Blog

Blog na temat copywritingu, content marketingu, pisania tekstów na strony i sklepy internetowe

Prowadzenie bloga – jak promować artykuły?

Prowadzenie bloga – jak promować artykuły?

Prowadzisz blog, starając się regularnie publikować artykuły? Jeden z ważnych kroków w stronę udanej strategii content marketingowej masz już za sobą. Jeżeli jednak twoje działania ograniczają się wyłącznie do napisania artykułu i kliknięcia “opublikuj”, możesz nie osiągnąć założonego celu. Nawet najlepsza treść nie wystarczy. Potrzebne jest coś więcej. Potrzebne jest promowanie publikowanych artykułów.

Czytaj dalej

Pisanie tekstów gościnnych – co musisz o tym wiedzieć?

Pisanie tekstów gościnnych – co musisz o tym wiedzieć?

Prowadzisz bloga firmowego, ponieważ chcesz zaistnieć w internecie i tym samym wzmocnić świadomość marki oraz zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty? Zdajesz się kroczyć dobrą ścieżką, która może zaprowadzić cię do celu. Pamiętaj jednak, że potencjał drzemiący w wartościowej treści możesz wykorzystać znacznie szerzej. Postaraj więc wyjść poza “zamknięty krąg”, decydując się na pisanie tekstów gościnnych i publikację artykułów w serwisach zewnętrznych.

Czytaj dalej

Najlepsze darmowe materiały o content marketingu, które musisz znać

Najlepsze darmowe materiały o content marketingu, które musisz znać

W jednym miejscu zebraliśmy linki do najlepszych (naszym zdaniem) a zarazem kompleksowych, obszernych materiałów na temat content marketingu. Listę podzieliliśmy na kategorie: przewodniki, tworzenie treści, promocja, case study, infografiki.

Czytaj dalej

Jak pisać chwytliwe nagłówki – 9 skutecznych metod

Jak pisać chwytliwe nagłówki – 9 skutecznych metod

Bagatelizujesz tytuły? To błąd, ponieważ w ten sposób zmniejszasz swoje szanse na to, że ktokolwiek zapozna się z treścią artykułu. Już dawno udowodniono, że atrakcyjność tekstu oceniana jest w pierwszej kolejności pod kątem nagłówka. Pamiętaj, że aż 8 na 10 osób sugeruje się tytułem. Jeśli będzie nudny, nikt nie zechce kliknąć “czytaj dalej”. Dowiedz się więc, jak pisać chwytliwe nagłówki.

Czytaj dalej

Tworzysz opisy produktów? Tych błędów nie popełniaj

Tworzysz opisy produktów? Tych błędów nie popełniaj

Jak mantrę wszyscy powtarzają, że opisy produktów w sklepie internetowym to klucz do sukcesu. Sukcesu, który przejawia się wzrostem sprzedaży. To od nich w dużej mierze zależy, czy klient podejmie właściwą decyzję zakupową (czyt. złoży zamówienie). Dlatego nie można ich bagatelizować. Ale uważaj – niewłaściwy opis może skutecznie zniechęcić do dalszego zakupu. Ba, może zniechęcić nawet do ponownej wizyty w e-sklepie.

Czytaj dalej

Strona O nas – jak powinna wyglądać

Strona O nas – jak powinna wyglądać

Strona „o nas” pojawia się na większości witryn firmowych. Jest to ważny element, który buduje zaufanie do firmy, wskazuje na jej rzeczywiste istnienie, świadczy o tym, że poważnie traktuje swoich klientów i stoją za nią prawdziwi ludzie. Takie miejsce to już standard, ale nie zawsze w pełni wykorzystywany. Nie przywiązujesz wagi do tego, jak wygląda strona „o nas”? Popełniasz duży błąd, ponieważ to, jak przedstawisz swoją firmę klientowi wpływa na to, czy będzie chciał skorzystać z Twoich usług.

Czytaj dalej

Dlaczego powinieneś pisać długie artykuły na bloga?

Dlaczego powinieneś pisać długie artykuły na bloga?

Tytuł artykułu wskazuje, że długie teksty publikowane na blogu są lepsze niż krótsze posty. W poniższych punktach udowadniam, że tak właśnie jest. Dłuższe formy przyniosą więcej pożytku twojemu blogowi. Przygotowanie długiego artykułu wymaga dużo czasu, wiedzy i przygotowania, czyli koszt napisania takiego tekstu jest znacznie wyższy. Dlatego na większości blogów takich tekstów nie przeczytasz. Jednak artykuł ten jest dowodem, że takie wpisy będą częściej czytane, a ich czytelnicy będą z nich bardziej zadowoleni. Przeczytaj cały tekst i wyciągnij wnioski samemu.

Czytaj dalej

Skopiowano treść z Twojej strony? Sprawdź, jak usunąć duplicate content

Skopiowano treść z Twojej strony? Sprawdź, jak usunąć duplicate content

Masz nowe, oryginalne, treści na firmowej stronie internetowej, na blogu albo przygotowałeś unikalne opisy produktów w sklepie internetowym. Poświęciłeś na przygotowanie treści mnóstwo czasu albo zapłaciłeś za ich napisanie copywriterowi. Treści te przynoszą Ci korzyści zarówno z punktu widzenia przekonania klientów do skorzystania z Twoich usług oraz z punkty widzenia pozycjonowania (bo jak wiemy Google lepiej traktuje oryginalną i ciekawą treść). Nagle okazuje się, że ktoś skorzystał z naszej pracy i bezprawnie skopiował treść, publikując ją na swojej stronie. Niestety takie sytuacje to nie wyjątki, a zdarzają się coraz częściej. Dowiedz się, jak z duplicate content?

Czytaj dalej

Czy Twoje teksty są zrozumiałe, czyli indeks czytelności

Czy Twoje teksty są zrozumiałe, czyli indeks czytelności

Wszystkie teksty na stronie firmowej, artykuły na blogu itd. muszą być przejrzyste, zrozumiałe i przystępne dla czytelników. W przeciwnym przypadku czytelnicy czy potencjalni klienci szybko opuszczą naszą stronę. Dlatego też, tak ważne jest, aby określić, do jakiej grupy docelowej ma trafić tekst. W końcu inaczej będzie wyglądał artykuł napisany dla prawnika, a inaczej dla gimnazjalisty. […]

Czytaj dalej

Prowadzisz bloga na WordPressie? Zestaw przydatnych wtyczek

Prowadzisz bloga na WordPressie? Zestaw przydatnych wtyczek

Pisanie artykułu jest procesem trudnym i czasochłonnym. By go ułatwić i usprawnić, warto skorzystać z dostępnych narzędzi. Wiele udogodnień czeka na osoby, które prowadzą bloga lub realizują działania content marketingowe, wykorzystując do tego celu WordPressa. Poniżej prezentujemy zestaw wtyczek, które mogą być przydatne w Twojej codziennej pracy z WordPressem.

Czytaj dalej