Jak zwiększyć ilość leadów? Postaw na blog firmowy

Jak zwiększyć ilość leadów? Postaw na blog firmowy

Posiadasz nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową. Regularnie sprawdzasz statystyki ruchu na witrynie – choć nie odnotowujesz wysokiego wskaźnika odwiedzin, cieszysz się, że ktoś w ogóle interesuje się stroną. Ale czy faktycznie przypadkowe kliknięcia stanowią powód do zadowolenia? W końcu Twoja skrzynka mailowa jest pusta, nikt nie dopytuje się o szczegóły oferty. A przecież nie o to Ci chodziło, prawda? Najwyższy więc czas zająć się generowaniem leadów, czyli pozyskiwaniem danych kontaktowych Twoich potencjalnych klientów.

Generowanie leadów, czyli co?

Lead generation nie jest niczym nowym. To znana od dawna marketingowcom metoda zdobywania nowych klientów. Jednak z uwagi na to, że ponad 80% osób szuka informacji o produktach i usługach w Internecie, narzędzie zostało dostosowane do nowej sytuacji. Chcąc zwiększyć ilość generowanych leadów, zawsze możesz skorzystać z usług wyspecjalizowanych firm. Problem polega na tym, że nie zawsze wiesz, czy zdobyte dane kontaktowe zostały pozostawione dobrowolnie, czy niejako zostali oni do tego zmuszeni. W tym drugim przypadku klienci mogą być niekoniecznie zainteresowani tym, co masz do zaoferowania.

Dobrym pomysłem na zwiększenie ilości leadów jest blog firmowy. Wielu użytkowników Internetu, poszukując istotnych dla nich informacji, bardzo często natrafia na publikacje blogowe. Jest to wartościowa porcja wiedzy, która pozwala rozwiać wątpliwości, odpowiedzieć na nurtujące pytania oraz poszerzyć horyzonty. Blogi czytają więc przede wszystkim osoby zainteresowane danym tematem – wejścia przypadkowe zdarzają się dość rzadko. Jeżeli czytelnicy zostaną odpowiednio zachęceni, będą w stanie zostawić nawet swoje dane kontaktowe. Tobie zaś uda pozyskać się nowe leady.

Tajemnica sukcesu tkwi oczywiście w odpowiednio prowadzonym blogu. Istotne znaczenie ma:

  • właściwy dobór tematów, które wzbudzą zainteresowanie i przyciągną czytelników,
  • wezwanie do akcji, czyli zachęta do pozostawienia danych kontaktowych.

CTA – niezbędne przy pozyskiwaniu leadów

Ta ostatnia kwestia ma ogromne znaczenie. Tak naprawdę od niej zależy skuteczność przy generowaniu leadów. Jeśli forma wezwania do akcji będzie mało zachęcająca, mało widoczna, mało czytelna, nikt nie zechce pozostawić swoich danych.

Wezwanie do akcji (CTA) pozostawione na blogu pod każdym wpisem, które ma zwiększyć ilość leadów, może mieć formę:

  • formularza kontaktowego,
  • buttonu przekierowującego do formularza kontaktowego, landing page, itp.
  • boxu z miejscem na wpisanie adresu e-mail,
  • numeru telefonu do kontaktu,
  • adresu e-mail do kontaktu.

Ilość leadów możesz zwiększać również za pomocą CTA dostępnych na stronie głównej bloga. Wezwanie do akcji (czyli pozostawienia swoich danych kontaktowych) może mieć formę:

  • banneru na górze strony,
  • bocznego boxu,
  • linków w górnej nawigacji odróżniające się od reszty odnośników.

Przykładowe komunikaty CTA

Poniżej kilka przykładowych tekstów CTA, które mogą zachęcić użytkownika do pozostawienia swoich danych.

  • Chcesz wprowadzić to u siebie? Zajmiemy się tym – wypełnij krótki formularz.
  • Wypełnij krótki formularz, by dowiedzieć się więcej.
  • Skontaktuj się z nami, by skorzystać z darmowych konsultacji.
  • Co możemy dla Ciebie zrobić? Napisz do nas.
  • Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami.
  • Chciałbyś to wdrożyć w swojej firmie? Zgłoś się do nas.

Jak jeszcze pozyskasz leady?

Dobrym pomysłem pozyskiwania leadów są bonusy dla czytelników. Dając możliwość pobrania darmowego e-booka, raportu oraz innych publikacji w formie elektronicznej w zamian za pozostawienie swoich danych (choćby adresu e-mail), dotrzesz do osób, które mogą być zainteresowanie Twoją działalnością. Może to mieć formę boksu w prawej kolumnie strony albo np. wyskakującego okienka z informacją o bonusie oraz krótkim formularzem do wypełnienia.

Pamiętaj, że Twój blog firmowy może okazać się potężnym narzędziem służącym do pozyskiwania wartościowych leadów – klientów zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami / usługami.

Iza Gorzkowska
Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.