Chcesz zlecić pisanie tekstów na stronę firmową agencji copywriterskiej, ale masz wątpliwości – nie masz pewności, czy copywriter “poczuje” twoją firmę i czy będzie w stanie “wgryźć się” w specyfikę twojej branży. Z takiego założenia wychodziło wielu naszych klientów, którzy finalnie zdecydowali się obdarzyć nas zaufaniem. Sprawdź, jak wygląda współpraca z naszą agencją, by rozwiać wszystkie swoje wątpliwości.
Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie – doskonale znasz swoje produkty i potrafisz doradzić w wyborze odpowiednich. Nie wyobrażasz więc sobie, że ktoś spoza branży mógłby napisać o twojej ofercie lepiej niż ty. Obawiasz się, że współpraca z agencją copywriterską nie ma sensu i pomysł napisania przez nią tekstów nie wypali.
To całkowicie naturalne i doskonale to rozumiem. Ty jednak nie musisz mieć umiejętności tworzenia tekstów, które pomogłyby ci zwiększyć sprzedaż. Od tego jesteśmy my – potrafimy twoją wiedzę przekazać językiem korzyści i w sposób zrozumiały dla twoich potencjalnych klientów. To jeden z głównych powodów, dla których wiele firm to właśnie nam zleca przygotowanie treści na stronę firmową.
Teksty na stronie firmowej – czy rzeczywiście mają znaczenie?
Nawet jeśli twoja strona internetowa nie służy do zamawiania produktów, nie możesz zaniedbać zamieszczanych tam treści. Dlaczego?
Wyobraź sobie, że poszukujesz firmy zajmującej się montażem klimatyzacji w swoim mieście. Gdzie kierujesz swoje kroki? Kiedyś może byłaby to książka telefoniczna (pamiętasz jeszcze o niej, a może kompletnie nie wiesz, co to?), a teraz? Na pewno korzystasz z wyszukiwarki, wpisując określoną frazę, np. montaż klimatyzacji Szczecin.
W wynikach wyszukiwania pojawia się mnóstwo stron internetowych i każdą z nich otwierasz. Zaczynasz czytać teksty i… albo czytasz dalej, albo przełączasz się na kolejną kartę przeglądarki.
Pamiętaj! Dokładnie tak samo działają twoi potencjalni klienci, dlatego od tekstów na stronie firmowej zależy, czy w ogóle skontaktują się z tobą.
Odbiorcy mają wiele obiekcji, np. zastanawiają się, czy firma jest wiarygodna, czy można liczyć na rzetelną obsługę, czy nie okaże się, że pieniądze zostały wyrzucone w błoto. Wstępne zapoznawanie się z ofertą firmy za pośrednictwem strony internetowej ma na celu upewnienie się, że dane przedsiębiorstwo faktycznie istnieje i jest godne zaufania.
Podkreślę to ponownie: teksty na stronie firmowej mają ogromne znaczenie – większe niż może ci się wydawać. Pomagają budować zaufanie, a to ono jest jednym z czynników, od których zależą dalsze losy twojej sprzedaży.
To może cię zainteresować: Jak treść na stronie internetowej firmy wpływa na postrzeganie jej w oczach klienta?
Jak my pomagamy w tworzeniu treści na stronę firmową?
Napiszę jeszcze raz: to całkowicie zrozumiałe, że możesz nie być w stanie napisać dobrych tekstów sprzedażowych. Jesteś specjalistą w zupełnie innej dziedzinie, dlatego… zamiast uparcie dążyć do samodzielnego tworzenia treści, zdaj się na nas. Zobacz, jak przebiega współpraca z nami – mam nadzieję, że przekonam cię, że jesteśmy dla ciebie odpowiednimi partnerami.
Współpraca z Sago Media – krok po kroku
Jeśli to właśnie nam chcesz powierzyć stworzenie tekstów na stronę firmową, wypełnij krótki formularz. Otrzymasz od nas wstępną wycenę, która do niczego cię nie będzie zobowiązywać.
Kiedy nasza oferta będzie dla ciebie interesująca, przystąpimy do współpracy. Całość zamknie się w 5 krokach.

Krok 1. Określamy zakres współpracy
Wspólnie uzgadniamy, jakich treści potrzebujesz – nie musisz od razu decydować się na przygotowanie tekstów do wszystkich zakładek. Możemy zacząć od 2-3 podstron – pozwoli ci to poznać nasze umiejętności oraz sprecyzować twoje oczekiwania albo po prostu racjonalnie rozdysponować swój budżet. Dopiero potem przystąpimy do tworzenia pozostałych tekstów.
Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby od razu zlecić nam wypełnienie treścią całej strony internetowej.
Krok 2. Wypełniasz brief
Otrzymujesz od nas wstępny brief do wypełnienia, który pozwoli nam zaznajomić się z twoją firmą oraz oczekiwaniami względem treści. Jest to lista składająca się z kilku pytań, na które możesz odpowiedzieć nawet hasłowo.
Warto wiedzieć! Im bardziej szczegółowe informacje podasz, tym lepiej dopasowane będą teksty.
Zdaję sobie sprawę z tego, że wypełnienie briefu to dodatkowy czas, który musisz poświęcić. Pamiętaj jednak, że „gramy do jednej bramki”, a bez tego zwycięstwo w meczu wcale nie będzie gwarantowane (więcej o tym napiszę nieco dalej).
Krok 3. Rozmawiasz z copywriterem
Jeśli zachodzi taka potrzeba, nasz copywriter będzie kontaktował się z tobą bezpośrednio. Bardzo możliwe, że będzie miał dodatkowe pytania lub będzie chciał doprecyzować pewne szczegóły.
Copywriter może zadać m.in. takie pytania jak:
- co sprawia, że klienci wybierają waszą konkurencję?
- jakie obiekcje mają najczęściej klienci przed zakupem produktów / skorzystaniem z usług?
- co was wyróżnia na tle konkurencji?
- dlaczego klienci powinni wam zaufać?
Konkretna lista pytań uzależniona jest w dużej mierze od specyfiki branży, oferowanych produktów itp. Im bardziej wyczerpujących odpowiedzi udzielisz, tym skuteczniejsze mogą być treści.
Krok 4. Pracujemy nad tekstami na stronę firmową
Po uzyskaniu wszystkich informacji copywriter zabiera się do pracy. Zanim jednak powstaną pierwsze teksty, osoba przydzielona do tego zadania:
- analizuje twoją konkurencję;
- szuka wyróżników oferty (jeśli nie zostały one wskazane w briefie);
- zaproponuje styl odróżniający od konkurencji, ale spójny z założeniami klienta;
- przygotowuje listę słów kluczowych (w oparciu o narzędzia SEO).
Wszystko po to, aby teksty na stronę firmową były nie tylko dopasowane do potrzeb twoich odbiorców, ale również zoptymalizowane pod SEO (widoczność w wynikach wyszukiwania ma znaczenie, jeśli chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów).
W trakcie pracy copywriter może mieć dodatkowe pytania, dlatego tak istotny jet stały kontakt.
Ważne! Treści będą miały strukturę zgodną z szablonem strony (o ile taka istnieje). Jeśli jednak nie masz jeszcze strony www, wówczas otrzymasz sugestie umieszczenia konkretnych elementów graficznych (np. buttonów CTA, kafelków).
Krok 5. Gotowe teksty przesyłamy do akceptacji
Gdy treści na stronę firmową są już gotowe, przesyłamy je do ciebie – w wyznaczonym wcześniej terminie.
Dajemy ci aż 14 dni na zapoznanie się z tekstami i zgłoszenie swoich sugestii. Wszelkie zmiany nanosimy w ciągu 2 dni roboczych.
Ważne! Poprawki nanosimy bezpłatnie, o ile modyfikacje nie dotyczą kompletnej zmiany koncepcji. W takim przypadku treść do danej zakładki przygotowujemy za dodatkową opłatą.
Współpraca na linii klient-copywriter – dlaczego jest ważna?
Chociaż samo stworzenie tekstów na stronę firmową to nasza „działka”, ty także musisz zaangażować się w ten proces. Co mam na myśli? Chodzi o dobrą współpracę na linii klient-copywriter, bo bez tego trudno będzie przygotować tekst wpisujący się w twoje oczekiwania i oddający ducha twojej firmy.
To może cię zainteresować: Teksty na stronę przedszkola Britannica – case study
To, że my mamy stworzyć treści, wcale nie oznacza, że ty możesz się od tego kompletnie odciąć. Już na etapie wypełniania briefu i odpowiedzi na pytania musisz wykazać zaangażowanie. Im więcej dasz od siebie, tym lepszy tekst powstanie.
Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że nie musisz lubić pisać, bo niektóre kwestie łatwiej jest przekazać podczas rozmowy. Dlatego u nas możesz skontaktować się bezpośrednio z copywriterem, który wysłucha tego, co masz do powiedzenia i zada dodatkowe pytania. Wcześniej jednak i tak będziemy potrzebowali wstępnego zarysu twoich oczekiwań. Wszelkie dodatkowe materiały również są mile widziane – im więcej, tym lepiej. Być może uda się nam wyciągnąć z nich więcej niż ci się wydaje.
Niestety nie wszyscy klienci mają świadomość tego, że od ich zaangażowania w dużej mierze zależy skuteczność tekstu. Niekiedy odnoszę wrażenie, że ta współpraca odbywa się na zasadzie „płacę, więc wymagam i nie zamierzam kiwnąć palcem; musicie się wykazać”. Zdarza się, że otrzymujemy odpowiedzi świadczące o tym, że dany klient nie ma pojęcia, kto jest jego grupą docelową lub też czym wyróżnia się produkt / usługa. A skoro nie wiedzą, do kogo i z czym chcą trafić, powstała treść może nie być wystarczająco skuteczna.
Pamiętaj! To ty znasz swoją branżę, swoich klientów oraz swoje produkty. Jeśli więc chcesz otrzymać skuteczne teksty, musisz podzielić się z nami swoją wiedzą. Ty wiesz, co chcesz przekazać, a my wiemy, jak odpowiednimi słowami przyciągnąć twoich odbiorców. Wspólnie możemy więcej!
Ile kosztują teksty na stronę internetową? Nasz cennik
Zastanawiasz się, ile zapłacisz za teksty na stronę internetową? Ostateczny koszt uzależniony jest od liczby napisanych znaków – standardowa stawka to 75 zł netto za 1000 znaków. Cena może jednak nieznacznie wzrosnąć w przypadku bardziej wymagających branż i specyficznych ustaleń.
Nasze agencyjne doświadczenie pokazuje, że treści na stronę firmową z 4-5 zakładkami mają długość 10 000-12 000 znaków. Oznacza to, że szacunkowy koszt wyniesie 750-900 zł. Oczywiście to tylko przykładowa kalkulacja.
Dlatego zachęcam do wypełnienia formularza, dzięki czemu otrzymasz wycenę – im więcej szczegółów podasz, tym będzie ona dokładniejsza.
Typowe błędy popełniane przy tworzeniu treści na stronę firmową
Na swojej stronie firmowej masz treści, które – z twojego punktu widzenia – są bardzo merytoryczne. Dokładnie opisują usługi, przedstawiają doświadczenie przedsiębiorstwa i podkreślają profesjonalizm.
Wydaje ci się, że są naprawdę dobre i dziwisz się, że nie przekłada się to w ogóle na sprzedaż.
Bardzo możliwe, że – podobnie jak wiele osób – popełniasz błędy, które są typowe przy samodzielnym tworzeniu treści na stronę firmową. I to właśnie one są jednym z elementów, które „osłabiają” siłę tekstów.
1. Piszesz przede wszystkim o sobie
To zrozumiałe, że chcesz pochwalić się doświadczeniem, profesjonalizmem i wszystkim innym, co może być dla ciebie powodem do dumy. Jednak z takim podejściem marne są szanse, że ktoś faktycznie skorzysta z oferty.
Treści na stronie internetowej powinny być skoncentrowane na kliencie. To jego punkt widzenia musisz obrać, uwzględniając stojące przed nim wyzwania i potrzeby. Zamiast więc pisać o tym, co jesteś w stanie zaoferować, napisz, jakie korzyści wynikają z proponowanych przez ciebie produktów / usług. Jeśli chcesz wspomnieć 10-letnim doświadczeniu, napisz też, co z tego wynika dla klienta.
2. Stosujesz frazesy
Świadczysz wysokiej jakości usługi? A może oferujesz produkty, które wpisują się w oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów? Firmę wyróżnia indywidualne podejście?
To już było… Są to frazesy, które obecnie nic nie znaczą, bo każdy ich używa. W efekcie twoja oferta może rozmywać się wśród innych podobnych, bo tak naprawdę nic cię nie wyróżnia.
Jeśli już musisz napisać o usługach wysokiej jakości, podeprzyj to jakimś faktem. Co to konkretnie oznacza? Podobnie jest z indywidualnym podejściem czy produktami dopasowanymi do potrzeb.
3. Nie uwzględniasz lejka marketingowego
Zakładam, że poprzez teksty na stronie internetowej chcesz doprowadzić do kontaktu klienta z twoją firmą. Musisz więc podążać zgodnie ze schematem lejka marketingowego.
Jeśli na starcie dajesz bardzo szczegółowe informacje o produkcie lub usłudze, może to zniechęcić osoby dopiero zaznajamiające się z tematem. W tworzeniu treści ważne jest więc bazowanie na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego – po to, aby „pociągnąć” potencjalnego klienta w dół aż np. do zakupu.
4. Piszesz językiem niedopasowanym do grupy docelowej
Masz ogromną wiedzę, bo jesteś ekspertem w branży. Do stworzenia tekstów używasz więc profesjonalnego języka, pełnego specjalistycznego słownictwa. Wydaje ci się, że właśnie tak wywrzesz dobre wrażenie i zachęcisz do skorzystania z oferty.
Niestety, to tak nie działa. Jeśli piszesz językiem niedopasowanym do twoich odbiorców, zostaniesz niezrozumiany. A jak ktoś cię nie rozumie, to po prostu nie skorzysta z oferty.