BRITANNICA – żłobki i przedszkola językowe – przygotowanie treści na stronę [case study]

BRITANNICA – żłobki i przedszkola językowe – przygotowanie treści na stronę [case study]

BRITANNICA to niepubliczne żłobki oraz przedszkola działające na terenie Olsztyna. Obie placówki zapewniają bardzo wysoki standard opieki i wyjątkowo bogatą ofertę zajęć rozwijających indywidualne talenty dzieci. 

Aż 3 języki obce, w tym angielski z native speakerem, innowacyjna sala integracji sensorycznej, psycholog i logopeda na etacie, kształcenie zintegrowane, a przy tym nacisk na równowagę między nauką a zabawą. To atuty, które aż „prosiły się” o wyeksponowanie! 

W styczniu 2022 roku zespół żłobków i przedszkoli BRITANNICA zgłosił się do Sago Media ze zleceniem przygotowania tekstów na nową stronę internetową

Treści miały pomóc:

01

Wyeksponować kluczowe zalety przedszkola

Tak, aby przekonać rodziców kilkulatków z Olsztyna, że BRITANNICA to najlepsze miejsce dla ich pociech.

02

Stworzyć wizerunek nowoczesnej, przyjaznej placówki

Takiej, która myśli o rozwoju Małych Podopiecznych w szerokiej perspektywie.

03

Wyróżnić naszego Klienta na tle konkurencji

Tak, aby pokazywać nową jakość, którą oferuje BRITANNICA.

Do zadań Sago Media należało:

  • opracowanie koncepcji mapy strony – nazw i zawartości poszczególnych zakładek;
  • przygotowanie treści ze wskazówkami dla twórców strony – BRITANNICA zdecydowała się rozpocząć pracę nad nowym serwisem od tekstów. Dlatego po naszej stronie było zaproponowanie układu treści;
  • napisanie tekstów do wszystkich zakładek zgodnie z zasadami SEO i UX;
  • przygotowanie meta tagów title i description.

Wyzwania wiązały się z:

  • dużą ilością informacji, które miała przekazywać strona – konieczne było połączenie „treściwości” tekstów z ich przejrzystym układem. Takim, który sprzyja również szybkiemu „skanowaniu”;
  • niejednorodną ofertą placówek – w 2021 roku otwarto filię przy ul. Szewczenki, o odmiennej infrastrukturze i nieco innym programie dydaktycznym. Konieczne było jasne zakomunikowanie tego faktu odbiorcom, a jednocześnie wskazanie cech „spajających” wszystkie obiekty należące do sieci;
  • brakiem makiety strony internetowej i niedoprecyzowaną koncepcją układu strony – to po naszej stronie było stworzenie tych elementów na nowo.

Przebieg współpracy

Pracę rozpoczęliśmy od przeanalizowania materiałów przesłanych przez Klienta (wstępna koncepcja układu nowej strony i tekstów) oraz „starej” wersji witryny www. Po zapoznaniu się z informacjami przeprowadziliśmy konsultacje dotyczące tekstów

Z Klientem kontaktowała się bezpośrednio autorka odpowiedzialna za przygotowanie treści. W trakcie rozmów telefonicznych:

  • lepiej poznaliśmy kluczowe atuty i USP (unikalną cechę oferty) placówek BRITANNICA (nie wynikały one z nadesłanych materiałów),
  • dowiedzieliśmy się więcej o oczekiwaniach rodziców przedszkolaków, do których jest skierowana oferta Klienta,
  • uzgodniliśmy oczekiwania co do długości treści i jej rozkładu.

Prace nad tekstami do strony odbywały się w kilku etapach – autorka była w stałym kontakcie z Klientem. Pozwoliło to sprawnie wypracować ostateczny kształt treści – tak, by były gotowe dla projektantów strony www.

Efekty naszej pracy

1. Menu główne, które eksponuje kluczowe zalety oferty Klienta

Największymi zaletami placówek BRITANNICA są wielojęzyczność oraz realizacja pełnego programu kształcenia specjalnego i WWR (wczesne wspomaganie rozwoju). Te informacje nie były wyeksponowane w starym układzie menu głównym ani tym zaprezentowanym przez Klienta.

„Stare” menu główne:

Menu główne na nowej stronie:

Odbiorca już „na start” dostaje wyraźną informację o kluczowych atutach placówek. Zasugerowaliśmy również dodanie zakładki „rekrutacja z poziomu głównego menu – tak, aby rodzice mogli dokonać szybkiego zapisu dzieci do wybranego żłobka lub przedszkola.

2. Atrakcyjne nagłówki jasno wskazujące kluczowe zalety przedszkoli 

Treściom na starej stronie brakowało dynamiki. Tworzyły „ścianę tekstu”, która nie nadawała się do szybkiego „przeskanowania”. Było z nich trudno wyłowić najważniejsze informacje. Brakowało też ich przekucia na konkretne korzyści dla przedszkolaków i ich rodziców.

Tekst na starej stronie

Na nowej stronie postawiliśmy na krótkie, dynamiczne teksty, nasycone nagłówkami przykuwającymi uwagę

Teraz nawet osoba, która ma tylko chwilę na przejrzenie strony, uzyska szybką informację o najważniejszych atutach oferty placówek. Jeśli zechce poznać szczegóły – zrobi to na podstronie poświęconej każdemu z kluczowych tematów.

Treści na nowej stronie

3. Wysoka czytelność atutów oferty

Chociaż na starej stronie była zakładka „Dlaczego my?”, odbiorcy było trudno na niej wychwycić kluczowe atuty placówek znajdujących się w Olsztynie.

Stara strona:

Nowa strona:

Krótkie i konkretne informacje o „namacalnych” zaletach wszystkich placówek BRITANNICA – nasze treści pozwoliły na ich zaprezentowanie w klarowny sposób:

4. Przejrzyste wskazanie różnic między placówkami sieci BRITANNICA

Podstrona prezentująca placówki przedszkoli i żłobków prowadzonych przez Klienta została podzielona na dwie sekcje.

  • Pierwsza (zaprezentowana powyżej) przedstawiała atuty wszystkich placówek BRITANNICA – pozwoliło to zakomunikować spójność standardów opieki nad dziećmi i zbieżne korzyści płynące z zapisu do obu placówek. To istotne w kontekście budowania marki olsztyńskiej sieci. 
  • Druga to krótkie wyliczenie cech poszczególnych placówek – ta sekcja przejrzyście pokazała różnice pomiędzy dwoma obiektami. Zostały one przedstawione w formie czytelnego wyliczenia zamiast ciągłego tekstu.

5. Język korzyści koncentrujący się na potrzebach potencjalnych klientów placówek BRITANNICA

Nie poprzestaliśmy na poinformowaniu o atutach przedszkola. Przekuliśmy cechy przygotowanej oferty na język realnych korzyści dla rodziców i samych przedszkolaków. To pozwala opiekunom maluchów z Olsztyna lepiej wyobrazić sobie, jak będzie wyglądać współpraca z placówką.

6. Dostosowanie treści do zasad UX

Przy tworzeniu tekstów uwzględniliśmy „drogę odbiorcy” przez stronę naszego Klienta. Dlatego w treściach zaplanowaliśmy miejsce na umieszczenie przycisków prowadzących do kolejnych zakładek

  • Wskazaliśmy konkretne podstrony, do których mają prowadzić przyciski.

Oto jak wyglądało to w dokumencie Word przekazanym Klientowi, a dalej — projektantowi nowej strony:

Efekt końcowy:

Obecność przycisków podnosi „klikalność” strony – sprawia, że odbiorca chętniej przechodzi do zakładek z dokładniejszymi informacjami.

  • Stworzyliśmy CTA (call-to-action), które zachęcają do kliknięcia po szczegóły.

7. Przyjazne meta dane

Zadbaliśmy również o atrakcyjne i dostosowane do SEO meta dane – krótkie informacje, które wyświetlają się na liście wyników wyszukiwania Google. Ich „treściwy” przekaz zachęca do kliknięcia. Nie są też „ucięte” – treść wyświetla się w całości.

Przykładowe meta title i description przygotowane przez Sago Media i wykorzystane przez Klienta

Podsumowanie

W ramach współpracy powstały teksty do 16 zakładek o łącznej długości ponad 30 tys. znaków ze spacjami. Stworzyliśmy fundamenty pod nowoczesną stronę internetową, która stała się atrakcyjną wizytówką przedszkoli i żłobków BRITANNICA.

Treści:

  • jasno komunikują kluczowe atuty placówek,
  • budują spójną markę sieci BRITANNICA,
  • przejrzyste i przyjazne do „skanowania”, a jednocześnie pozwalają zagłębić się w szczegóły oferty,
  • zachęcają do interakcji oraz do kontaktu.

Nasze teksty ułatwiły też pracę grafikom – ich przełożenie na makietę strony nie było problemem dla twórców strony. Gotowy serwis jest dostępny pod adresem: https://britannica.olsztyn.pl/. Mamy nadzieję, że przyniesie olsztyńskim żłobkom i przedszkolom BRITANNICA wielu nowych podopiecznych!

Komentarz klienta:

W styczniu 2022 roku agencja Sago Media przygotowała tekst na stronę internetową naszego Przedszkola i Żłobka Britannica. Współpraca przebiegła bardzo sprawnie. Dobry kontakt z autorką odpowiedzialną za przygotowanie tekstów oraz doświadczenie firmy Sago Media pozwoliły wypracować ostateczny kształt tekstów, tak by były gotowe dla projektantów naszej nowej strony internetowej, co znacznie ułatwiło nam pracę nad tworzeniem strony WWW. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i gorąco polecamy Sago Media.  

Agnieszka Burczyk
Dyrektor Międzynarodowego Przedszkola Niepublicznego Britannica


Socjolog reklamy i polonistka, jeden z głównych copywriterów Sago Media. Zajmuje się również korektą tekstów. Z content marketingiem związana zawodowo od ponad 10 lat. Prywatnie pasjonatka podróży (nierzadko z laptopem w plecaku) i języków obcych.