Jak zostać copywriterem? Konkretne wskazówki

Jak zostać copywriterem? Konkretne wskazówki

Z lekkością przychodzi Ci przemiana prostych wyrazów w angażującą treść? Spróbuj swoich sił w copywritingu – dziedzinie, w której słowa są narzędziem pomagającym wpływać na decyzje zakupowe. Dowiedz się, jak zostać copywriterem.

Znam zasady języka polskiego, potrafię ubierać myśli w słowa – będę copywriterem.  Z takiego założenia wychodzi spore grono osób, które poszukują pracy w tym zawodzie. Czy to wystarczy, aby zarabiać na pisaniu tekstów?

Na to, jak zostać copywriterem, patrzę z dwóch perspektyw: copywritera i rekrutera. Uważam więc, że poniższe wskazówki mogą Ci się przydać, gdy będziesz ubiegać się o to stanowisko pracy.

Z czego wynika popularność copywritingu jako zawodu?

Copywriting cieszy się popularnością, na co wskazuje m.in. Freelancing w Polsce 2023 – raport przygotowany przez Useme. W tej branży działa aż 27,5% freelancerów. Z czego to wynika?

Możliwość wykonywania pracy zdalnej

Pracę zdalną spopularyzowała pandemia – właśnie wtedy pracownicy większości firm przeszli na home office. Coś, co dla jednych było nowością, dla wielu copywriterów było (i jest) codziennością. W Sago Media żartowaliśmy nawet, że zaczęliśmy pracować zdalnie zanim to stało się to modne.

Przewagą tej branży jest możliwość wykonywania pracy na odległość – bez konieczności spędzania 8 godzin w biurze. Dzięki temu copywriterzy mogą pracować z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Dla wielu to praca marzeń…

Elastyczne godziny pracy

Wyobraź sobie, że nie musisz wstawać o świcie, aby zdążyć do pracy. Budzisz się, kiedy się wyśpisz i dopiero wtedy odpalasz komputer. Potrzebujesz chwili wytchnienia, idziesz na drzemkę. Musisz załatwić ważną sprawę lub zrobić zakupy, po prostu wychodzisz.

To właśnie elastyczne godziny pracy są kolejnym powodem, dla którego wiele osób interesuje praca jako copywriter. Nie są „uwiązani” – sami decydują, kiedy pracują. Najważniejsze jest to, aby treści dostarczyć w ustalonym terminie.

Niski próg wejścia w branżę

Aby zostać copywriterem, potrzebujesz… komputera i Internetu. To niezbędne narzędzia pracy, bez których ani rusz. A że z pewnością masz do nich dostęp, na start nie potrzebujesz właściwie nic więcej.

Oczywiście przydatne mogą być szkolenia, kursy itp. Ale kto powiedział, że musisz za to płacić? Do wielu materiałów edukacyjnych masz bezpłatny dostęp, więc i w tym przypadku nie trzeba ponosić kosztów. 

I to właśnie fakt, że nie musisz mieć żadnych pieniędzy na start, żeby zacząć zarabiać, jest jednym z czynników popularyzujących zawód copywritera.

Brak wymaganego kierunkowego wykształcenia

Copywriter to nie prawnik czy lekarz. Nie musi zdobywać specjalistycznych uprawnień, bez których nie uzyska prawa do wykonywania zawodu. Ba, nie musi nawet kończyć filologii polskiej czy dziennikarstwa – nie ma takiego wymogu.

Co to dla Ciebie oznacza? Do grona copywriterów możesz dołączyć w dowolnym momencie. Bardzo szybko i łatwo się przebranżowisz. Twój zawód wyuczony nie będzie żadną przeszkodą. Wręcz przeciwnie – może być Twoim dodatkowym atutem, dzięki któremu staniesz się copywriterem odpowiedzialnym za tworzenie treści eksperckich z Twojej branży.

Obiecujące zarobki

Wizja miesięcznych zarobków na poziomie kilkunastu tysięcy złotych jest dla Ciebie kusząca? Ponadprzeciętne wynagrodzenie za pisanie tekstów – i to jeszcze w zaciszu swojego pokoju – przyciąga wielu chętnych. No bo kto nie chciałby tyle zarabiać bez wychodzenia z domu, tracenia czasu na dojazdy itp.?

Taka pensja jest realna, jednak może na nią liczyć tylko dobry copywriter – specjalista w niszowych, trudnych branżach. Natomiast osoby bez większego doświadczenia takich kwot raczej nie uświadczą.

Musisz jednak pamiętać, że wysokość wynagrodzenia zależy od wielu czynników. Nie bez znaczenia są:

  • wspomniane doświadczenie,
  • forma zatrudnienia,
  • czas poświęcany na pracę,
  • rodzaj wykonywanej pracy.

Nie oszukujmy się… Nigdy nie dobijesz do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie, jeśli na pracę przeznaczysz 10-15 godzin tygodniowo. Ale jeśli poświęcisz się wyłącznie temu zawodowi i będziesz szkolić swój warsztat, zarobki na poziomie nawet 6000-7000 zł miesięcznie są realne.

Jeżeli zastanawiasz się, jak zostać copywriterem, dopiero zaczynasz. Jako że prawdopodobnie nie masz więc żadnego doświadczenia, nie nastawiaj się na ponadprzeciętne zarobki. I nie piszę tego po to, żeby Cię zniechęcić. Piszę to po to, aby ustrzec Cię przed ewentualną frustracją i rozczarowaniem. Dlatego przede wszystkim weź pod uwagę zarobki copywriterów oszacowane na podstawie ogólnopolskich badań. Choć są uśrednione, mogą dawać lepszy pogląd na wynagrodzenie – szczególnie w odniesieniu do początkujących copywriterów.

Źródło: wynagrodzenia.pl

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przygotowanego przez serwis wynagrodzenia.pl, zarobki co drugiego copywritera wahają się w granicach 4090-6330 zł brutto. Natomiast 25% copywriterów otrzymuje pensję wyższą niż 6330 zł brutto.

Sprawdź, czy będzie z Ciebie dobry copywriter

W podstawówce język polski był Twoim ulubionym przedmiotem? W liceum dobrze szło Ci pisanie wypracowań? Mam dla Ciebie złą wiadomość – to nie wystarczy, aby zostać dobrym copywriterem.

Tworzenie treści będzie wymagać od Ciebie czegoś więcej niż tylko znajomości gramatyki, umiejętności pisania opowiadań itp.

Zanim więc zdecydujesz się wysłać CV do agencji copywriterskiej lub odpowiesz na ogłoszenie dotyczące stworzenia treści, sprawdź czy masz zadatki na dobrego copywritera. Pomoże Ci w tym poniższy test.

1. Czy potrafisz pisać angażujące treści?

  1. swoje treści uważam za angażujące, ponieważ potrafią przyciągnąć uwagę odbiorców
  2. staram się, ale nie zawsze mi to wychodzi
  3. nie do końca wiem, jak tworzyć angażujące teksty.

2. Czy potrafisz dostosować styl pisania do zróżnicowanych wymagań?

  1. tak, bez problemu mogę zmieniać styl pisania
  2. napisanie tekstów w różnych stylach zajmuje mi mnóstwo czasu
  3. sprawia mi to trudność, dlatego wolę trzymać się jednego stylu i pisać schematycznie.

3. Jak ważne jest dla Ciebie zrozumienie grupy docelowej?

  1. bardzo ważne; wiem, że muszę „przeobrazić się” w odbiorcę, aby napisać dobry tekst
  2. ważne, jednak nie mam czasu na analizę grupy docelowej
  3. ważniejsza jest dla mnie kreatywność.

4. Jak podchodzisz do rozwoju i nauki?

  1. Regularnie zdobywam nowe umiejętności, aby doskonalić swój warsztat.
  2. Staram się być na bieżąco, ale nie zawsze mam czas.
  3. Nie poświęcam czasu na rozwój zawodowy, bo skupiam się na poszukiwaniu zleceń.

5. Jak podchodzisz do krytycznych uwag na temat swoich tekstów?

  1. to doskonała okazja do samodoskonalenia
  2. choć jest to trudne, staram się wyciągać wnioski
  3. krytykę odbieram osobiście, co demotywuje mnie do eliminowania błędów.

6. Jak radzisz sobie z organizacją w przypadku elastycznego czasu pracy?

  1. zawsze dotrzymuję terminów, bo potrafię dobrze zarządzać swoim czasem
  2. miewam problemy z dotrzymywaniem terminów
  3. dobra organizacja pracy i dotrzymywanie terminów to moje słabe punkty.

PODSUMOWANIE

  • Przewaga odpowiedzi a) – jesteś na dobrej drodze do tego, aby zostać copywriterem. Masz odpowiednie podejście do pracy oraz umiejętności potrzebne w tej branży.
  • Przewaga odpowiedzi b) – dysponujesz pewnymi umiejętnościami, jednak są też obszary wymagające dodatkowej pracy.
  • Przewaga odpowiedzi c) – copywriting nie bardzo Ci leży albo po prostu potrzebujesz więcej praktyki. Poświęć czas na zdobywanie wiedzy i umiejętności i dopiero za jakiś czas weź udział w rekrutacji.

Warto wiedzieć! Wraz z popularyzacją sztucznej inteligencji (AI), w copywritingu nie ma miejsca dla przeciętnych copywriterów. Ich może zastąpić chatGPT, który bardzo dobrze radzi sobie z generowaniem średniej jakości tekstów. Choć wymagają one redakcji, jest to znacznie tańsze niż zatrudnianie przeciętnego copywritera (po którym i tak trzeba poprawiać treści).  

Jak zostać copywriterem – pierwsze kroki

To postanowione: chcesz pracować w tym zawodzie. Jak zostać copywriterem? Jak zacząć? Oto kilka przydatnych wskazówek.

1. Poznaj specyfikę pracy copywritera

Wychodzę z założenia, że skoro zastanawiasz się, jak zostać copywriterem, wiesz, na czym miałaby polegać Twoja praca. Chociaż copywriting kojarzy się głównie z tworzeniem kreatywnych haseł reklamowych, zakres pracy jest znacznie szerszy.

Jako copywriter będziesz przygotowywać m.in.:

  • teksty sprzedażowe, np. teksty na firmowe strony www, opisy produktów, opisy kategorii,
  • artykuły poradnikowe – publikowane na blogu firmowym oraz w zewnętrznych serwisach
  • artykuły wizerunkowe – publikowane w serwisach branżowych,
  • krótkie wpisy social media – zamieszczane na profilach firmowych,
  • teksty do newsletterów.

Pamiętaj! Specyfika pracy copywritera wychodzi jednak daleko poza ramy związane z tworzeniem treści. Do Twoich zadań może też należeć przygotowywanie tematów artykułów, całych content planów, wyszukiwanie słów kluczowych itp.

2. Sprawdź, czy masz te umiejętności. Pisanie to nie wszystko…

Praca jako copywriter wymaga przede wszystkim umiejętności pisania. I wcale nie chodzi tutaj o biegłe posługiwanie się poprawną polszczyzną. Trzeba umieć tworzyć takie teksty, które zaangażują odbiorców i będą pomagały w osiągnięciu celu założonego przez klienta. Bo niby pisać każdy potrafi i każdy może, jednak moje doświadczenie pokazuje coś innego. Nie wszyscy mają zdolność łatwego wyrażania swoich myśli – tworzą bardzo złożone zdania, piszą „naokoło”, stosują skóry myślowe wprowadzające chaos i dające miejsce na niedpowiedzenia.

Choć bez zdolności pisania ani rusz, trzeba jeszcze wykazać się innymi umiejętnościami. Co liczy się dla mnie, jako osoby zajmującej się rekrutacją?

  • Czytanie ze zrozumieniem

Zastanawiasz się, czy ja tak serio z tym czytaniem ze zrozumieniem? Całkowicie poważnie, bo… brak tej umiejętności skutkuje poważnymi problemami w odczytywaniu np. briefu klienta. A od zrozumienia zależy poprawność wykonanego zadania.

Niby oczywiste, a jednak okazuje się, że nie wszyscy potrafią czytać ze zrozumieniem.

  • Elastyczność w dopasowaniu stylu

Dobry copywriter powinien być bardzo elastyczny – także w odniesieniu do stylu pisania, który preferuje klient i który pasuje do jego tone of voice. Nie zawsze poetyckie sformułowania, wyszukane metafory wpiszą się w potrzeby klienta – mimo że copywriter czuje się w tym najlepiej. Ważne jest, aby przemawiać językiem, jakim posługuje się grupa docelowa zleceniodawcy. A że klientów jest wielu, trzeba „umieć tańczyć, jak muzyka zagra”.

  • Samodyscyplina

Konkretny deadline to codzienność copywritera. Dla jednych jest to wręcz wybawienie, bo sami mogą decydować o czasie pracy. Dla innych – koszmar, bo zwykle oznacza to realizowanie zlecenia na ostatnią chwilę, pod presją.

Aby być dobrym copywriterem, musisz mieć wysoką samodyscyplinę. W przeciwnym razie będziesz zawalać kolejne terminy, a wymówki typu „mam problem z połączeniem internetowym” / „właśnie wyłączyli mi prąd” / „tekst mi się skasował” przestaną być wiarygodne.

  • Umiejętność pracy w zespole

Myślisz sobie – o jakiej pracy w zespole mowa, skoro jako copywriter będę pracować zdalnie? Nie chodzi mi jednak o pracę zespołową między copywriterami, ale o kontakt z innymi działami.

Czytaj też: Brief dla copywritera od SEO-wca

Jako copywriter będziesz komunikować się np. z team leaderem, SEO-wcem, marketerem, czy korektorem. Zatem musisz się z nimi dogadywać, aby praca szła sprawnie i bez większych zgrzytów.

  • Korzystanie z narzędzi SEO

Większość treści wychodzących spod pióra copywriterów ląduje w Internecie. Takie teksty powinny być więc dopasowane nie tylko do potrzeb odbiorców, ale i wymogów robotów Google. Dlatego koniecznością jest umiejętność posługiwania się podstawowymi narzędziami SEO.

To powinno Cię zainteresować: 7 narzędzi SEO dla copywritera

Senuto, SurferSEO, Contadu – to tylko kilka z nich, których obsługę (choćby na minimalnym poziomie) musisz mieć w jednym palcu.

3. Zbuduj portfolio

Brak wymagań odnośnie do kierunkowego wykształcenia sprawia, że copywriterem może zostać każdy. I chociaż największą szansę na znalezienie pracy mają doświadczone osoby, początkujący również mogą ją zdobyć. Jak? Kluczem jest portfolio.

Dlaczego portfolio ma takie znaczenie?

To Twoja zawodowa wizytówka, którą możesz pochwalić się w momencie ubiegania się o pracę. To w oparciu o nie przyszły pracodawca (lub bezpośrednio klient, jeśli chcesz pracować jako freelancer copywriter) decyduje się na powierzenie Ci zlecenia testowego.

Czy wiesz, że to właśnie z portfolio zapoznaję się w pierwszej kolejności, kiedy decyduję się na próbną współpracę z kandydatem na copywritera? Dla mnie jest to niezwykle ważny element, ponieważ pokazuje warsztat – możliwości, umiejętności, styl. Jeśli teksty zamieszczone w portfolio nie spełniają moich oczekiwań (czyt. standardów naszej agencji), odrzucam kandydaturę. Pozwala to zaoszczędzić czas obu stronom. Jeśli w zaprezentowanych treściach widzę potencjał, ale ich tematyka lub rodzaj nie pokrywa się z zapotrzebowaniem, proszę o podesłanie kolejnych tekstów.

Jak stworzyć portfolio bez doświadczenia zawodowego?

Portfolio copywritera jest ważnym elementem podczas aplikowania na stanowisko. Jeśli masz doświadczenie zawodowe, wystarczy że wybierzesz kilka najlepszych artykułów / tekstów sprzedażowych itp. A co kiedy dopiero zaczynasz i nie możesz pochwalić się współpracą z żadnym klientem?

Stworzenie imponującego portfolio będzie wyzwaniem, ale… jeśli się tego podejmiesz, może stanowić klucz do rozpoczęcia pracy zawodowej. Jak się za to zabrać? Oto kilka wskazówek, które Ci to ułatwią.

1.  Stwórz kilka tekstów.

Przygotuj kilka tekstów różnego typu – tak, aby jak najszerzej zaprezentować warsztat. Zakres tematyczny wybierz samodzielnie, np. bazując na ogłoszeniach od potencjalnych klientów. Nie musisz koncentrować się tylko na jednym temacie – zaprezentuj swoją wszechstronność, bo to może zwiększyć Twoje szanse na pracę.

2. Weź udział w kursach / warsztatach copywriterskich.

Tego typu szkolenia bardzo często kończą się zadaniem / projektem do zrealizowania. Dzięki temu będziesz mieć „materiał” do zamieszczenia w portfolio.

Wskazówka! Uzyskanie certyfikatu to dodatkowy atut – dodaje wiarygodności Twoim umiejętnościom.

3. Publikuj wpisy gościnne

Spróbuj nawiązać współpracę z blogerami, którzy akceptują artykuły gościnne. Tym sposobem uzyskasz bezpośrednie odnośniki do artykułów Twojego autorstwa.

O czym pamiętać przy tworzeniu portfolio? Wskazówki

Portfolio copywritera stanowi przepustkę do dalszego etapu rekrutacji. Jeśli więc zależy Ci na pracy, warto przyłożyć się do jego przygotowania. Oto kilka wskazówek, które Ci to ułatwią.

Pamiętaj! Nie każdy będzie miał tyle cierpliwości, ile ja. Istnieje więc duże ryzyko, że ktoś kliknie w „krzyżyk” i nie zapozna się z Twoimi możliwościami.

Jeśli chcesz tego uniknąć, poświęć odrobinę czasu na wizualny aspekt portfolio. Bo pierwsze wrażenie też ma znaczenie.

Znajdź agencję i wyślij CV

Masz już przygotowane portfolio? Znajdź agencję (lub klienta), wyślij swoje CV i… „niech się dzieje wola nieba”. Uzbrój się przy tym w cierpliwość – szczególnie jeśli zgłoszenie wysyłasz do agencji poszukującej copywriterów w rekrutacji ciągłej. Ktoś może odezwać się dużo później – dopiero wtedy, kiedy będzie potrzebny nowy członek zespołu.

Pamiętaj! Dobre wrażenie zrobisz, kiedy napiszesz na swój temat kilka słów zamiast wysyłać pustego maila z załącznikami. Wyzwól w sobie kreatywność, bo wtedy Twoja wiadomość przykuje uwagę i zostanie zapamiętana.

Wskazówki od ekspertów

Doświadczenie i praktyka – oto, co pozwala stawać się coraz lepszym copywriterem. Jako że dopiero startujesz, skorzystaj z „bagażu” innych – tych, którzy zaczynali dawno temu.

Rady doświadczonych copywriterów

Na początku drogi możesz napotkać wiele wyzwań i niespodzianek. Niektórych z nich da się uniknąć – wystarczy, że posłuchasz rad od copywriterów z większym stażem. Oto kilka cennych spostrzeżeń, z których warto skorzystać.

1. Dokładnie czytaj wytyczne

Zanim przystąpisz do pisania, zapoznaj się z wytycznymi. Choć w wielu zleceniach mogą się one powielać, niektórzy klienci mają inne wymagania. Pozwoli to uniknąć nieporozumień i… konieczności nanoszenia poprawek.

2. Zawsze stosuj się do wytycznych

Jeśli masz dokładnie sprecyzowane wytyczne, trzymaj się ich. Natomiast jeżeli uważasz, że coś można zrobić inaczej lub pojawia się jakiś błąd – daj znać (klientowi lub koordynatorowi zlecenia). Najlepiej z wyprzedzeniem, a nie 5 minut przed deadlinem.

3. Nie bój się pytać

Szczególnie na początku niektóre kwestie mogą budzić wiele wątpliwości. Jeżeli czegoś nie wiesz, nie rozumiesz, zadawaj pytania. Nie krępuj się – lepiej o coś zapytać niż tracić czas na poprawki.

4. Realnie oceniaj swoje moce przerobowe

 To zrozumiałe, że zależy Ci na jak największej liczbie zleceń. Zanim jednak „zaklepiesz” kolejne w tym tygodniu zadanie do zrealizowania, oszacuj swoje możliwości. Czy na pewno wyrobisz się w czasie?

Na początku może być trudno określić swoje moce przerobowe, dlatego lepiej wziąć mniej i dostarczyć teksty w terminie niż „zakorkować się” zleceniami, a potem tego nie udźwignąć.

5. Otwórz się na krytykę

Twoje teksty mogą wrócić do poprawy, np. na etapie korekty. W takiej sytuacji przyjmij wszystkie uwagi z pokorą i weź je sobie do serca.

Krytyka konstruktywna jest niezwykle cenna – to ważna lekcja, dzięki której z tekstu na tekst będziesz popełniać mniej błędów. Oczywiście pod warunkiem, że – zamiast obrażać się – postarasz się wyeliminować wszystkie usterki. Nie chodzi przecież o to, żeby Cię bezzasadnie krytykować, lecz naprowadzić na dobre tory.

Tych błędów typowych dla początkujących staraj się nie popełniać

Jak to mówią – dobrze jest uczyć się na błędach, ale najlepiej nie na swoich. Dlatego poniżej zebrałam kilka tych najbardziej typowych – „ku przestrodze”.

1. Nagły brak kontaktu

Przyjmuje zlecenie próbne, zgadza się na ustalony termin i… milknie na wieki. Przytoczona sytuacja zdarza się dość często, ale nie świadczy dobrze. Takie zachowanie skazuje na porażkę i zamyka drogę do pracy w agencji lub bezpośrednio z klientem.

2. Nieuwzględnianie wytycznych

Brief swoje, a copywriter swoje… Skutkuje to nie tylko rozminięciem się z oczekiwaniami klienta, ale koniecznością nanoszenia poprawek.

3. Niedopasowanie tekstu do grupy docelowej

Nieważne, do kogo tekst jest skierowany. Najważniejsze, że jest gotowy w terminie. Nigdy nie wychodź z takiego założenia…

Jeżeli tekst nie będzie dopasowany do grupy docelowej, stanie się bezużyteczny. Efekt? To, że wróci do poprawy, to nic. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że copywriter nie otrzyma kolejnego zlecenia.

4. Nierozróżnianie typu tekstów

Opis kategorii, artykuł blogowy, artykuł sponsorowany – co za różnica? Dla niektórych copywriterów (nie tylko początkujących!) nie ma żadnej, a to błąd.

Zupełnie inaczej tworzy się opisy kategorii, a inaczej artykuły. Nieco inaczej trzeba podejść do artykułów blogowych, a inaczej – do sponsorowanych czy innych publikowanych „na zewnątrz”.

Jest to „oczywista oczywistość”, dlatego jeśli jeszcze tego nie wiesz, jak najszybciej się doedukuj.

5. Zawalanie terminów

Rano czy wieczorem – co za różnica? Jeden dzień w tą czy w tą – co za różnica? Ogromna, jeśli przyjmujesz zlecenie i zobowiązujesz się dotrzymać termin.

Niesłowność i zawalanie terminów jest niepożądane. O ile jeden czy dwa razy można na to przymknąć oko, o tyle nagminne naginanie deadline’ów zwykle dyskwalifikuje copywritera.

Jak tego uniknąć? Wróć do „Rad doświadczonych copywriterów” (pkt 4).

Poznaj historię copywriterów Sago Media

Jak to jest być copywriterem? Jak wygląda praca w agencji copywriterskiej? Gdzie szukać wiarygodnych odpowiedzi jak nie u źródła…

Poniżej znajdziesz krótkie wypowiedzi copywriterów, którzy stanowią część zespołu Sago Media. Być może ich historia będzie dla Ciebie inspiracją?

Od dawna marzyłam o tym, żeby zarabiać, pisząc. Moje zawodowe losy potoczyły się jednak zupełnie inaczej i 10 lat pracowałam w korporacji. Po przeprowadzce ze stolicy na mazurską wieś postanowiłam, że to jest TEN moment – tylko… jak miałam zacząć zarabiać na czymś zupełnie dla mnie nowym? Jak wejść na rynek i zdobywać klientów, nie znając go? Odezwałam się więc do Izy z Sago Media. Wybór agencji był trochę przypadkowy – znalazłam ją po prostu w internecie. Napisałam maila i załączyłam przykładowe teksty.

Współpraca z agencją okazała się strzałem w 10! Każdy mój tekst czyta i sprawdza korektor, dlatego na bieżąco wiem, nad czym mam pracować. To spowodowało, że widzę, jak bardzo różnią się jakością moje pierwsze teksty od tych obecnych. Dostaję różne zlecenia – w większości z kilku dziedzin, w których czuję się najlepiej, choć zdarzają się też artykuły z branż, których dobrze nie znam. To wymaga szerszego researchu w sprawdzonych źródłach – wyszukiwania i korzystania z nich też nauczyłam się w Sago Media. Tak naprawdę więc zaczęłam od zera – mając jedynie tak zwane „lekkie pióro” i motywację, żeby nauczyć się tworzenia jak najlepszych treści.

Malwina Bańkowska

Moja przygoda z copywritingiem miała być krótka. Szukałam czegoś, co na chwilę oderwie mnie od obowiązków domowych. Musiała to być praca w bardzo elastycznym wymiarze czasu i obowiązkowo zdalna. Padło na copywriting – trochę ze względu na to, że jestem polonistką, a trochę przez sugestię mojego męża (który „co nieco” wie o branży).


Cóż, moja przygoda „troszkę” się przedłużyła. Polubiłam zadaniowy tryb pracy i to, że w ciągu dnia mogę zrobić sobie kilka przerw na kawę, pracować, siedząc na balkonie, a nawet wyjść na spacer. Copywriting okazał się dla mnie też przyjemniejszy niż typowy etat w biurze – lubię bawić się słowem, „puszczać oko” do czytelnika i mimochodem kusić go do poznania produktu lub skorzystania z usługi.

Natalia Żyłowska

Magdalena Chara

Lekkie pióro, kreatywność, dobra znajomość języka polskiego — to chyba najczęstsze wymagania stawiane copywriterom. Jeszcze kilka lat temu nie powiedziałabym, że kiedykolwiek będę w stanie je spełnić. Obecnie copywriting, którym niemal 2 lata temu zajęłam się „tylko na chwilę”, stanowi moje główne źródło dochodu.


Po odejściu ze studenckiej pracy związanej z branżą gastronomiczną, na czas poszukiwań nowej posady, postanowiłam zająć się pisaniem. Z perspektywy osoby, która czyta dużo książek i z łatwością przelewa swoje myśli na papier, wydawało się to świetnym pomysłem. Stworzyłam więc CV i portfolio z przykładowymi tekstami, po czym rozpoczęłam przeglądanie ofert pracodawców.

Trafiłam na ogłoszenie wystawione przez Sago Media, zaaplikowałam i, po przejściu wstępnej weryfikacji, dostałam pracę. Od tamtej pory wciąż doskonalę swój warsztat pisarski pod okiem czujnych korektorów, którzy z dużym zaangażowaniem wprowadzają mnie w tajniki poprawnej polszczyzny.

Magdalena Chara

Jeżeli wykazujesz predyspozycje do pisania, szybko się uczysz, z popełnianych błędów potrafisz wyciągać wnioski i stawiasz na rozwój, masz szansę zostać copywriterem. Czy dobrym? Tak, jeśli będziesz dużo pisać – to pomoże podnieść Ci warsztat.

Powodzenia!


Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.