsc, a jednocześnie dysponuje zasobnym portfelem.
- Jacek i Anna – starsze małżeństwo, które szuka niedrogich wczasów zorganizowanych w ciepłym kraju.
- Adam i Kasia – para studentów z niezbyt zasobnym portfelem, ale małymi wymaganiami co do warunków pobytu. Chcą przeżyć przygody.
- Tomek – 40-latek pasjonujący się historią, którego interesują wycieczki objazdowe po mniej oczywistych kierunkach
Podaję oczywiście bardzo ogólny przykład. Jednak Twoja persona powinna mieć dookreślone:
- cechy demograficzne (wiek, płeć, stan cywilny, miejsce zamieszkania – miasto/wieś – zawód itp.),
- zainteresowania,
- cechy charakteru,
- typowe problemy, z jakimi się zmaga,
- zachowania.
Przy tworzeniu person możesz skorzystać z narzędzi ułatwiających ten proces – np. z Make My Persona. Im dokładniejsza charakterystyka, tym lepiej zrozumiesz swoich odbiorców. Dzięki temu będziesz mógł stworzyć teksty przydatne z punktu widzenia potencjalnych klientów.
2) Przygotuj listę zagadnień, które zainteresują odbiorców
Wiesz, już do kogo mogą trafić Twoje treści blogowe. Teraz czas zastanowić się nad tym, jakie rodzaje artykułów warto wykorzystać i przede wszystkim — o jakich zagadnieniach napisać, żeby stworzyć idealny wpis na bloga firmowego. Taki wpis powinien:
- zainteresować czytelników — to podstawa,
- rozwiązać ich problemy,
- odpowiedzieć na kluczowe pytania, które zadają.
Uruchomienie bloga firmowego warto poprzedzić burzą mózgów, najlepiej w większym zespole – wypisz wszystkie zagadnienia związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością, które mogą się wydać interesujące. Pamiętaj: nie chodzi tylko o wąską listę tych ściśle powiązanych z sednem oferty. Im szerzej spojrzysz na swoją niszę, tym lepiej. I to z dwóch powodów:
- na długo nie zabraknie Ci pomysłów na to, o czym prowadzić skuteczny blog firmowy,
- szerokie spektrum tematów równa się dużym możliwościom w kontekście pozycjonowania long-tail.
Na tym nie koniec. Powtórzmy po raz kolejny: budowanie bloga firmowego to nie nie pisanie dla siebie, ale po to, żeby rozwiązać problemy czytelników. I to aktualne problemy. Dlatego warto poszukać inspiracji w bieżących trendach w sieci. Research prowadź tak, aby sprawdzić przede wszystkim:
- jakie pytania związane z Twoją niszą biznesową zadają internauci,
- jakie tematy są im najbliższe i budzą największe zaangażowanie (np. są udostępniane i komentowane w mediach społecznościowych).
Gdzie szukać inspiracji do tworzenia ciekawych wpisów blogowych?
Możesz np. skorzystać z BuzzSumo. Tu wystarczy wpisać hasło – frazę kluczową powiązaną z Twoją branżą. Otrzymasz informację zwrotną ze wskazaniem najpopularniejszych artykułów w sieci na ten temat z ostatniego roku (albo innego okresu – w zależności od tego, jak ustawisz wyszukiwarkę). Co to daje? Sprawdzisz, jakie tematy, w których możesz się wypowiedzieć, angażują użytkowników.
Załóżmy, że zajmujesz się tworzeniem aplikacji mobilnych. Wpisujesz w BuzzSumo hasło „aplikacje mobilne”. Oto, co wyskakuje:
Wyniki zaangażowania, które budzą poszczególne artykuły, nie są może powalające, ale dają Ci rozeznanie, o czym warto napisać. W tym przypadku dobrymi tematami na bloga będą np.:
- aplikacje mobilne przydatne w górach / w podróży (tekst wskazujący na rozwiązania, które może przygotować Twoja firma),
- aplikacje w branży retail,
- aplikacje mobilne a e-learning.
Analogicznie do BuzzSumo działa Content Explorer. W obu przypadkach możesz na początek skorzystać z okresów próbnych i wykorzystać je maksymalnie, aby pozyskać wartościowe informacje.
Dobrze też sprawdzić Google Trends albo… pójść nieco na skróty i wpisać w Google hasło w stylu „najlepsze artykuły o…”. To ostatnie rozwiązanie działa znacznie lepiej, gdy zapytanie wpiszesz po angielsku. Anglojęzyczne zapytania mają jeszcze jedną zaletę: czasem, robiąc research w tym języku (a więc korzystasz z bardziej „globalnej” części internetu), nieco wyprzedzisz trendy w Polsce. Dzięki temu możesz być pierwszym lub jednym z pierwszych, którzy poruszą dany temat.
3) Przełóż tematy na słowa kluczowe
Gdy lista tematów będzie gotowa, czas sprawdzić, jaki wykazują potencjał SEO. Jak to zrobić? Np. przy pomocy:
- Google Keyword Planner,
- KeywordTool.io,
- Keywords Everywhere,
- Senuto,
- SEMSTORM
- Answer The Public (świetne wizualizacje, które dostarczają dodatkowych, blogowych inspiracji, ponieważ koncentrują się na pytaniach związanych z podanym słowem kluczem, powiązanych z nim przyimkami, porównaniami oraz przedstawiają listę alfabetyczną fraz idealną pod long-tail).
Takie pytania powiązane z tematem „pisanie tekstów” podaje Answer The Public. Wiele z nich (może poza tymi związanymi z rapem i hip-hopem ???? ) mogłoby być gotowymi tematami na wpis na naszym blogu.
Możesz również przyjrzeć się wynikom autouzupełniania, które podpowiedzą, o co pytają Google użytkownicy w kontekście „Twoich” tematów.
Na podstawie zapytań, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki, możesz zaplanować temat artykułu, np.: “Jakie płytki do małej łazienki powiększą ją optycznie”, “Jakie płytki do garażu są najbardziej wytrzymałe”.
To nie koniec kwestii, o które warto zadbać przy planowaniu zawartości bloga w kontekście SEO.
Wiesz już, jakie tematy interesują Twoich odbiorców. Wiesz też, jakie słowa kluczowe z nimi powiązane niosą za sobą wysoki potencjał w wynikach wyszukiwania. Teraz czas odpowiedzieć na kolejne pytania:
- na jakie słowa kluczowe Twoja strona www jest już widoczna w sieci (jeszcze przed założeniem bloga);
- jak to się ma do widoczności konkurencji i generowania ruchu na stronie;
- jak wygląda „sezonowość” zapytań w Google. W czym rzecz? Przykładowo, jeśli sprzedajesz sprzęt sportowy, możesz się spodziewać, że wiosną większy potencjał będą za sobą niosły teksty o deskorolkach czy rowerach, a zimą – te o nartach. Ty musisz jednak nieco wyprzedzić fakty i mieć je gotowe, zanim nadejdzie apogeum popularności danego zagadnienia.
W dobraniu tematyki wpisów na blogu mogą Cię wesprzeć narzędzia SEO, takie jak np. Senuto,Contadu czy Surfer SEO. Na podstawie zebranych danych będziesz w stanie przygotować dokładny plan każdego z artykułów – z chwytliwym tematem o wysokim potencjale SEO, nagłówkami HX z frazami kluczowymi (tak, aby wpisy wzajemnie się nie „kanibalizowały”, tj. nie odbierały sobie popularności z uwagi na pokrywający się zestaw słów kluczowych) i z konkretnymi datami publikacji. Takie działania mogą przynieść wymierne zyski z bloga firmowego, choć musisz mieć świadomość, że odczujesz je raczej w długofalowej perspektywie. Zoptymalizuj blog, a masz szansę osiągnąć ogromny wzrost widoczności serwisu.
4) Stwórz listę co najmniej kilku-kilkunastu tematów artykułów
Warto to zrobić, niezależnie od tego, czy chcesz prowadzić bloga dla sklepu online, dla restauracji, czy dla firmy oferującej wyspecjalizowane usługi. Na początku będzie najłatwiej, bo możesz zacząć od absolutnie podstawowych zagadnień związanych z branżą. Dlatego wykorzystaj to i zrób od razu długą listę – przyda Ci się, aby zaplanować publikacje w długofalowej perspektywie. Dopisuj do niej kolejne pomysły, gdy tylko przyjdą Ci do głowy. Wystarczą nawet same hasła – przekujesz je na konkretne tematy, kiedy przyjdzie czas na pisanie.
5) Przygotuj harmonogram publikacji tekstów
Skuteczne marketingowo blogi to te, które charakteryzują się systematycznością blogowania. Jak bardzo regularnie trzeba to robić, aby pozyskać klientów i przykuć ich uwagę? Trzeba na to spojrzeć pragmatycznie – zwłaszcza że na blogu liczą się treści dobrej jakości, a nie „zapychacze”. Dlatego na ich przygotowanie trzeba poświęcić sporo czasu – choćby na zebranie materiałów czy poukładanie całości w spójny artykuł.
Optymalnym rozwiązaniem jest publikowanie nowego tekstu co najmniej dwa razy na miesiąc, a jeszcze lepiej – raz na tydzień. Tu nie ma ścisłych reguł. Jedno jest pewne: jeśli ustalisz plan wydawniczy bloga, trzymaj się go. Na początek zacznij od jednego tekstu miesięcznie. Z czasem, gdy zdobędziesz więcej wprawy, możesz zwiększać częstotliwość publikacji.
Nie wiesz, jak przygotować plan wydawniczy swojego bloga? Tutaj znajdziesz przydatne wskazówki i szczegółową instrukcję tego, jak go stworzyć od podstaw: Plan wydawniczy dla bloga firmowego — co to jest?Pamiętaj: nawet jeśli uda Ci się przygotować więcej tekstów przed czasem, nie publikuj ich jednocześnie. Daj każdemu z nich wybrzmieć, a następnie umieszczaj na stronie w regularnych (założonych wcześniej) odstępach czasu! Możesz również aktualizować starsze wpisy, dzięki czemu Twoja treść będzie zawsze na czasie.
Jak prowadzić firmowy blog: samodzielnie czy nie?
Prowadzenie bloga firmowego może być dość czasochłonnym procesem – zwłaszcza jeśli chcesz, aby naprawdę wzmocnił widoczność marki w sieci oraz jej wizerunek. To jednak nie powinno Cię absolutnie odstraszać. Pamiętaj, że zawsze masz wybór: samodzielnie przygotowywać i publikować teksty lub skorzystać z pomocy w prowadzeniu bloga firmowego, czyli powierzyć to zadanie specjalistom z agencji copywriterskiej.
Ciekawi Cię, jak w praktyce wygląda współpraca z agencją? Przeczytaj: Prowadzenie bloga firmowego — jak działamy?
Na co się zdecydować? Wszystko zależy od tego:
- ile czasu możesz poświęcić na tworzenie bloga firmowego?
- jak dobrze radzisz sobie z pisaniem tekstów, czy jesteś w stanie dostarczyć wartościowy content?
- czy jesteś w stanie zagwarantować regularność publikacji?
Jeśli czujesz się na siłach, nie obawiaj się spróbować. Choć skuteczny marketing treści bloga firmowego wymaga trzymania się zasad opisanych powyżej, z pewnością stopniowo je opanujesz. Poza tym, redagując treści samodzielnie:
- dajesz upust swojej kreatywności,
- możesz spojrzeć na zagadnienia związane z Twoją branżą z nieco innej, często bardziej pogłębionej perspektywy.
Pamiętaj też, że w proces tworzenia treści biznesowych możesz też zaangażować swoich pracowników. Rotacja autorów zmniejszy obciążenia związane z blogowymi obowiązkami spoczywające na jednej osobie. Pozwoli też poznać czytelnikom różnych członków zespołu.
Jeżeli jednak czujesz, że możesz mieć problem z utrzymaniem regularności pisania oraz publikowania wartościowych treści i chcesz się skoncentrować na clou swojej działalności, warto rozważyć skorzystanie z pomocy specjalistów. Zamawiając profesjonalne teksty na bloga, oszczędzasz czas i zyskujesz gwarancję, że publikowane treści będą niosły za sobą wysoki potencjał marketingowy, SEO, jak i merytoryczny.Pamiętaj, że przy współpracy z agencją copywriterską nie tracisz kontroli nad treścią artykułów na Twoim blogu. Kiedy powstaną, oczywiście trafią do Ciebie do autoryzacji.
Przeczytaj jak wygląda nasz proces współpracy z klientem przy prowadzeniu bloga.
To również Ty decydujesz, w jakim zakresie mają Ci pomóc specjaliści. Możliwe jest np.:
- przekazanie copywriterom napisanych przez siebie / pracownika tekstów na bloga do „doszlifowania” pod względem językowym, komunikacyjnym czy SEO – to świetne rozwiązanie, kiedy chcesz samodzielnie przygotowywać artykuły, ale zależy Ci na wzmocnieniu ich potencjału marketingowego,
- przesłanie konspektu tekstu na konkretny temat, z listą zagadnień i informacji, które chcesz, aby zostały ujęte – w ten sposób precyzyjnie ustalasz, jakie treści mają się znaleźć w artykule i zyskujesz gwarancję, że obierze on oczekiwany przez Ciebie kierunek,
- podanie tematów, które chcesz poruszyć na blogu – zakreślasz ramy tematyczne, ale to na copywriterze spoczywa zadanie wykonania researchu i opracowania treści,
- powierzenie agencji copywriterskiej kompleksowej opieki nad blogiem – od wymyślania tematów, aż po ich opracowanie, a nawet publikację.
W Sago Media copywriter tworzący treści jest w stałym kontakcie z pracownikiem Twojej firmy odpowiedzialnym za blog firmowy. Dzięki temu teksty mają bardzo spersonalizowany charakter — brzmią tak, jak pisane przez osobę “z wewnątrz”. Nie musisz samodzielnie ich tworzyć ani zlecać tego swojemu zespołowi. Wiemy, że nie każdy lubi pisać. Dlatego przejmujemy to zadanie, a Ty masz pewność, że teksty na Twoim blogu firmowym będą “uszyte na miarę”- merytoryczne, o wysokim potencjale SEO i zgodne z tone of voice Twojej firmy.
Cokolwiek wybierzesz – samodzielne pisanie czy nie – koniecznie wykorzystaj możliwości, jakie daje blogowanie.Co dalej? Uzbrój się w cierpliwość. Stworzenie bloga firmowego przyniesie efekty, ale nie po dniu, tygodniu czy miesiącu. Jednak przyrastająca ilość wartościowego contentu krok po kroku poprawi Twoją widoczność w sieci, a w konsekwencji zwiększy prawdopodobieństwo, że dotrzesz do nowych klientów.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Jednym z nich może być niewłaściwe dobranie tematyki do zainteresowań Twoich odbiorców. Treści powinny rozwiązywać ich problemy i odpowiadać na często pojawiające się pytania. Jeśli np. sprzedajesz świece sojowe, możesz stworzyć poradnik dotyczący ich prawidłowego palenia. Z kolei historia uprawy soi na świecie niekoniecznie może być tym, co przykuje uwagę Twoich czytelników.
Kolejnym błędem jest zbyt nachalne promowanie marki. Blog ma wspierać sprzedaż, jednak przede wszystkim powinien dostarczać merytoryczne treści. Jeśli co kilka zdań będziesz „przemycać” zachętę do kupienia Twoich produktów czy usług, odbiorcy szybko się zniechęcą do dalszego czytania.
Blog to świetne miejsce do prezentowania treści w różnych formach. Nie musisz ograniczać się wyłącznie do tekstów. Wszelkie infografiki, zdjęcia czy filmy są bardzo mile widziane. Podnoszą atrakcyjność przekazu i sprawiają, że jest on łatwiejszy w odbiorze i bardziej czytelny. Wizualizacja treści to świetny pomysł na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Pamiętaj o podawaniu źródeł, z których pozyskujesz materiały do udostępnienia — aby nie łamać praw autorskich.
Jak najbardziej! Storytelling to strategia polegająca na przekazywaniu treści w formie opowieści, zwykle z punktu widzenia pierwszej osoby. Możesz np. stworzyć wpis dotyczący historii Twojej marki i wyzwań, przed jakimi musiała stanąć, by osiągnąć sukces.
Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z częstotliwością publikowania artykułów, które skupiają się wyłącznie na Twojej firmie. Storytelling może obejmować szeroki zakres tematów.