Postaw na profesjonalnych copywriterów
Czytasz tekst, od którego nie możesz się oderwać. Zawładnął Twoim umysłem, wywołał emocje i… otworzył Twój portfel. Mniej więcej na tym polega skuteczny copywriting – taki, który zachęca do skorzystania z oferty. I Ty możesz wykorzystać jego możliwości w zwiększaniu sprzedaży słowem…
Copywriting – co to jest?
Siła słów jest ogromna, a umiejętne ich wykorzystanie to nic innego jak profesjonalny copywriting. Co to jest? Zgodnie z klasyczną definicją, jest on rozumiany jako sztuka tworzenia komunikatów reklamowych, które – mimo zastosowania popularnych technik sprzedażowych – nie są lekceważone, lecz trafiają do umysłów i serc odbiorców.
Współczesnie copywrting nie ogranicza się wyłącznie do tworzenia haseł reklamowych, spotów czy treści zamieszczanych na opakowaniach produktów. Przeniósł się do Internetu, gdzie ma ogromną moc oddziaływania.
Profesjonalny copywriting – jak go rozpoznać?
Chociaż nie istnieje coś takiego jak profesjonalny copywrting i amatorski copywriting, jakość tekstów może być różna. Jeśli chcesz dać się poznać jako specjalista w swojej branży, musisz pokazać się od jak najlepszej strony. Pomogą Ci w tym wartościowe treści – takie, które podkreślą Twoje kompetencje i poważne podejście do klienta, a jednocześnie będą stanowiły wartość dodaną dla odbiorcy.
Profesjonalny copywriting uwzględnia m.in.:
- język i styl dopasowany do grupy docelowej,
- umiejętnie wykorzystane techniki sprzedażowe,
- właściwie dobrane słowa kluczowe, które zwiększają potencjał SEO treści,
- odpowiednie formatowanie, aby zwiększyć ich czytelność.
Właśnie takich treści potrzebujesz, aby pozyskać klientów. Odciążymy Cię z obowiązku ich tworzenia – wystarczy nam zaufać.
Jakie rodzaje treści obejmuje copywriting?
Sprzedawać można za pośrednictwem różnych treści, choć - w zależności od ich rodzaju - efekty będą mniej lub bardziej bezpośrednie. Dlatego copywriting obejmuje różne teksty - możesz je dopasować do swoich potrzeb i celów biznesowych. Niektóre będą potrzebne Ci cyklicznie, a inne wystarczy zamówić raz i czerpać z nich korzyści.
Teksty na stronę internetową
Dobre teksty na stronę firmową to nie tylko kwestia wizerunkowa, ale sprzedażowa. Ma zachęcać do złożenia zamówienia, a jeśli nie - to chociaż to pierwszego kontaktu. W kolejnych krokach to handlowiec zajmie się resztą.
Należy przygotować treści nie tylko na stronę główną, ale również do takich zakładek jak:
- oferta
- realizacje
- o firmie
Jeśli Twoja oferta składa się z poszczególnych usług / produktów, warto stworzyć dla nich osobne podstrony.
Chociaż strona firmowa to wizytówka, zamieszczanie tekstów typowo informacyjnych nie przejdzie. Koncentrowanie się na “suchych” faktach nie pozwoli osiągnąć zamierzonego celu. Trzeba skupić się na korzyściach - nie dla Ciebie, ale potencjalnego klienta. Jeśli pomyślisz o jego potrzebach i oczekiwaniach, otworzysz nie tylko jego serce, ale i portfel.
Teksty sprzedażowe / landing page
Teksty sprzedażowe mają jeden cel - sprzedać konkretny produkt lub usługę, a przypadku landing page - również zachęcić do pozostawienia kontaktu czy wykonania innego określonego działania.
I w tym przypadku nie ma miejsca na suche informacje, bo - choć są one potrzebne - nie wzbudzą zainteresowania. Nie można też pozwolić sobie na nachalne nakłanianie do zakupu, bo takie działanie nie ma nic wspólnego ze skuteczną sprzedażą.
Informacje trzeba przełożyć na język korzyści - cechy i zalety zaprezentować od strony praktycznej. Dzięki temu klient uzmysłowi sobie, że właśnie tego potrzebował i chętnie skorzysta z oferty.
Artykuły blogowe
Artykuły blogowe stanowią podstawę działań content marketingowych w obrębie własnej strony internetowej. Zamieszczane regularnie, pomagają w kreowaniu wizerunku eksperta przy jednoczesnym promowaniu usług / produktów. Ponadto wspierają pozycjonowanie - są przestrzenią, w której można umieszczać frazy z długiego ogona.
Teksty - niezależnie od formy - muszą odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Nie mogą ograniczać się wyłącznie do promowania usług / produktów. Chociaż jest w nich miejsce na delikatną sugestię, klient sam musi dojść do wniosku, że w rozwiązaniu jego problemów pomoże właśnie Twoja oferta.
Opisy kategorii
Opisy kategorii to teksty tworzone z myślą o sklepach internetowych. Ich rola często bywa lekceważona, ponieważ mało który klient zapoznaje się z ich treścią. Warto jednak pamiętać, że kryje się w nich ogromny potencjał - głównie z punktu widzenia SEO. Stanowią przewodnik dla robotów Google, który opisuje asortyment danej kategorii.
Ponadto to dodatkowa przestrzeń do zamieszczenia słów kluczowych, np. z grupy długiego ogona. Są bardziej precyzyjne, dzięki czemu istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że do sklepu trafi przypadkowa osoba.
Opisy produktów
Opisom produktów przypisuje się ogromną rolę - to one mają zrekompensować brak bezpośredniego kontaktu z przedmiotem. Nie mogą jednak wyłącznie informować, ponieważ same cechy nie przekonają do zakupu.
Opisy produktów muszą wzbudzać zainteresowanie i oddziaływać na wyobraźnię. Powinny uświadamiać potrzebę posiadania tego konkretnego przedmiotu, ponieważ zwiększa to szansę na sprzedaż.
Artykuły eksperckie / artykuły tematyczne
Artykuły eksperckie / tematyczne to teksty przeznaczone najczęściej do publikacji zewnętrznych - także jako sponsorowane. Choć podobne do artykułów blogowych, muszą zachować bardziej neutralny charakter. Tutaj liczy się jeszcze większa umiejętność subtelnego zaprezentowania firmy / usługi / produktu - tak, aby artykuł nie był “czystą” reklamą.
Tego typu artykuły najczęściej mają formę poradnikową, która jest najlepiej odbierana przez czytelników. Dlaczego? Tekst oferuje gotowe rozwiązanie konkretnego problemu, z jakim mogą zmagać się odbiorcy.