Gabinet kosmetologiczny – prowadzenie bloga dla marki osobistej [case study]

Gabinet kosmetologiczny – prowadzenie bloga dla marki osobistej [case study]

Anna Jurgielaniec to kosmetolog, która w Koszalinie prowadzi swój gabinet kosmetologiczny. Choć na lokalnym rynku ma ugruntowaną pozycję, z naszym wsparciem postanowiła jeszcze bardziej wzmocnić swój wizerunek.

Spośród kosmetologów wyróżnia ją nietuzinkowe podejście do pielęgnacji skóry. W ofercie jej gabinetu na próżno szukać typowych zabiegów kosmetologicznych. Stawia wyłącznie na spersonalizowaną pielęgnację, która – według niej – przynosi najlepsze rezultaty.

W lutym 2022 roku p. Anna Jurgielaniec zgłosiła się do Sago Media z prośbą o przygotowanie nowych tekstów na stronę internetową. Jednorazowe zlecenie przerodziło się w stałą współpracę – w zakresie prowadzenia bloga.

„Na stronie gabinetu kosmetologicznego istniał już blog. Pojawiło się też kilka artykułów. Nie były one jednak publikowane regularnie, dlatego chciałam to zmienić.”

— Anna Jurgielaniec

I tak pojawiliśmy się my, by wyręczyć z tworzenia treści – zgodnie z przyświecającą nam misją.

Najważniejsze cele

1

Pogłębić rozpoznawalność swojej marki osobistej

Tak, aby kojarzyła się z kosmetologiem, któremu warto powierzyć pielęgnację swojej skóry.

2

Budować wizerunek eksperta

Dla osób spoza Koszalina, które jeszcze jej nie znają, z uwagi na oferowanie konsultacji kosmetologicznych online.

Poznanie klienta

Pracę nad blogiem zawsze rozpoczynamy od bliższego poznania klienta. Pomaga w tym brief oraz dodatkowo zadawane pytania. Tutaj początek był łatwiejszy, ponieważ najważniejsze informacje pozyskaliśmy przy okazji pierwszego zlecenia. Wiedzieliśmy m.in.:

  • jakie są wyróżniki jej oferty,
  • jak wygląda jej praca z klientami,
  • jaki jest oczekiwany styl treści.

Dzięki temu znacznie łatwiej było nam wpasować się w oczekiwania.

Wyzwania i rozwiązania

Wyzwanie 1. Punkt widzenia inny niż „konkurencja”

Anna Jurgielaniec to kosmetolożka, która – w wielu aspektach związanych z pielęgnacją skóry – ma niecodzienne podejście. Zdarza się, że ma odmienne zdanie w konkretnych zagadnieniach, co wynika z jej wieloletniego doświadczenia.

„Jestem wymagającym klientem, ponieważ zdarza mi się mieć coś innego do powiedzenia niż osoby z branży beauty. Jako że artykuły podpisuję swoim nazwiskiem, nie chcę, aby znalazły się tam  niedopowiedzenia czy błędy merytoryczne. Dlatego cieszę się, że – jeszcze na etapie proponowania tematów – mogę przedstawić swoją perspektywę na dane zagadnienie. To oszczędza mój czas – wiem, że w treści nie znajdę czegoś, z czym się nie zgadzam.”

— Anna Jurgielaniec

Rozwiązanie 1. Stała komunikacja na linii: copywriter-klient

Jedynym wyjściem było zaangażowanie p. Ani w proces tworzenia treści. Było to konieczne, aby zapewnić owocną współpracę, zadowalającą obie strony.

Jej wiedza i zajmowane stanowisko w danej kwestii zawsze stanowią punkt wyjścia. Gdy prezentujemy listę tematów do zaakceptowania, otrzymujemy feedback – informacje o jej indywidualnym podejściu do danego zagadnienia.

„Artykuły przygotowywane przez copywritera zawierają dokładnie to, co chcę przekazać swoim odbiorcom. A jeśli któremuś z poruszanych aspektów chcę nadać nieco inny kierunek, zmiany są szybko wdrażane. Nie ma też przestojów na blogu – wszystko odbywa się płynnie: począwszy od propozycji tematów, a skończywszy na publikacji artykułów.”

— Anna Jurgielaniec

Z doświadczenia wiemy, że niektórzy klienci nie lubią być angażowani w prace nad blogiem. Chcą tylko otrzymywać wartościowe artykuły – tak, by nie tracić czasu na zajmowanie się kwestią bloga firmowego.

Doskonale to rozumiemy. Jednak uważamy, że angażowanie klienta w proces tworzenia treści jest nieunikniony. To on ma wiedzę i doświadczenie, a my – umiejętności, aby przekazać wszystko w formie przystępnej dla jego grupy docelowej.

Dzięki temu artykuły są też niepowtarzalne, co stanowi wartość dodaną – wyróżnik spośród konkurencji. Konkretny temat można przedstawić z zupełnie innego punktu widzenia, przyjąć perspektywę odmienną niż powszechne przekonanie, zaprezentować nowatorskie podejście. Przekłada się to na wzmacnianie swojego wizerunku jako eksperta.  

Wyzwanie 2. Udzielanie porad innych niż kosmetologiczne

Pani Anna Jurgielaniec jest z zawodu kosmetologiem, lecz jej wiedza i doświadczenie wykraczają poza tę sferę. Ma wiele do powiedzenia w kwestii zdrowia oraz psychologii. Chciała więc, aby i na blogu pojawiały się takie tematy. Choć na pozór nie mają one wiele wspólnego z kosmetologią, w rzeczywistości można te dziedziny określić mianem naczyń połączonych.

„Wiele się mówi na temat akceptacji swojego ciała. Nigdy nie zabierałam publicznego głosu w tej kwestii, jedynie w kuluarach mojego gabinetu. Teraz chcę mówić o tym głośno – za pośrednictwem mojego bloga. Może to pomoże i będzie drogowskazem, bo sama przeszłam dużą przemianę.” 

— Anna Jurgielaniec

Przed nami pojawiło się więc kolejne wyzwanie: tworzenie artykułów o tematyce psychologicznej.

Rozwiązanie 2. Współpraca z copywriterem-psychologiem

Szeregi naszego zespołu zasila copywriterka z wykształceniem psychologicznym i to ona podjęła się opracowania specjalistycznych artykułów, m.in. na temat kompleksów, postrzegania siebie.

Aby jednak zachować styl spójny z dotychczas publikowanymi artykułami, przeszły one delikatny lifting. Dzięki temu mają dużą wartość dla czytelnika i mogą być drogowskazem.

Przebieg współpracy

Nasze zadania w ramach współpracy to:

  • przygotowanie listy tematów artykułów na każdy miesiąc,
  • napisanie artykułów,
  • publikacja tekstów zgodnie z harmonogramem.

Cykl pracy obrazuje poniższa grafika:

1. Na koniec miesiąca przygotowujemy propozycję tematów na kolejny miesiąc.

2. Otrzymujemy informację zwrotną – wraz z krótkim opisem. Dzięki temu wiemy, jaki kierunek nadać konkretnym artykułom i jaki przekaz ma z nich wybrzmiewać.

3. Rozpoczynamy pracę nad artykułami, a gotowe teksty przesyłam w paczkach – zwykle raz w tygodniu.

4. Po akceptacji tekstów, zajmujemy się ich publikacją.

I cała praca zaczyna się na nowo.

Dzięki temu każdego miesiąca blog zapełnia się wartościowymi artykułami dopasowanymi tematyką do oczekiwań grupy docelowej.

Wśród wpisów pojawiają się nie tylko porady związane z pielęgnacją skóry, ale również poradniki o charakterze psychologicznym itp.

Opinia:

Współpraca z Sago Media w zakresie prowadzenia bloga to coś więcej niż tylko dostarczanie gotowych tekstów. W każdym momencie mogę liczyć na wsparcie, związane z prowadzonymi działaniami marketingowymi. I wcale nie chodzi tylko o copywriting, ale zwykłe doradztwo – spojrzenie z innego punktu widzenia, okiem osoby „siedzącej” w branży marketingowej.

Anna Jurgielaniec
Właścicielka gabinetu kosmetologicznego

Prowadzenie bloga marki osobistej to tylko jeden z elementów naszej współpracy. Panią Annę wspieramy również w copywritingu na bieżące potrzeby. Ponadto cyklicznie przygotowujemy newslettery. Dzięki temu komunikacja z jej klientami jest spójna – całość utrzymana w tym samym stylu.  

Jeśli chcesz wzmocnić swój wizerunek, blog firmowy to jedno z najlepszych narzędzi.


Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.