Jak prowadzić bloga dla sklepu internetowego? [Praktyczny poradnik]

Jak prowadzić bloga dla sklepu internetowego? [Praktyczny poradnik]

Rynek e-commerce wzmacnia się z roku na rok, wraz z rosnącą liczbą użytkowników internetu i coraz nowocześniejszymi technologiami. Z sieci korzysta się w życiu zawodowym i osobistym. W domu, w pracy, w podróży… Także po to, żeby kupować. Dlatego ten kanał sprzedażowy staje się kluczowy dla wielu firm. To oznacza jedno: z dnia na dzień wzrasta konkurencja na e-rynku. Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak wybić się na jej tle? Jednym z rozwiązań jest e-commerce blog. Dowiedz się, jak go prowadzić, aby osiągnąć maksimum korzyści marketingowych i sprzedażowych.

O prowadzeniu bloga firmowego pisałam już jakiś czas temu w ogólnym wymiarze. Jeśli chcesz wiedzieć, czym w ogóle jest blog i jaką rolę pełni w strategii wizerunkowej, SEO i SEM, zajrzyj do poprzedniego artykułu.

Teraz na tapet (tak, nie na tapetę!) wezmę blogi dla sklepów internetowych. Dlaczego? Ponieważ to właśnie widoczność e-sklepu w sieci, połączona pozytywnym wizerunkiem i rozpoznawalnością jego marki, są czynnikami, które pomagają wyprzedzić konkurencję.

Z tego tekstu dowiesz się:

  • po co prowadzić bloga dla e-sklepu i czemu się to opłaca,
  • jak zacząć pisać bloga e-commerce,
  • o czym prowadzić bloga i jak dobierać tematy.

Ecommerce blog – czym się wyróżnia?

Blogi firmowe różnią się od tych, które piszą osoby prywatne. Choć również mogą powstawać z pasji (w końcu na niej oparty jest każdy dobry biznes!), nie są pisane „sobie a muzom”, ale w konkretnym celu. Jakim? Mówiąc najprościej: chodzi o udzielenie klientom – obecnym i potencjalnym – odpowiedzi na ważne dla nich pytania związane z branżą firmy. Tak też jest w przypadku bloga ecommerce.

Masz e-sklep. Czy musisz prowadzić bloga?

Nie masz takiego obowiązku, ale blog:

  • zwiększa widoczność w sieci oraz liczbę odwiedzin na stronie e-sklepu – choćby dlatego, że algorytmy Google mają więcej podstron do zaindeksowania, a treści (o ile są wartościowe!) będą udostępniane przez użytkowników,
  • na dłużej zatrzymuje użytkowników na stronie – a to również wspiera prowadzone działania SEO,
  • pozwala zbudować i wzmocnić wizerunek eksperta w branży.

Pamiętaj, że, jak pokazują badania, e-sklepy, które prowadzą bloga, zyskują nawet do 55% więcej gości w porównaniu z konkurencją. A to tylko jeden z wielu argumentów „za”.

Mówiąc wprost, jeśli działasz w branży e-commerce, prowadzenie bloga zwiększa Twoje możliwości. Dzięki publikowanym artykułom, możesz:

  • pomóc niezdecydowanym klientom wybrać odpowiedni dla nich towar ze swojego asortymentu,
  • zainspirować ich do tego, co kupić,
  • podpowiedzieć i poinstruować, w jaki sposób używać produktów dostępnych w sklepie.

Blog sprawdza się więc jako efektywne źródło komunikacji z klientami – i to na każdym etapie lejka marketingowego.

Nie bój się prowadzić bloga!

Czy myślisz sobie w tym momencie: „może i warto pisać artykuły na bloga, ale obawiam się, że nie dam rady”? To faktycznie bywa sporym wyzwaniem: i czasowym (policzono, że średni czas na napisanie bloga to nieco mniej niż 4 godziny, choć z własnego doświadczenia wiem, że… różnie bywa!), i merytorycznym. Ale czy to oznacza, że masz rezygnować z potężnego narzędzia marketingowego? Absolutnie nie! Dlaczego? Już wyjaśniam.

Załóżmy, że prowadzisz e-sklep ze zdrową żywnością. Skoro tak, za Tobą długa droga. Żeby w ogóle go otworzyć, musiałeś poznać:

  • rynek i potrzeby swoich klientów,
  • produkty, które trafiły na półki Twojego sklepu w sieci.

To oznacza, że stałeś się ekspertem w swojej branży i dobrze wiesz, co sprzedajesz. Dzięki temu możesz doradzać swoim klientom na co dzień!

To nie koniec. Jeżeli Twój sklep działa już od jakiegoś czasu, na pewno choć kilka razy trafili do Ciebie klienci z rozmaitymi pytaniami i problemami, np. dopytywali o konkretny typ towarów. Czy umiałeś im pomóc w takich sytuacjach?

Z dużym prawdopodobieństwem stwierdzam, że tak. Jesteś więc w stanie przygotować treści, które mogą trafić na sklepowego bloga, a przynajmniej dostarczyć „merytoryczny wsad” – dobry copywriter wykorzysta go do przygotowania wpisu angażującego czytelnika.

Jak zacząć pisać bloga dla e-sklepu?

Z technicznego punktu widzenia blog e-sklepu powinien się znaleźć w tej samej domenie co Twój serwis. Nie wykorzystuj zewnętrznych portali, ponieważ… stracisz podwójnie. Po pierwsze – widoczność, a po drugie – zasięgi.

A co z aspektem merytorycznym? Przede wszystkim potrzebny Ci jest dobry plan działania. Przypomnę pokrótce, że trzeba:

  1. zdefiniować grupę docelową klientów – nie ogólnie, ale jak najbardziej szczegółowo. Musisz wiedzieć, kto konkretnie Cię czyta (lub może czytać!), co go interesuje i z jakimi problemami się mierzy,
  2. znaleźć dobre tematy do poruszenia na blogu (mają być rozwiązaniem problemów grupy docelowej i odpowiedzią na jej pytania),
  3. stworzyć listę tematów i dobrać do nich słowa kluczowe, które będą wsparciem strategii SEO,
  4. przygotować harmonogram publikacji tekstów z uwzględnieniem sezonowości tematów – pamiętaj, że zainteresowania Twoich klientów zmieniają się, np. wraz z porą roku. Ty też chcesz inne rzeczy kupić, gdy szykujesz się na wakacje, a inne w środku mroźnej zimy, prawda? Musisz mieć to na uwadze.

Jest jeszcze jeden ważny element, który warto uwzględnić przy tworzeniu planów. Pamiętaj, że teksty powinny trafiać do klientów znajdujących się na różnych etapach tzw. lejka marketingowego czy też „buyers journey” (czyli „podróży kupującego”).

W czym rzecz? Otóż innych informacji będą na Twoim blogu szukały osoby, które trafiły tam „z przypadku”, jeszcze nie wiedząc, czy chcą w ogóle coś kupić, a innych ci będący na progu finalizacji transakcji. Tych pierwszych warto zachęcić artykułem do pozostawienia leadu (a więc np. zapisania się na newsletter), tych drugich – do skorzystania z bieżącej promocji na konkretne produkty.

Lejek marketingowy na przykładzie artykułów na blogu
Lejek marketingowy przedstawia drogę klienta (tzw. buyers journey) od zainteresowania marką po konwersję. Kolejne etapy jego podróży to: świadomość istnienia marki, wstępne zainteresowanie jej ofertą, pojawienie się potrzeby zakupu i podjęcie akcji, czyli samo dokonanie transakcji.

Dlaczego warto planować?

Chociaż może Ci się wydawać, że proces planowania tego, co pojawi się na blogu e-sklepu jest zbyt czasochłonny, w rzeczywistości zaoszczędzisz sporo czasu. Dlaczego? Ponieważ gdy przygotujesz harmonogram na kilka miesięcy do przodu – z uwzględnieniem wymogów SEO – nie będziesz musiał:

  • za każdym razem sprawdzać, czy temat był już poruszany na blogu, czy nie,
  • zastanawiać się, jakich słów kluczowych użyć w jego treści.

Poza tym łatwiej Ci będzie pilnować terminów umieszczania kolejnych publikacji, a systematyczność to bardzo ważna sprawa.

Pamiętaj! Aby blog stał się widoczny, musisz regularnie zamieszczać wpisy.

Jak często? Eksperci podpowiadają, że wszystko zależy od celu, w jakim publikujesz content na blogu. I tak:

  • jeśli zależy Ci na dużym przyroście ruchu organicznego na stronie, warto publikować częściej – nawet do 3-4 razy w tygodniu; to dobry pomysł na start bloga – np. na pierwsze 2-3 miesiące jego funkcjonowania; dzięki temu zbudujesz bazę kilkudziesięciu postów, które krok po kroku zaczną pracować i „zarabiać na siebie” – zwłaszcza, jeśli postawisz na tzw. evergreen content;
  • jeżeli kluczowy jest dla Ciebie wzrost świadomości marki oraz budowanie wizerunku eksperta, postowanie na poziomie 1-2 wpisów tygodniowo w zupełności wystarczy.

Najlepiej będzie, jeśli zrobisz plan publikacji na co najmniej 2-3 miesiące. Możesz go przygotować samodzielnie albo w porozumieniu z agencją copywriterską.

Jak wygląda harmonogram publikacji tekstów na bloga?

Co powinno się znaleźć w dobrym harmonogramie? Warto zerknąć na szablon od HubSpota, który wyraźnie pokazuje, na jakie rzeczy należy zwrócić uwagę. Przyjrzyj się mu bliżej:

Z pragmatycznego punktu widzenia kolumnę z nazwiskiem autora możesz pominąć (zwłaszcza, jeśli przygotowujesz teksty samodzielnie). Jeżeli jednak zleciłeś ich wykonanie kilku podwykonawcom – warto ją zachować. A co pojawia się poza tym?

  • Data publikacji – to dzień, w którym tekst zostanie umieszczony na blogu e-sklepu zgodnie z harmonogramem. Wówczas artykuł powinien być już w 100% gotowy do publikacji. Najlepiej, aby już był wrzucony do CMS-a i automatycznie pojawił się na stronie o wyznaczonej przez Ciebie godzinie.
  • Data oddania – to informacja dla osoby pracującej nad tekstem. To jej deadline, a więc termin, w którym powinna oddać treść. Dobrze, jeśli przypada on co najmniej na kilka dni przed publikacją. Wtedy jest czas na naniesienie ewentualnych poprawek w treści, uzupełnienie informacji oraz wybranie grafik.
  • Temat/ Tytuł – z punktu widzenia SEO, warto tu nakreślić kluczową frazę, wokół której ma się kręcić treść. Jako zlecający możesz narzucić piszącemu dokładny tytuł albo poprosić o jego zredagowanie, ale w odniesieniu do interesującej Cię tematyki.
  • Zawartość / Szczegóły – w tej sekcji warto umieścić ogólny zarys treści, a zatem np. zagadnienia do poruszenia. Można tu również wrzucić bardziej szczegółowy konspekt, którym powinien kierować się copywriter.
  • Słowa kluczowe – wybierz je świadomie. Skorzystaj z pomocy pozycjonera lub z narzędzi do dopasowywania fraz, np. takich jak Keyword Planner czy Senuto. Słowa kluczowe powinny być dobrze powiązane z tematyką tekstu.
  • Grupa docelowa – dobrze jest wskazać, do kogo kierowany jest tekst. Przykładowo, jeżeli prowadzisz e-sklep z komputerami poleasingowymi, możesz adresować content na blogu z jednej strony do osób prywatnych, a z drugiej do prowadzących firmy. Z myślą o tych pierwszych napiszesz np. tekst o tym, jakiego laptopa wybrać do grania, a dla drugich – o korzyściach z inwestycji w sprzęt poleasingowy.
  • Oferta / CTA – określenie sposobu, w jaki zwrócisz się do czytelnika o podjęcie konkretnego działania. Może to być np. zaproszenie do kontaktu telefonicznego, wypełnienia formularza on-line czy do zakupu określonych towarów. Możliwości jest mnóstwo.

Ten szablon można również rozszerzyć o:

  • rozpiskę z tytułami poszczególnych nagłówków (aby mieć pewność, że zostaną do nich wybrane właściwe keywordy)
  • listę linków do produktów, które mają być zaprezentowane we wpisie
  • wskazanie, dla klientów z którego etapu lejka sprzedażowego jest głównie pisany tekst.

Oczywiście nie musisz tworzyć aż tak rozbudowanej wersji. Jednak im więcej szczegółów, tym lepiej „stargetowane” treści powstaną.

O czym pisać na blogu e-commerce?

Teraz dochodzę do sedna sprawy: co powinno się znaleźć na blogu e-sklepu, żeby przyciągnął uwagę i wywarł pozytywne wrażenie? Z praktycznego punktu widzenia można wyróżnić 3 najważniejsze kategorie artykułów z wysokim potencjałem użyteczności dla Twojego czytelnika.

1. Prezentacja cech i atutów produktów, które sprzedajesz

To typ wpisu blogowego sprawdzającego się przede wszystkim w tych e-sklepach, które oferują nietypowe i mało znane na rynku produkty. Dobry przykład? Ot, choćby dość (na pozór!) kontrowersyjny temat waporyzatorów suszu CBD, a więc konopi siewnej.

Samo zagadnienie jest stosunkowo nowe i nieznane (czy wiesz, drogi czytelniku, czym jest waporyzator?), a przy tym wiąże się z nim wiele stereotypów. Przyda się więc co najmniej kilka artykułów wprowadzających.

Jakich? Możesz wyjaśnić od podstaw, czym są produkty, które sprzedajesz. Kontynuując wcześniejszy temat waporyzacji CBD, na blogu sklepu mogą się pojawić np. teksty o tym:

  • co to są waporyzatory,
  • czym jest susz CBD,
  • czym jest sama waporyzacja i jakie niesie korzyści w porównaniu ze standardowym paleniem.

A co z innymi niszami rynkowymi? Dopasuj tematykę do specyfiki swojej branży?

Na przykład jeżeli prowadzisz sklep z ekologicznymi olejami tłoczonymi na zimno, napisz o tym, czym są oleje zimnotłoczone, jakie są ich właściwości prozdrowotne itd. Jeśli zaś oferujesz specjalistyczne środki do czyszczenia samochodów, przyda się tekst o tym, czym profesjonalna chemia do aut różni się od domowych detergentów.

Chodzi o to, aby powstało swoiste kompendium wiedzy o produktach, które oferujesz.

Z chęcią przeczytają je odbiorcy będący na różnych etapach „buyers journey”, czyli:

  • osoby, które ogólnie chcą się zapoznać z tematem,
  • ci, którzy „coś słyszeli”, ale nie są pewni, czy mają wiarygodne informacje,
  • potencjalni klienci, którzy są na progu dokonania pierwszego zakupu.

Pamiętaj: dobrze sformułowany temat i wysoka jakość merytoryczna zwiększają szanse na to, że artykuł znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Prawdopodobieństwo tego rośnie – zwłaszcza, jeśli w sieci jest mało wartościowych treści dotyczących Twojej branży.

Przykładowy artykuł „wprowadzający” na blogu e-sklepu z waporyzatorami [źródło: https://flowrolls.pl/blog/blog-flowrolls/waporyzatory-konwekcyjne-kondukcyjne-i-hybrydowe-na-czym-polega-roznica]

2. Porównanie kilku produktów

Sprzedajesz asortyment wielu producentów? A może masz w ofercie kilka modeli konkretnego towaru? Jeśli tak, klient może mieć problem z szybkim wyborem. Ułatw mu to zadanie i pokuś się o przygotowanie porównania. Takie teksty trafią do osób, które już wiedzą, że chcą kupić określony towar, ale wahają się w kwestii wybrania określonego modelu.  

Pamiętaj! Nie chodzi wyłącznie o opublikowanie tabelki z zestawieniem parametrów poszczególnych produktów. Przełóż je na język swojego klienta i pokaż, jak np. różnice w wymiarach czy zastosowanej technologii przekładają się na funkcjonalność konkretnych rozwiązań.

Potraktuj taki wpis jako poradnik dla klienta. Wybierz do porównania te modele, o które jesteś najczęściej pytany. Będziesz mógł odsyłać do tego artykułu – np. na swoim profilu w mediach społecznościowych, a także w odpowiedziach na maile od kupujących.

Wpis „porównawczy” na e-blogu sklepu z wózkami biegowymi i przyczepkami wozimysie.pl [źródło: https://wozimysie.pl/blog/blog-wozimysiepl/porownanie-modeli-przyczepek-thule-chariot-cross-2-i-thule-chariot-cab-2]

3. Poradniki powiązane ze sprzedawanymi produktami

Do Twojego sklepu będą trafiać nie tylko klienci, którzy po raz pierwszy kupują dany towar. Wśród gości są także osoby będące jego szczęśliwymi posiadaczami – a więc ci, w przypadku których już nastąpiła konwersja. Oni są gdzieś po środku lejka zakupowego – już kupili, ale mogą poszukiwać dalszych inspiracji i… ponownie skorzystać z usług Twojego sklepu. Mogą też potrzebować podpowiedzi dotyczących tego, jak używać nabytego produktu lub jak go serwisować. Oczywiście wszystko zależy od branży.

Pokaż, że znasz się na oferowanych towarach. Przekaż klientom praktyczne porady. Jakie? Przykładowo:

  • sklep internetowy sprzedający sprzęt do monitoringu może publikować  wskazówki dotyczące montażu i konfiguracji poszczególnych urządzeń,
  • blog e-sklepu z kosmetykami to dobre miejsce na publikację poradników o domowej pielęgnacji skóry czy nowych trendach w makijażu,
  • na blogu sklepu online z asortymentem sportowym mogą się pojawić wskazówki dotyczące konserwacji lub napraw sprzętu czy przygotowań do zawodów sportowych.

Możliwości jest naprawdę wiele. Wystarczy dowiedzieć się, co interesuje Twoich odbiorców – pomoże np. BuzzSumo. Jeśli chcesz wiedzieć, jak użyć tego narzędzia, zajrzyj do mojego poprzedniego artykułu o blogowaniu. Tam znajdziesz mnóstwo przydatnych wskazówek.

Wpis poradnikowy na blogu e-sklepu sportowego DobreNarty.pl [źródło: https://dobrenarty.pl/blog/blog/snowboard-jak-ustawic-wiazania/]

Czy te 3 typy wpisów blogowych wyczerpują Twoje możliwości? Oczywiście, że nie! Mogą się tam też pojawić np.:

  • artykuły wprowadzające nowe produkty do sklepu

Warto je publikować zwłaszcza, gdy np. podejmujesz współpracę z nową marką albo zaczynasz sprzedawać towary, które są nowością na rynku. Takie artykuły są potrzebne, ponieważ:

  • pozwalają klientowi zaznajomić się z rozwiązaniami, których nie miał okazji poznać wcześniej,
  • są okazją, aby zaprezentować, czym nowości różnią się od dobrze znanych produktów i przedstawić ich przewagi konkurencyjne.

Teksty trafią zarówno do osób na początku „buyers journey”, jak i tych, którzy są już świadomi istnienia Twojej marki i rozważają zakup.

  • aktualności z życia firmy

Takie wpisy publikuje się przede wszystkim w celach PR-owych. Możesz dzięki nim pokazać „ludzką twarz” swojej firmy – np. dzieląc się tym, jak w biurze świętujecie walentynki czy tłusty czwartek. Jeszcze bardziej warto pochwalić się działaniami CSR – choćby uczestnictwem firmy w akcjach charytatywnych, proekologicznych i podobnych. Świetnym pomysłem są także relacje z uczestnictwa w targach branżowych i eventach – budują profesjonalny wizerunek i dają jasny sygnał tego, że Twoja marka jest dobrze „zadomowiona” na rynku. Takie wpisy warto wzbogacić o zdjęcia „zza kulis”, które uwiarygodnią post i pozwolą odbiorcy lepiej się z Tobą utożsamić.

Artykuły tego typu będą ciekawe dla odbiorców, którzy wstępnie są zainteresowani Twoją ofertą oraz tych, którzy już dokonali zamówienia i być może niedługo powrócą na kolejne zakupy.

  • artykuły eksperckie poruszające szeroko pojęte tematy związane z branżą

Takie, które nie dotyczą bezpośrednio Twoich produktów, a luźno z nimi związanych tematów będących odpowiedzią na pytania zadawane przez klientów.

O czym warto pisać? Chociaż to zależy od branży, dobrze sprawdzają się np. teksty o:

  • nowinkach pojawiających się na Twojej niszy rynkowej – produktach niebędących jeszcze w do ogólnej sprzedaży, ale wokół których już zrobił się szum (Jeżeli sprzedajesz akcesoria motoryzacyjne, możesz napisać np. o prototypowych modelach aut),
    • trendach rynkowych z „Twojego podwórka” (np. drogeria może napisać o najmodniejszych typach makijażu w danym sezonie),
    • historii ciekawych wynalazków powiązanych z Twoją branżą (przykładowo, jeśli sprzedajesz materiały biurowe, może warto napisać o tym, jak wynaleziono słynne żółte, samoprzylepne karteczki?).

Pomysłów jest wiele. Nie pozostaje nic innego jak przygotować harmonogram publikacji i… pisać! Takie treści pomogą Ci budować świadomość marki i wzmocnić relacje z odbiorcami z każdej grupy lejka sprzedażowego.

Jaki powinien być wpis na bloga e-sklepu, żeby trafił do odbiorców?

Aby Twój wpis na bloga stał się poczytny, musi spełniać kilka ważnych warunków.

  1. Przydatność

Współcześnie powiedzenie o tym, że czas to pieniądz, jest bardziej aktualne niż kiedykolwiek. To oznacza, że Twoi klienci nie poświęcają go na czytanie artykułów „o niczym”. Wybierają wyłącznie te teksty, które przekazują konkretne wskazówki i dane. Dostarcz ich swoim odbiorcom.

  1. Wpisanie w aktualne trendy

Pamiętaj, że tematy, które „żrą” – mówiąc żargonem dziennikarskim – zmieniają się z miesiąca na miesiąc, a czasem nawet z tygodnia na tydzień. Dlatego warto uwzględnić sezonowość zainteresowań odbiorców. Jak?

Na przykład sklep sportowy zimą powinien poruszać tematy związane z białym szaleństwem, a z publikacją artykułów o jeździe na rolkach czy sprzęcie do nurkowania najlepiej poczekać mniej więcej do końca wiosny.

Pamiętaj! Są też tematy uniwersalne – to evergreen content, do którego można wracać nawet latami. Warto więc przeplatać treści sezonowe z tymi, które będą niosły dla czytelnika wartość nawet po długim czasie. Pozwoli to nieustannie budować zasięgi. 

  1. Przejrzystość wizualna

Ze świecą szukać takiej osoby, która przeczyta uważnie każde zdanie artykułu na bloga. Jak pokazują badania, 43% odbiorców jedynie „scrolluje” teksty, zagłębiając się w te fragmenty, które ich interesują. To oznacza, że tekst stanie się bardziej atrakcyjny, jeśli będzie się sprawdzał także przy „skanowaniu”. Aby osiągnąć taki efekt:

  • stwórz spis treści pozwalający czytelnikowi przejść do sekcji, która go najbardziej interesuje – to ważne zwłaszcza przy długich artykułach;
  • zadbaj o wprowadzenie nagłówków do każdej z sekcji tematycznych – są przydatne także w kontekście SEO (to świetne miejsce na umieszczanie słów kluczowych!);
  • używaj wypunktowań – porządkują treści i zwiększają czytelność,
  • korzystaj z zestawień i tabel oraz infografik – szybko przekazują kluczowe informacje.

Kiedy piszesz o konkretnych produktach, dodaj też zdjęcia i pamiętaj o tym, aby dorzucić do nich linki – tak, aby czytający mógł od razu przyjrzeć się bliżej temu, co go zainteresowało.

  1. Bogactwo merytoryczne

We wpisach blogowych przekazuj konkretne, przydatne informacje – na podstawie własnej wiedzy eksperckiej i doświadczenia połączonych z pogłębionym researchem. Pamiętaj: kiedy piszesz z punktu widzenia praktyka, tworzysz cenny i unikalny content, który nie jest ponownym „odgrzewaniem starych kotletów”. Jeśli powierzasz to zadanie copywriterowi, przekaż mu jak najwięcej wskazówek.

Uwaga! Posługuj się wiarygodnymi danymi. O ile uchybienia językowe mogą ujść na sucho, o tyle błąd merytoryczny może Cię kosztować utratę wizerunku eksperta albo jego poważne nadszarpnięcie.

I najważniejsze: nie bój się długich artykułów na bloga. Pisz do wyczerpania tematu. Im więcej praktycznych informacji przekażesz, tym lepiej – także z punktu widzenia pozycjonowania.

  1. Dostosowanie do wymogów SEO

Z perspektywy SEO musisz zadbać o to, aby wpis na blogu:

  • zawierał odpowiednio dobrane słowa kluczowe (najlepiej z uwzględnieniem pozycjonowania long-tail) – zarówno w samej treści, jak i w nagłówkach,
  • został wzmocniony odpowiednimi meta tagami (title i description).

Co, kiedy stworzysz już dobry wpis blogowy? Wykorzystaj go do pozyskiwania leadów, zwiększania zasięgów i budowania wizerunku. Polecaj go np. w swoich mediach społecznościowych, w newsletterze – e-mail marketing to doskonały sposób na podtrzymanie kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. .

Pamiętaj: aby pisanie bloga e-commerce przyniosło pożądane rezultaty, musi upłynąć trochę czasu. Jeśli jednak będziesz trzymać się powyższych wskazówek, z czasem Twoja inwestycja zaowocuje.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w pisaniu bloga firmowego, chętnie Ci w tym pomożemy. Skontaktuj się, aby dowiedzieć się więcej!

Jak możemy pomóc?
Magda Pułym
Magda Pułym
Socjolog reklamy i polonistka, jeden z głównych copywriterów Sago Media. Zajmuje się również korektą tekstów. Z content marketingiem związana zawodowo od ponad 10 lat. Prywatnie pasjonatka podróży (nierzadko z laptopem w plecaku) i języków obcych.