Blog

Blog na temat copywritingu, content marketingu, pisania tekstów na strony i sklepy internetowe

„Content Marketing” według Tomasza Stopki – recenzja książki

„Content Marketing” według Tomasza Stopki – recenzja książki

O content marketingu mówi się coraz częściej i coraz więcej. Jako że jest to jeden z ważnych elementów strategii marketingowej w internecie, nie można pozostać obojętnym wobec pojawiającej się na rynku literatury. Czy książka Tomasza Stopki „Content Marketing” wydana przez Poltext to przydatny zbiór porad i sugestii?

Czytaj dalej

Featured snippet, czyli jak być na szczycie w Google

Featured snippet, czyli jak być na szczycie w Google

Być na szczycie w wyszukiwarce Google – do tego dążą wszyscy właściciele stron internetowych. Do niedawna można było pojawiać się tylko w wynikach płatnych (AdWords) oraz wynikach organicznych (uzależnionych od efektów pozycjonowania). Obecnie istnieje trzecia możliwość – featured snippet.

Czytaj dalej

Porzuć pisanie tekstów na bloga. Wykorzystaj stare

Porzuć pisanie tekstów na bloga. Wykorzystaj stare

Prowadzisz blog. Starasz się regularnie tworzyć kolejne wpisy, by stale dostarczać swoim czytelnikom nowy content. Poświęcasz mnóstwo czasu na szczegółowy research, a tymczasem… wystarczy przejrzeć bazę wpisów opublikowanych dawno temu. Być może nie zdajesz sobie sprawy, ale w starych artykułach tkwi ogromny potencjał. Nie zmarnuj go. Porzuć pisanie tekstów na bloga i dowiedz się, jak wykorzystać dawno opublikowane artykuły.

Czytaj dalej

Prowadzenie bloga – jak promować artykuły?

Prowadzenie bloga – jak promować artykuły?

Prowadzisz blog, starając się regularnie publikować artykuły? Jeden z ważnych kroków w stronę udanej strategii content marketingowej masz już za sobą. Jeżeli jednak twoje działania ograniczają się wyłącznie do napisania artykułu i kliknięcia “opublikuj”, możesz nie osiągnąć założonego celu. Nawet najlepsza treść nie wystarczy. Potrzebne jest coś więcej. Potrzebne jest promowanie publikowanych artykułów.

Czytaj dalej

Pisanie tekstów gościnnych – co musisz o tym wiedzieć?

Pisanie tekstów gościnnych – co musisz o tym wiedzieć?

Prowadzisz bloga firmowego, ponieważ chcesz zaistnieć w internecie i tym samym wzmocnić świadomość marki oraz zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty? Zdajesz się kroczyć dobrą ścieżką, która może zaprowadzić cię do celu. Pamiętaj jednak, że potencjał drzemiący w wartościowej treści możesz wykorzystać znacznie szerzej. Postaraj więc wyjść poza “zamknięty krąg”, decydując się na pisanie tekstów gościnnych i publikację artykułów w serwisach zewnętrznych.

Czytaj dalej

Najlepsze darmowe materiały o content marketingu, które musisz znać

Najlepsze darmowe materiały o content marketingu, które musisz znać

W jednym miejscu zebraliśmy linki do najlepszych (naszym zdaniem) a zarazem kompleksowych, obszernych materiałów na temat content marketingu. Listę podzieliliśmy na kategorie: przewodniki, tworzenie treści, promocja, case study, infografiki.

Czytaj dalej

Jak pisać chwytliwe nagłówki – 9 skutecznych metod

Jak pisać chwytliwe nagłówki – 9 skutecznych metod

Bagatelizujesz tytuły? To błąd, ponieważ w ten sposób zmniejszasz swoje szanse na to, że ktokolwiek zapozna się z treścią artykułu. Już dawno udowodniono, że atrakcyjność tekstu oceniana jest w pierwszej kolejności pod kątem nagłówka. Pamiętaj, że aż 8 na 10 osób sugeruje się tytułem. Jeśli będzie nudny, nikt nie zechce kliknąć “czytaj dalej”. Dowiedz się więc, jak pisać chwytliwe nagłówki.

Czytaj dalej

Tworzysz opisy produktów? Tych błędów nie popełniaj

Tworzysz opisy produktów? Tych błędów nie popełniaj

Jak mantrę wszyscy powtarzają, że opisy produktów w sklepie internetowym to klucz do sukcesu. Sukcesu, który przejawia się wzrostem sprzedaży. To od nich w dużej mierze zależy, czy klient podejmie właściwą decyzję zakupową (czyt. złoży zamówienie). Dlatego nie można ich bagatelizować. Ale uważaj – niewłaściwy opis może skutecznie zniechęcić do dalszego zakupu. Ba, może zniechęcić nawet do ponownej wizyty w e-sklepie.

Czytaj dalej

Strona O nas – jak powinna wyglądać

Strona O nas – jak powinna wyglądać

Strona „o nas” pojawia się na większości witryn firmowych. Jest to ważny element, który buduje zaufanie do firmy, wskazuje na jej rzeczywiste istnienie, świadczy o tym, że poważnie traktuje swoich klientów i stoją za nią prawdziwi ludzie. Takie miejsce to już standard, ale nie zawsze w pełni wykorzystywany. Nie przywiązujesz wagi do tego, jak wygląda strona „o nas”? Popełniasz duży błąd, ponieważ to, jak przedstawisz swoją firmę klientowi wpływa na to, czy będzie chciał skorzystać z Twoich usług.

Czytaj dalej

Skopiowano treść z Twojej strony? Sprawdź, jak usunąć duplicate content

Skopiowano treść z Twojej strony? Sprawdź, jak usunąć duplicate content

Masz nowe, oryginalne, treści na firmowej stronie internetowej, na blogu albo przygotowałeś unikalne opisy produktów w sklepie internetowym. Poświęciłeś na przygotowanie treści mnóstwo czasu albo zapłaciłeś za ich napisanie copywriterowi. Treści te przynoszą Ci korzyści zarówno z punktu widzenia przekonania klientów do skorzystania z Twoich usług oraz z punkty widzenia pozycjonowania (bo jak wiemy Google lepiej traktuje oryginalną i ciekawą treść). Nagle okazuje się, że ktoś skorzystał z naszej pracy i bezprawnie skopiował treść, publikując ją na swojej stronie. Niestety takie sytuacje to nie wyjątki, a zdarzają się coraz częściej. Dowiedz się, jak z duplicate content?

Czytaj dalej