Jak napisać ofertę handlową?

Jak napisać ofertę handlową?

Możesz oferować najlepsze produkty lub usługi, ale bez dobrej oferty handlowej nie sprzedasz nic. To od niej w dużej mierze zależy twoje „być albo nie być” – na jej podstawie klient podejmuje decyzję o współpracy. Musisz więc wywrzeć doskonałe pierwsze wrażenie – jeśli potrafisz się zareklamować, istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient będzie chciał porozmawiać o szczegółach współpracy. Dowiedz się, jak napisać ofertę handlową, którą nie sposób będzie zignorować.

Jakość dostępnych towarów lub usług jest twoją przewagą konkurencyjną? Masz tego świadomość i wiedzą o tym twoi stali partnerzy biznesowi. Nie są jednak o tym przekonani potencjalni klienci, którzy poszukują najlepszego dla siebie kontrahenta. Oczywiście mogą zapoznać się z rekomendacjami, które – choć zwiększają zaufanie – nie są czynnikiem decydującym. I tu wkracza ONA – profesjonalna oferta handlowa, która zwiększy twoje szanse na nawiązanie współpracy.  

Oferta handlowa – co to?

Ofertę handlową uznaje się za jedno z najważniejszych narzędzi sprzedażowych. Właściwa prezentacja usług czy produktów ma zachęcić do nawiązania współpracy. Nie chodzi jednak o to, aby przedstawiać siebie w samych superlatywach i wychwalać swoją ofertę pod niebiosa.  

Pamiętaj! W ofercie handlowej stawiasz na pierwszym miejscu nie siebie, lecz klienta. Koncentrując się na jego potrzebach, zaprezentujesz możliwość rozwiązania problemów z twoim wsparciem. Takie podejście pomaga budować zaufanie, które jest fundamentem udanej i długofalowej współpracy. 

Skuteczna oferta handlowa – poznaj jej najważniejsze elementy

Tworzenie oferty handlowej wydaje się skomplikowane. Dokument musi mieć przemyślaną konstrukcję, jeśli ma pociągnąć cię w stronę sprzedażowego sukcesu. Przedstawienie swojej firmy i zaprezentowanie produktu / usługi musi bazować na uporządkowanej strukturze. Przełoży się to na lepszą czytelność i dobry odbiór tego, co masz do przekazania. 

Przed przystąpieniem do pracy warto zapoznać się z elementami oferty sprzedażowej. Dzięki temu stworzenie własnego dokumentu będzie dużo łatwiejsze. 

1. Naprowadź klienta

Wprowadzenie do oferty sprzedażowej jest jak lead artykułu – od niego zależy, czy klient wykaże zainteresowanie. Musisz więc napisać krótki tekst, który zaintryguje i pobudzi ciekawość, a jednocześnie nakreśli to, czego oferta dotyczy.

2. Przedstaw problem

Przedstawienie wyzwania, przed którym stoi klient to element obowiązkowy każdej oferty handlowej. Jego pominięcie może zostać zinterpretowane jako brak zrozumienia. Musisz więc pokazać klientowi, że znasz jego „bolączki”. Jesli klient zobaczy, że „nadajecie na tych samych falach”, będzie skłonny bardziej ci zaufać.

Wyzwanie opisz dość szczegółowo. Dobrą bazą może okazać się pierwsza rozmowa telefoniczna czy wymiana wiadomości e-mail. Pamiętaj o tym, aby dołożyć do tego swój punkt widzenia, co wzmocni w kliencie przekonanie, że wiesz, o czym mówisz i wiesz, z czym klient się mierzy.

Oferta handlowa - wyzwanie

Opis wyzwania musi mieć charakter obiektywny. W osiągnięciu tego efektu pomoże m.in. odwołanie się do statystyk. 

Tworząc ten element oferty handlowej, musisz „ważyć” każde słowo. Nie możesz wprost pisać o „problemie”, bo to kojarzy się z wytykaniem popełnianych błędów. Szansa na rozwój, możliwość osiągnięcia lepszych wyników – to wyrażenia, które wywołują pozytywne skojarzenia i właśnie takich określeń staraj się używać.

3. Zaproponuj rozwiązanie i pokaż korzyści

Był problem, musi być rozwiązanie. Twój potencjalny partner biznesowy potrzebuje konkretów, które zostaną przedstawione w formie możliwych do osiągnięcia korzyści. W tym miejscu musisz dokładnie opisać to, co klient może zyskać, jak to się przełoży na zwrot z inwestycji. 

Oferta handlowa - korzyści

Zaprezentowanie rozwiązania i przedstawienie profitów wynikających ze współpracy może przekonać nawet najbardziej niezdecydowanego klienta

Jeśli propozycję uda ci się poprzeć twardymi danymi (np. wynikami osiągniętymi przez innych twoich klientów), masz duże szanse na to, aby osiągnąć marketingowy cel. 

5. Zaprezentuj referencje jako dowód skuteczności

Twoja oferta handlowa stanie się bardziej wiarygodna, gdy zamieścisz opinie zadowolonych klientów. Szanse na nawiązanie owocnej współpracy wzrosną jeszcze bardziej, gdy w tym miejscu – zamiast opinii dotychczasowych kontrahentów – zaprezentujesz case study. Dzięki temu pokażesz, że oferowane przez ciebie produkty / usługi faktycznie działają – pomogły innym osiągnąć korzyści.

6. Przedstaw przebieg współpracy krok po kroku

Schemat to element oferty handlowej, który zwiększy twoją wiarygodność, a dla potencjalnego partnera będzie wskazówką informującą o zasadach i etapach współpracy. Dzięki niemu pokażesz klientowi, w jaki sposób zamierzasz wdrożyć zaproponowane przez ciebie rozwiązanie. 

Oferta handlowa - schemat współpracy

Schemat współpracy pozwala poznać klientowi zapoznać się z obowiązującymi zasadami współpracy 

To, jak zaprezentujesz swój plan działania, zależy wyłącznie od ciebie. Postaw jednak na przejrzystość i czytelność – tak, by klient wiedział, jak wyglądają poszczególne etapy współpracy. 

7. Zamieść cennik

Chociaż cena nie jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze partnera biznesowego, klienci zwracają uwagę na ostateczny koszt. To główny powód, dla którego wśród elementów oferty handlowej nie może zabraknąć cennika. Potencjalnemu partnerowi biznesowemu pomoże przygotować budżet do zbliżającego się wydatku. 

Niemal każda oferta handlowa zawiera podsumowanie kosztów na końcu. Nie jest to miejsce przypadkowe. Dlaczego?

Pomyśl, jakbyś zareagował, gdyby zaprezentowana na wstępie cena była dla ciebie nie do przeskoczenia? Zechciałbyś tracić czas na zapoznanie się ze szczegółami oferty, gdyby cennik przekroczył założony budżet?

Jeśli oferta sprzedażowa będzie rozpoczynać się od przedstawienia twoich możliwości i korzyści dla klienta, będzie on skłonny wykazać znacznie większe zrozumienie dla zaprezentowanych w cenniku kwot. Przekona się, że wyższe od zakładanych koszty znajdują uzasadnienie w wykonanych przez ciebie działaniach i ich efektach. 

Wskazówka! Jeśli swoją ofertę wyceniasz na wysoką kwotę i nie chcesz „odstraszyć” partnera biznesowego, możesz „rozbić” ją na ceny cząstkowe (np. za każdy etap współpracy). Dzięki temu ostateczna suma do zapłaty nie będzie przytłaczająca.

Oferta handlowa - cennik

Dobrym pomysłem jest przedstawienie różnych wariantów cenowych – w zależności od wybranego pakietu.

Aby uniknąć nieporozumienia związanego z obowiązującymi cenami, warto umieścić datę ważności oferty. Możesz wskazać konkretny termin lub napisać, że zaprezentowane ceny są ważne przez określoną liczbę dni – od momentu otrzymania zaproszenia do współpracy. 

8. Podaj informacje o firmie

Wśród elementów oferty handlowej powinny pojawić się informacje o twojej firmie. Jest jednak pewien haczyk… W tej sekcji nie ma miejsca na opisywanie swojej historii, sukcesów. Pisząc o swojej działalności, musisz skoncentrować się na rozwiązaniu problemów klienta. Jak to 'ugryźć”?

Wyjaśnij, skąd wziął się pomysł na otwarcie firmy, jak twoja oferta zmieniła funkcjonowanie twoich klientów, co cię wyróżnia. A to wszystko w odniesieniu do wyzwania, przed jakim stanął twój potencjalny partner biznesowy.

Pamiętaj, aby każdą informację poprzeć solidnym argumentem. Statystyki, dane liczbowe – to działa na wyobraźnię i pomaga w budowaniu autorytetu. Tym samym zwiększasz szansę na to, że oferta zostanie zaakceptowana.

Sprawdź też: Opis firmy – jak powinien wyglądać? 

9. Zrób podsumowanie

W zakończeniu nie chodzi o tworzenie podsumowania, ale o zachętę do nawiązania współpracy. Dlatego ważną składową oferty handlowej jest call to action (CTA) – wezwanie do działania. Nie musi to być od razu zaproszenie do skorzystania z usług, ale na przykład zachęcenie do zadawania dodatkowych pytań

W tej sekcji zamieść również dane do kontaktu – nie tylko imię i nazwisko, ale również numer telefonu (najlepiej bezpośrednio do ciebie) lub adres e-mail. Dzięki temu potencjalny partner biznesowy będzie wiedział, kim jest składający ofertę – do kogo ma się zgłosić w sprawie otrzymanej propozycji współpracy.

Jeśli to możliwe, zamieść swoje zdjęcie. Przestaniesz być anonimowy, co zwiększy twoją wiarygodność i wzbudzi zaufanie. Gdy twoja oferta będzie powiązana z konkretną osobą, łatwiej będzie ją też zapamiętać.

Pamiętaj! Mimo że strona tytułowa nie przesądza o sukcesie oferty sprzedażowej, nie można jej zignorować. Powinna wskazywać na to:

  • czego dotyczy oferta,
  • do kogo jest skierowana,
  • kto odpowiada za jej przygotowanie.

Ten element jest ważny nie tylko z powodu „wprowadzenia” klienta w kontekst. Sugeruje, że oferta kierowana jest do konkretnej osoby, co już na wstępie jest krokiem w stronę dobrego pierwszego wrażenia.  

Oferta handlowa – personalizacja to podstawa

Klient otrzymujący ofertę handlową musi być przekonany, że dokument został przygotowany wyłącznie dla niego. Personalizacja jest tu słowem-kluczem, od którego może zależeć twoje sprzedażowe powodzenie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę osoby zajmujące się e-mail marketingiem. Efektywność prowadzonej kampanii mailingowej rośnie w miarę tego, jak bardzo spersonalizowane są wysyłane komunikaty.

Podobnie działa to w przypadku oferty sprzedażowej. Bardzo ogólna treść – nieukierunkowana na wyzwania, przed którymi stoi klient – nie spotka się z przychylnością. Jeśli natomiast pojawią się elementy wskazujące na indywidualność, wzbudzisz większe zaufanie.

Pamiętaj! Oferta handlowa, która sprawia wrażenie ogólnej i rozesłanej do wielu partnerów biznesowych jednocześnie, zadziała niczym płachta na byka. Jeśli klient wyczuje, że nie jest jedyny, wówczas będzie skłonny zrezygnować ze współpracy. Może odnieść wrażenie, że liczą się dla ciebie wyłącznie zyski, a nie faktyczna pomoc w rozwiązaniu problemu. 

Zastanawiasz się, jak napisać spersonalizowaną treść? Będziesz potrzebować szczegółowych informacji o swoim potencjalnym partnerze biznesowym. Im więcej danych zbierzesz, tym bardziej osobistą ofertę uda ci się przygotować. To wzmocni jej sprzedażowy potencjał.

Pierwszym krokiem w stronę ścisłego dopasowania oferty handlowej jest stworzenie obrazu swojego klienta. W jego wykreowaniu pomogą odpowiedzi na poniższe pytania:

  • kto jest odbiorcą oferty handlowej – nie chodzi tutaj jednak wyłącznie o rozróżnienie klienta indywidualnego czy klienta biznesowego; znaczenie ma także to, do kogo trafi oferta i kto będzie odpowiedzialny za podjęcie decyzji;
  • przed jakimi wyzwaniami stoi partner biznesowy – co utrudnia prowadzenie biznesu, z jakimi problemami się mierzy, jakie są jego mocne strony, a na czym polegają jego słabości;
  • na jakim etapie lejka sprzedażowego się znajduje – czy dopiero bada rynek i zbiera informacje, a może ma świadomość swoich potrzeb i wie, czego szuka? 
  • jakie korzyści chce uzyskać – jakich rozwiązań będzie poszukiwać, co chce osiągnąć,
  • w jaki sposób ty możesz mu pomóc – które z twoich produktów / usług będą w stanie rozwiązać jego problem.

„Suchy” ton, w którym zaprezentujesz swoje usługi / produkty, może zasugerować, że wykorzystujesz gotowy wzór oferty handlowej. Weź zatem pod uwagę typ odbiorcy, z którym masz do czynienia. 

  • Sceptyk – już przed zapoznaniem się z ofertą jest na „nie”. Doszukuje się wad, nic mu się nie podoba, wszystko neguje. Dlatego będzie potrzebował solidnych argumentów, które pomogą zmienić decyzję.
  • Analityk – zanim podejmie współpracę, będzie analizował każdy detal. Musisz więc zadbać o najmniejszy nawet szczegół. Koniecznością będzie przedstawienie twardych danych, które przemawiają za skorzystaniem z otrzymanej propozycji.
  • Kierujący się emocjami – potrzebuje namacalnych dowodów, czyli: referencji od poprzednich klientów, case study itp.
  • Impulsywnie podejmujący decyzje – działa szybko. Będzie potrzebował konkretów – ze szczególnym zaakcentowaniem możliwych do osiągnięcia korzyści. 

Taka segmentacja pomoże w doborze odpowiednich słów, dzięki którym oferta będzie jeszcze bardziej spersonalizowana. 

Jak rozpoznać typ odbiorcy? Ponownie wróć do wiadomości e-mail lub przypomnij sobie rozmowy telefoniczne. Na ich podstawie możesz stwierdzić, z kim masz do czynienia. Jeśli jednak nie jesteś w stanie tego określić (np. chcesz dotrzeć do nowych klientów), musisz przygotować taką ofertę, która będzie zawierała elementy przekonujące każdy typ odbiorcy. Nie będzie to zbyt trudne, biorąc pod uwagę fakt, że kilka cech powtarza się w obrębie różnych osobowości klientów. W jednym opisie możesz więc bazować zarówno na statystykach, jak i musisz zadbać o uwypuklenie przewag czy zamieszczenie rekomendacji od innych przedsiębiorstw. 

Pamiętaj! Oferta handlowa będzie tym skuteczniejsza, im lepiej znasz odbiorcę. Jeśli dokument trafi do osoby, z którą nie masz zbudowanych żadnych relacji, o sukces nie będzie łatwo. Dlaczego? Trudno będzie ci złożyć propozycję nie do odrzucenia, gdy nie znasz klienta i jego potrzeb. Niedopasowanie może skończyć się tym, że nie wyrazi on woli zawarcia umowy.

Ogólny szablon oferty handlowej – czy to się sprawdza?

Zastanawiasz się, jak napisać skuteczną ofertę? Ogólny schemat może okazać się pomocny przy jej tworzeniu. Czy jednak korzystanie z „gotowców” nie zostanie źle odebrane? Owszem, może to nie zadziałać na twoją korzyść, jeśli tylko delikatnie zmodyfikujesz treść. Jeśli tekst będzie sprawiał wrażenie wygenerowanego z automatu, znajdziesz się na straconej pozycji. 

O ile nie warto bazować na gotowych treściach, o tyle możesz zastosować strukturalny wzór oferty handlowej. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie pominąłeś żadnego istotnego elementu. 

Pamiętaj! Personalizacja to niezwykle ważny aspekt, który powinna spełniać oferta handlowa – wzór z gotowym tekstem nie wpisuje się w to kryterium. Nie oznacza to jednak, że za każdym razem musisz tworzyć ofertę od podstaw. Nic nie stoi na przeszkodzie, a nawet jest to wskazane, aby przygotować własny schemat oferty handlowej i modyfikować go zgodnie z potrzebami i w zależności od klienta. 

Przyjmuje się, że nawet 70% oferty handlowej mogą stanowić niezmienne elementy. Pozostałe 30% przeznaczone na indywidualne dopasowanie wystarczy, aby stworzyć zaproszenie do zawarcia umowy o wysokiej konwersji. 

Standaryzacja vc personalizacja w tworzeniu oferty handlowej

Jak napisać ofertę handlową – wskazówki

Wiesz już, jakie elementy powinna zawierać oferta handlowa i masz świadomość, jak istotne jest dopasowanie treści do konkretnego odbiorcy. To jednak połowa drogi, bo przed tobą najważniejsze zadanie – przygotowanie treści oferty.

Poniżej znajdziesz kilka zasad dotyczących tego, jak napisać ofertę handlową. Są to wskazówki ogólne, które sprawdzą się niezależnie od tego, kim jest twój klient i z jakimi wyzwaniami musi się zmierzyć.

1. Skoncentruj się na potrzebach klienta 

O swoich produktach / usługach musisz pisać wyłącznie w kontekście potrzeb klienta. On oczekuje od ciebie gotowego rozwiązania – takiego, które przynosi konkretne profity.

Zamiast więc pisać o cechach, przedstaw benefity. W jaki sposób? 

  • Gdy sprzedajesz materac 7-strefowy, piszesz o komforcie podczas snu.
  • Gdy oferujesz szkolenia językowe dla firm, piszesz o możliwości pozyskania klientów zagranicznych. 
  • Gdy sprzedajesz kosmetyki na cellulit, piszesz o gładkiej i jędrnej skórze bez niedoskonałości.  

Dzięki temu klient będzie miał świadomość tego, że nie płaci za produkt / usługę, lecz konkretną wartość możliwą do uzyskania. Będzie zatem bardziej skłonny do przyjęcia oferty.

2. Pisz tak, aby trafić do klienta

Komunikuj się językiem klienta, ale zachowaj pełną naturalność. Unikaj wyszukanego słownictwa czy branżowego żargonu, jeśli nie ma on z nim styczności na co dzień. Weź pod uwagę natomiast typ odbiorcy – po to, aby jeszcze trafniej do niego dotrzeć. Jeśli lubi konkrety, nie rozpisuj się, lecz przedstaw najważniejsze informacje. Jeżeli potrzebuje dowodów skuteczności, daj mu je. 

3. Zastosuj język korzyści i język straty

Pisanie językiem korzyści to jedna z najbardziej popularnych i jednocześnie obowiązkowych technik – wykorzystywanych nie tylko w odniesieniu do ofert sprzedażowych. 

Nie możesz odwoływać się wyłącznie do zalet proponowanego rozwiązania. Klient musi wiedzieć, co dzięki temu zyska. Z tego powodu każda zaprezentowana cecha produktu / usługi powinna przekładać się na konkretną korzyść. 

Język korzyści warto (o ile to możliwe) uzupełnić językiem straty. Pokazanie tego, co można stracić przy rezygnacji ze współpracy lub wyborze konkurencji, zwiększa szansę na sprzedaż. 

4. Wprowadź techniki limitowe

Świadomość ograniczonego dostępu do produktu / usługi wzmaga chęć posiadania. Przygotowanie oferty handlowej warto więc oprzeć na następujących technikach limitowych.

  • Limitowanie ilościowe

Informacja o tym, że złożona propozycja ma limit ilościowy może zadziałać na twoją korzyść. Świadomość, że opieszałość w dokonaniu wyboru, może być powodem utraty korzystnych warunków, pomaga klientowi w podjęciu decyzji na „TAK”. 

Jednocześnie limitowanie ilościowe nadaje ofercie wrażenia unikalności. W głowie klienta może pojawić się myśl, że będzie on jedną z nielicznych osób, które miały szansę skorzystać z takiej opcji. 

  • Limitowanie czasowe

Chociaż ustalenie limitu czasowego może wywierać presję, zwykle pomaga w szybszym podjęciu decyzji. Klient obawia się, że po upływie określonego czasu, może stracić swoją szansę na skorzystanie z oferty na wyjątkowych warunkach, np. finansowych. 

Limitowanie czasowe będzie doskonałym wsparciem w przypadku, gdy ofertę sprzedażową kierujesz do odbiorcy impulsywnego. Natomiast w przypadku odbiorcy sceptycznego bywa ryzykowne, ale dzięki temu znacznie krócej będziesz trwać w niepewności.

Zwykle jednak limitowanie czasowe niesie profity – głównie w postaci podjęcia współpracy. Dawanie zbyt długiego czasu do namysłu najczęściej oddala potencjalnego klienta od decyzji o podjęciu współpracy.

5. Wykorzystaj społeczny dowód słuszności

Społeczny dowód słuszności to technika, która może pomóc odbiorcy w podjęciu decyzji. Istotą jest przedstawienie opinii osób, które w przeszłości zdecydowały się na współpracę / zakup produktu. 

Zamieszczenie rekomendacji innych klientów pomaga utwierdzić odbiorcę w przekonaniu, że nawiązanie współpracy to krok w dobrą stronę. 

Oferta handlowa – przykład najczęściej popełnianych błędów 

Oferta sprzedażowa powinna być profesjonalna w każdym detalu. Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie i zwiększyć swoją szansę na nawiązanie współpracy, nie możesz pozwolić sobie na najmniejsze nawet potknięcie. Zanim zdecydujesz się na przedstawienie oferty, upewnij się, że jest ona dopracowana w każdym calu.

Poniżej prezentuję listę najczęściej popełnianych błędów – niech będzie ona drogowskazem ścieżek, którymi nie warto kroczyć w wyprawie po sukces. 

1. Niedostosowanie oferty do potrzeb klienta 

Tego typu błąd to najczęściej efekt zbyt dosłownego wykorzystywania gotowych wzorów ofert handlowych. Zdarzają się firmy, których działanie ogranicza się do zmiany danych klienta oraz powierzchownej modyfikacji treści. 

Chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, aby bazować na stworzonym wcześniej dokumencie, należy go zmodyfikować pod konkretne potrzeby. Jeśli twoja oferta nie będzie odpowiadała na wyzwania, przed którymi stoi partner biznesowy, nie spotka się z aprobatą. 

2. Brak wezwania do działania

Brak wezwania do działania (call to action) może zaważyć o nieskuteczności oferty handlowej. CTA – chociaż jest detalem – ma ogromną siłę oddziaływania. Pomaga nakierować klienta na konkretne działanie – stanowi coś w rodzaju instrukcji, która prowadzi wzdłuż ścieżki zakupowej. 

Złota zasada marketingu brzmi: zawsze zamykaj sprzedaż”, a bez call to action jest to bardzo trudne. Zadbaj więc o to, aby najważniejsze części składowe oferty sprzedażowej były nim opatrzone. 

3. Brak uporządkowanej struktury 

Zdecydowałeś się na samodzielne stworzenie oferty od podstaw? Punkt dla ciebie. Jednak czy twój dokument ma uporządkowaną strukturę? Jeżeli treść jest dość chaotyczna, wykorzystaj gotową „konstrukcję” oferty sprzedażowej – tam wszystkie elementy zajmują nieprzypadkowe miejsce. Zachowaj strukturę gotowego wzoru i przenieś stworzoną przez siebie treść.

4. Błędy gramatyczne i ortograficzne 

Niepoprawna konstrukcja zdania czy nawet literówka może zaburzyć przekaz twojej oferty, przez co będzie ona trudna w odbiorze. Jeśli chcesz wzbudzić zaufanie i zrobić dobre pierwsze wrażenie, wystrzegaj się takich błędów.

5. Pozostawianie „śladów” po szablonie

Wiele osób decyduje się wykorzystać wzór oferty handlowej, ale nie wszyscy potrafią zacierać po tym ślady. Często popełnianym błędem jest pozostawienie elementów, które wskazują na korzystanie z szablonu. 

Jeśli chcesz wypaść profesjonalnie, nie możesz pozwolić sobie na takie „wpadki”. Upewnij się więc, że wszystkie tego typu elementy zostały usunięte. 

6. Brak elementów graficznych 

Przytłoczenie odbiorcy nadmierną ilością tekstów potrafi zniechęcić do zapoznania się z nawet najbardziej atrakcyjną ofertą sprzedażową. Czy chcesz, aby twój potencjalny partner już po kilku pierwszych akapitach zrezygnował z dalszego czytania?

Treść przeplataj elementami graficznymi, np. tabelami, wykresami. Pomaga to w “przełamaniu” ściany tekstu. Wprowadzając choćby kilka grafik, zwiększysz czytelność oferty sprzedażowej. 

7. Błędne dane klienta

Niedopuszczalnym błędem jest zamieszczenie w ofercie handlowej danych innego klienta. Chociaż takie działanie nie jest celowe, stawia w bardzo złym świetle. Może to zostać odebrane jako przedmiotowe traktowanie klienta. 

8. Brak danych kontaktowych 

Brak danych kontaktowych to nic innego jak zamknięcie drogi do owocnej sprzedaży. Adres e-mail nie zawsze będzie wystarczający – wśród twoich potencjalnych klientów są bowiem osoby, które preferują kontakt telefoniczny. Ponadto brak danych kontaktowych zmniejsza wiarygodność. 

Profesjonalna oferta handlowa – czy warto ją stworzyć? 

Warto wypróbować każdy sposób, który zwiększa szansę na zbliżenie się do większej sprzedaży. Handlowa oferta złożona klientowi jest jednym z tych narzędzi, którego rola jest nie do przecenienia – szczególnie na etapie nawiązywania współpracy. Dlaczego? 

Chociaż wszystkie informacje przydatne potencjalnemu partnerowi można przekazać telefonicznie czy wysłać mailem, oferta sprzedażowa może okazać się prawdziwym „asem w rękawie”. Zaprezentowanie swoich produktów lub usług w takiej formie zwykle działa na korzyść.

Jeśli uda ci się stworzyć dobrą ofertę:

  • wzbudzisz większe zaufanie – przedstawisz się w dobrym świetle, pokażesz swoje profesjonalne podejście;
  • zapiszesz się w świadomości – oferta handlowa np. w formacie PDF wypadnie znacznie lepiej niż treść w mailu, zwróci na siebie uwagę i zapadnie w pamięci na dłużej;
  • zwiększysz swoją szansę na zbudowanie trwałych relacji.

To wszystko może wyróżnić cię spośród konkurencji, co może zaowocować nawiązaniem długofalowej współpracy.  

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Wykorzystaj powyższe wskazówki dotyczące tego, jak napisać ofertę handlową. Jeśli jednak zależy ci na szybkich efektach lub nie masz czasu na samodzielny copywriting, chętnie cię wspomożemy. Przygotujemy dobrą ofertę sprzedaży, która zachęci klienta do zakupu. Będzie zawierać wszystkie najważniejsze elementy i zostanie dopasowana do konkretnego klienta.

Postaw na skuteczny copywriting – sprawdź, jak możemy cię wesprzeć. 

Iza Gorzkowska
Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.