Opis firmy – jak powinien wyglądać?

Opis firmy – jak powinien wyglądać?

Opis firmy pojawia się na większości witryn www w zakładce O nas. Jest to ważny element, który buduje zaufanie do przedsiębiorstwa, wskazuje na jego rzeczywiste istnienie, świadczy o tym, że poważnie traktuje swoich klientów i stoją za nim prawdziwi ludzie. Takie miejsce to już standard, ale nie zawsze w pełni wykorzystywany. Nie przywiązujesz wagi do tego, jak wygląda strona O nas? Popełniasz duży błąd, ponieważ to, jak przedstawisz swoją firmę może wpłynąć na to, czy klient będzie chciał skorzystać z twoich usług.

Zastanów się: co robisz po dotarciu do strony internetowej firmy, której chciałbyś powierzyć realizację usługi? W pierwszej kolejności przeglądasz zakładkę dotyczącą oferty, potem ewentualnie szukasz cennika. Interesuje cię też strona O nas – chcesz wiedzieć, jakie doświadczenie ma przedsiębiorstwo, czym się wyróżnia na tle konkurencji itd. 

Wyobraź sobie, że ten sam schemat postępowania stosują wszyscy użytkownicy Internetu – w tym twoi potencjalni klienci. Co się zatem stanie wówczas, gdy opis przedsiębiorstwa będzie zdawkowy, bardzo ogólny lub nie będzie go wcale? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś zrezygnuje z twojej oferty i wybierze konkurencję.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto przygotować opisy firmy
  • kim są osoby odwiedzające stronę O nas
  • jak stworzyć ciekawy opis firmy
  • jak wygląda opis działalności firmy (wzór).

Opis firmy – dlaczego jest ważny?

Tylko pozornie strona O Nas jest zbędna. Chociaż może ci się wydawać, że nikt tej zakładki nie odwiedza, statystyki pozwolą ci to zweryfikować. Zdziwisz się, jak dużo odsłon będzie mieć ta podstrona. Z czego to może wynikać?

  • Potwierdzenie wiarygodności

Opis firmy zamieszczony w zakładce O Nas jest potwierdzeniem wiarygodności. Świadczy o tym, że przedsiębiorstwo faktycznie istnieje i nie jest „firmą widmo”. Pomaga więc budować zaufanie, które jest jednym z istotnych elementów wpływających na podjęcie pożądanej przez klienta decyzji.

  • Pokazanie swojej „ludzkiej” strony

Opis przedsiębiorstwa w zakładce O Nas to jedno z niewielu miejsc na stronie www, w którym możesz zaprezentować swoje „ludzkie” oblicze. Pokazanie tego, że za firmą stoją konkretne osoby, pomaga zbudować profesjonalny wizerunek.

  • Podkreślenie swoich atutów

Strona O nas to miejsce, w którym warto podkreślić swoje zalety – takie, którymi firma faktycznie wyróżnia się na tle konkurencji. Zwiększy to szansę na jej wybór przez potencjalnego klienta.

Strona O nas – kto ją czyta?

Czy wiesz, że istnieje kilka grup użytkowników, którzy wchodzą na stronę O Nas i chcą się dowiedzieć więcej o firmie? Poniżej znajdziesz ich krótką charakterystykę.

Potencjalni klienci i partnerzy

Najważniejsza grupa, do której głównie należy dostosować stronę. Informacje o firmie są przeważnie jedną z ostatnich podstron, na którą wchodzą klienci. Najpierw przeglądają ofertę. Następnie, jeśli oferta ich nie rozczarowała, wchodzą na stronę O Nas, aby sprawdzić wiarygodność firmy. A to już ostatni krok do tego, aby klient się z tobą skontaktował.

To właśnie ta grupa jest dla ciebie najważniejsza – z punktu widzenia przedsiębiorcy. Dlatego zamieszczone treści muszą być do niej dopasowane.

Czytaj też: Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców?

Potencjalni pracownicy

Poszukujesz nowych pracowników, więc opublikowałeś ogłoszenie o pracy. Potencjalny pracownik zainteresowany ogłoszeniem w pierwszej kolejności wchodzi na stronę firmową. Chce się dowiedzieć więcej o swoim ewentualnym pracodawcy, chce zobaczyć kto w niej pracuje. Chętnie zobaczyłby także zdjęcia siedziby.

Konkurencja

Twoja konkurencja chce wiedzieć o firmie jak najwięcej. Pomaga to w walce o tych samych klientów. Dlatego musisz mieć to na uwadze, publikując szczegółowe i ważne informacje na temat swojego przedsiębiorstwa.

Jak powinien wyglądać opisy firmy?

Już wiesz, dlaczego posiadanie dobrej jakości strony O Nas jest tak ważne. Jak więc powinien wyglądać opisy firmy, by zainteresować, a nie zanudzić użytkowników?

1. Opowiedz swoją historię

Klienci chcą wiedzieć o przedsiębiorstwie jak najwięcej. Napisz krótką historię swojej działalności. Niech to będzie ciekawy opis firmy, ale z zachowaniem umiaru w kwestii długości. Nie rozpisuj się, bo nikt tego nie będzie chciał przeczytać. Opowiedz, jak zaczynaliście, gdzie jesteście i gdzie chcecie być.

Nie pisz o tym, że macie najlepsze produkty, podchodzicie profesjonalnie do każdego zlecenia i zapewniacie atrakcyjne ceny. Na takie banały nikt już się nie złapie. Pamiętaj, aby napisać, w jaki sposób możesz rozwiązać problemy klienta. Wspomnij o wartościach i misji firmy.

I najważniejsze – to ma być szczera opowieść, a nie marketingowa papka.

2. Zaprezentuj swój zespół

Pokaż ludzką twarz swojego przedsiębiorstwa. Klienci lubią wiedzieć, kto stoi za sterami firmy, w której zamierzają wydać swoje pieniądze. Przedstawienie pracowników (choćby najważniejszych osób) wraz ze zdjęciami budzi zaufanie i wiarygodność.

3. Pochwal się nagrodami, wyróżnieniami, certyfikatami

Twoja firma zdobyła ważne nagrody, została wyróżniona w konkursach branżowych? Pochwal się swoimi osiągnięciami. Jeżeli na swoim koncie masz ich dużo, wybierz te najbardziej wartościowe lub najbardziej znane w branży.

Jeśli zdobyłeś certyfikaty, pracownicy odbyli szkolenia, i o tym warto wspomnieć. Świadczy to bowiem o tym, że firma stale się rozwija i zasługuje na to, by to właśnie u niej zostawić pieniądze.

4. Wyróżnij się

Nie pozwól, aby zakładka O Nas był nudna, sztampowa i podobna do innych setek stron tego typu. Staraj się unikać frazesów oraz bardzo ogólnych opisów – takich, które pasowałyby do przedsiębiorstwa z każdej branży.

Bądź oryginalny. Co powiesz na to, aby ciekawy opis firmy był wzbogacony krótkim filmikiem video? W ten sposób możesz nie tylko wyróżnić się, ale wzbudzić większe zaufanie.

Dużo przykładów ciekawych stron O Nas, które mogą Ci posłużyć do inspiracji znajdziesz na stronie http://bestaboutpages.com/.

5. Przedstaw referencje

Jeśli ludzie nie są czegoś pewni, to polegają na opiniach innych. Publikacja referencji może przekonać potencjalnych klientów o współpracy z firmą. Jest to szczególnie istotne na rynku B2B.

Jeśli twoja firma zebrała już sporą ilość referencji, to warto stworzyć osobną podstronę, gdzie będą opublikowane jedynie opinie klientów.

6. Informacje zawsze na czasie

Najgorsze, co może się zdarzyć na stronie O Nas, to nieaktualne dane. Nie świadczy to dobrze o firmie i może zniechęcić potencjalnych klientów.

Pamiętaj, aby stale aktualizować informacje o firmie. Zmiana siedziby, danych kontaktowych, personelu itp. wymagają natychmiastowej modyfikacji na stronie.

7. Pozwól na kontakt

Podaj dane kontaktowe do firmy (adres, nr telefonu, e-mail) – to szczególnie ważne, jeżeli na stronie nie ma dodatkowej zakładki “kontakt”.

Jeśli w firmie jest kilka działów i pozwalasz na bezpośredni kontakt z nimi (nie przez centrale), to również podaj dane kontaktowe do nich.

8. Dodaj przyciski social media

Jeśli w twojej strategii marketingowej uwzględniasz promocję i kontakt z firmą przez media społecznościowe (Facebook, Twitter, Pinterest itp.), to umieść linki do swoich profili. Dzięki temu uzyskasz dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami.

Opis firmy – przykłady

Przedstawiamy kilka stron O Nas, które spełniają warunki dobrze przygotowanej podstrony o firmie.

  • Eura7
Eura7 podgląd strony "O nas"
https://www.eura7.com/o-firmie
  • Verseo
Verseo podgląd strony "O nas"
https://verseo.pl/o-nas/
  • FreshMail
FreshMail podgląd strony "O nas"
https://freshmail.pl/o-nas/
  • Widoczni
Widoczni podgląd strony "O nas"
https://widoczni.com/o-nas/

Iza Gorzkowska
Z branżą związana od 10 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.