Prowadzenie bloga firmowego – jak działamy?

<strong>Prowadzenie bloga firmowego – jak działamy?</strong>

Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z naszych sztandarowych usług, a jednocześnie najbardziej popularną. Zupełnie nas to nie dziwi, ponieważ blog firmowy jest doskonałym miejscem na realizowanie działań content marketingowych. Chcesz powierzyć nam realizację tego zadania? Sprawdź, jak działamy. 

Zlecenie prowadzenia bloga firmowego wiąże się z wydatkiem, to fakt. Jednak biorąc pod uwagę możliwe do osiągnięcia korzyści, poniesiony koszt ma szansę się zwrócić.

Przyjrzyj się poniższym statystykom.

47%

kupujących przegląda bloga firmowego przed złożeniem zamówienia [DemandGen]

95%

 odbiorców nabiera zaufania do firmy dzięki wartościowym treściom [DemandGen]

84%

użytkowników oczekuje przydatnego i wysokiej jakości contentu [Havas Group]

Czy to nie wystarczające powody, aby zainwestować w blog firmowy? Możesz to zrobić samodzielnie, np. korzystając z naszych porad zawartych w artykule “Jak zacząć pisać bloga dla sklepu internetowego”. Mimo że skupia się on na branży e-commerce, z pewnością wiele z niego wyciągniesz dla siebie – niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Możesz też dowiedzieć się, jak napisać dobry artykuł na bloga. 

Jak wygląda współpraca w zakresie prowadzenia bloga?

A co jeśli nie masz czasu lub po prostu nie czujesz się na siłach, aby się tym zajmować? Możesz zdać się na nasze doświadczenie – w końcu zajmujemy się tym na co dzień. 

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nikt nie chce podejmować współpracy „na słowo”. Zanim zdecydujesz się na cykliczną współpracę, możesz sprawdzić czy jesteśmy agencją copywriterską nadającą na tych samych falach, czy mówimy tym samym językiem. Jak?

Próbne artykuły blogowe

 Zaczynamy od próbnych artykułów blogowych, aby zaprezentować Ci nasz warsztat. Mamy świadomość tego, że Twoje oczekiwania względem tekstów mogą być inne niż dotychczasowych naszych klientów. Ty zaś nie masz pewności, czy potrafimy „mówić” do Twoich odbiorców – szczególnie jeśli działasz w specyficznej branży. 

Zawsze proponujemy przygotowanie 2-3 artykułów próbnych mieszczących się w ustalonym przedziale znaków. Konkretne tematy możesz zaproponować Ty lub całkowicie zdać się na nas. Możesz też przygotować ważne dla Ciebie zagadnienia, które my będziemy musieli „oszlifować”. 

Pamiętaj! Usługa przygotowania próbnych artykułów jest płatna. Dlaczego? Do tego zlecenia podchodzimy tak samo jak do przygotowywania każdego innego tekstu. Wyszukujemy tematy, przygotowujemy propozycje tytułów, wykonujemy szeroko zakrojony research. Wszystko po to, aby artykuły były dopracowane w każdym detalu i by można było je opublikować na blogu. 

Zanim przystąpimy do pracy 

Kiedy już zdecydujesz, że jesteśmy agencją copywriterską, z którą chcesz współpracować, przychodzi czas na podjęcie kolejnych kroków. 

  • Wybierasz pakiet 

Chociaż możesz zamówić dowolną liczbę artykułów w ramach usługi prowadzenia bloga, polecamy wybór jednego z dostępnych pakietów. Zostały one opracowane na podstawie potrzeb dotychczasowych klientów oraz składanych zapytań dotyczących artykułów blogowych. 

Każdy pakiet różni się:

  1. łączną liczbą znaków,
  2. ceną za 1000 znaków, 
  3. opcją publikowania artykułów, 
  4. brakiem / opcją publikowania wpisów promujących treści na FB.

Pamiętaj! Żaden z pakietów NIE JEST objęty umową terminową. W każdym momencie możesz zrezygnować z usług lub czasowo je zawiesić. Wystarczy nas tylko poinformować o tym z wyprzedzeniem. 

 Jeśli w danym miesiącu będziesz potrzebować większej / mniejszej liczby artykułów, możesz zmienić dotychczasowy pakiet. 

  • Poznajemy się bliżej 

Pierwsze informacje o Twojej firmie oraz grupie docelowej zebraliśmy jeszcze przed napisaniem artykułów próbnych. Jednak do długofalowej współpracy to zdecydowanie za mało, dlatego potrzebujemy poznać Cię bliżej.

Otrzymasz od nas pogłębiony brief, który pozwoli uzyskać odpowiedzi na wiele istotnych pytań. Pamiętaj, że nie musisz odpowiadać na nie pełnymi i długimi zdaniami. Wystarczą odpowiedzi hasłowe, które przybliżą nam Twoją firmę. 

  • Kontaktujesz się z dedykowanym copywriterem

Pracą nad artykułami blogowymi będzie zajmował się tylko jeden copywriter. Wszystko po to, aby przygotowywane teksty były spójne pod każdym względem. 

Na tym etapie skontaktuje się on z Tobą – po to, aby jeszcze dokładniej omówić kwestie merytoryczne. Być może będzie miał do Ciebie kilka dodatkowych pytań. Uzyskane odpowiedzi pozwolą mu na opracowanie lepszych tematów i przygotowanie treści przydatnych z punktu widzenia grupy docelowej. 

Realizacja usługi właściwej 

Prowadzenie bloga firmowego obejmuje kompleksowe działania, które powtarzamy cyklicznie każdego miesiąca. Dla Ciebie oznacza to przewidywalność naszej pracy. Czyli co? Dokładnie wiesz, kiedy otrzymasz od nas tematy i gotowe artykuły do weryfikacji. Możesz to uwzględnić w swoim planie pracy, dzięki czemu współpraca z nami będzie przebiegać sprawnie – bez zbędnych przestojów. 

Prowadzenie bloga – miesięczny cykl pracy
  • Etap 1. Przygotowanie propozycji tematów

Tematy mogą być ustalone przez Ciebie lub ich przygotowanie możesz zlecić nam. W tym drugim wariancie przedstawimy Ci propozycję konkretnych tytułów, które powstają w oparciu o najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe. Korzystamy z popularnych narzędzi, np. Planer słów kluczowych Google Ads, Senuto, AnswerThePublic. Wśród tematów mogą znaleźć się te sezonowe lub evergreeny. 

Czytaj też: Evergreen content – jak tworzyć ponadczasową treść

Do każdego artykułu możemy zaproponować (w zależności od tematyki) oferowane przez Ciebie i pasujące do tematu produkty / usługi

Na tym etapie możesz odrzucić zaproponowane tematy i nakreślić kierunek tematów „zastępczych”. W trakcie realizacji taka zmiana nie będzie już możliwa.

Informacja! Listę proponowanych tematów otrzymasz od nas do 15. dnia bieżącego miesiąca. Na akceptację masz 5 dni roboczych. Jeśli nie odezwiesz się do nas w tym terminie, przypomnimy Ci ponownie. Może to jednak wiązać się z wydłużeniem / zmianą daty oddania gotowych artykułów. 

  • Etap 2. Praca nad artykułami blogowymi

Po akceptacji tematów czas na realizację. Copywriter zajmuje się przygotowywaniem treści na podstawie otrzymanych od Ciebie materiałów oraz samodzielnego researchu. Jeśli na tym etapie realizacji pojawią się dodatkowe pytania z jego strony, będzie się z Tobą kontaktować.

Każdy artykuł będzie zawierał wartościową treść i jednocześnie zostanie zoptymalizowany pod kątem SEO. Dzięki temu spełni oczekiwania Twoich odbiorców i będzie przyjazny robotom wyszukiwarki. 

To może Cię zainteresować: 5 błędów, przez które teksty nie pozwalają sprzedawać 

Do każdego artykułu copywriter dopisze meta title i meta description. Zaś w przypadku tekstów w ramach pakietu Optymalnego i Rozszerzonego otrzymasz także treść wpisu na Facebooka

Copywriter dobiera także zdjęcie główne – z bezpłatnych baz. Na życzenie może skorzystać z płatnych stocków, jednak zakup grafiki będzie leżał po Twojej stronie. 

  • Etap 3. Wysyłka artykułów i zatwierdzenie 

Gotowe artykuły trafiają do Ciebie do 7. dnia kolejnego miesiąca. Masz 5 dni roboczych na zgłoszenie ewentualnych sugestii. Jeśli zajdzie potrzeba modyfikacji treści – zgodnie z Twoimi komentarzami, copywriter wprowadzi zmiany w ciągu 2 dni roboczych. 

Pamiętaj! Poprawki nanosimy bezpłatnie. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy już po oddaniu artykułu zmienisz koncepcję tekstu. W takim przypadku nową treść przygotujemy odpłatnie. 

  • Etap 4. Publikacja artykułów 

Ostatnim etapem jest publikacja artykułów – bezpłatna, jeśli korzystasz z pakietu Optymalnego lub Rozszerzonego. Teksty możemy publikować w ramach pakietu Podstawowego, jednak jest to usługa dodatkowo płatna.

Artykuły publikujemy zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. 

Przekaż nam prowadzenie bloga firmowego 

W prowadzenie bloga firmowego trzeba zaangażować się na 100%, dlatego możesz nie mieć na to czasu ani zasobów. I tu wkraczamy my – chętnie zdejmiemy z Ciebie ten obowiązek. Zastanawiasz się, dlaczego właśnie nam miałbyś zaufać? Oto kilka najważniejszych powodów.

Kompleksowa realizacja

Usługa prowadzenia bloga obejmuje prace od A do Z. Zajmiemy się nie tylko przygotowaniem artykułów na podane przez Ciebie tematy. Sami opracujemy tematykę tekstów – nie tylko z uwzględnieniem dużej popularności fraz, ale również sezonowości wyszukiwań. Ponadto opatrzymy je grafikami, dodamy meta tagi oraz – w zależności od pakietu – zajmiemy się publikacją.

Elastyczność 

Ty decydujesz, w jakim zakresie i na jakich zasadach podejmiesz z nami współpracę. Pod tym względem jesteśmy elastyczni, ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że możesz mieć różne zapotrzebowanie – w zależności od okresu. Nie wiążą Cię z nami żadne umowy terminowe ani inne zobowiązania. Dla Twojej wygody i zgodnie z potrzebami.

Indywidualny copywriter z doświadczeniem

Będziesz współpracować z jednym copywriterem, który dokładnie zapozna się ze specyfiką Twojej branży oraz firmy. Dzięki temu zyskasz pewność, że artykuły będą ściśle dopasowane do grupy docelowej i uwzględnią ich oczekiwania. 

Zaproponowany copywriter ma doświadczenie w Twojej branży, a niekiedy – nawet wykształcenie kierunkowe. Dla Ciebie oznacza to zawsze merytoryczne artykuły. 

Jeśli nie wierzysz nam na słowo, zamów teksty próbne. Dzięki temu dowiesz się, czy faktycznie warto nam zaufać.


Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.