W marketingu liczy się nie tylko dobrze opracowana strategia, ale też szybka reakcja. Kiedy potrzebny jest tekst „na wczoraj”, a wewnętrzny zespół nie wyrabia, nadal masz szansę dopiąć termin. Wystarczy, że skorzystasz z doraźnego wsparcia copywriterskiego – bez zbędnych formalności. Sprawdź, jak możemy wspomóc Twój dział marketingu w kryzysowych sytuacjach.
Dlaczego dział marketingu może potrzebować planu awaryjnego?
Konieczność przygotowania notki prasowej, opracowanie opisu do nowo wprowadzanego produktu, wypełnienie folderu reklamowego treścią – a to wszystko na wczoraj… Takie sytuacje wcale nie są wyjątkami potwierdzającymi regułę, że w działach marketingu wiele się dzieje. To często codzienność w wielu firmach, bo w marketingu nie zawsze da się wszystko przewidzieć, ale zawsze trzeba działać natychmiast.
Kiedy pojawiają się niespodziewane briefy, presja szybkiej publikacji i deadline dobiegający do końca, przydaje się plan awaryjny. Szczególnie jeśli istnieją ku temu wewnętrzne ograniczenia, np. przeciążenie zespołu z powodu urlopu innych pracowników, a nawet… brak specjalizacji.
„Gaszenie pożarów” nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. W takich sytuacjach najczęściej:
- powstają teksty pisane w pośpiechu – bez większego przemyślenia, co może skutkować brakiem spójności i chaosem wizerunkowym;
- spada efektywność kampanii z powodu przeciążenia zespołu – musi on nie tylko wykonywać bieżące działania, ale również realizować zadania „na wczoraj”.
Taki scenariusz wcale nie musi się ziścić lub powtarzać, o ile będziesz mieć wsparcie zaufanej agencji copywriterskiej, która zajmie się przygotowaniem treści na żądanie.
Jak działa copywriting na żądanie?
Pierwszą myślą w obliczu „marketingowego pożaru” jest chęć samodzielnego jego ugaszenia. I choć niekiedy takie podejście ma rację bytu, często – zamiast faktycznie wyeliminować problem – dochodzi do jego zaognienia.
W praktyce podejście „napiszemy to we własnym zakresie” może oznaczać wiele problemów, które rzutują na jakość i efektywność działań. Copywriting na żądanie to model współpracy, który powstał z myślą o właśnie takich sytuacjach – stworzenie tekstu możesz zlecić agencji copywriterskiej, licząc na krótki termin realizacji. Właśnie tak doraźnie wspieramy działy marketingowe.
Współpraca w tym modelu będzie dla Ciebie oznaczać:
- szybki start – bez zbędnych formalności i podpisywania umów długoterminowych; możemy ograniczyć się do podpisania NDA (jeśli tego potrzebujesz), aby zagwarantować Ci poufność przekazywanych informacji;
- utrzymanie jakości – krótki termin realizacji nie jest przeszkodą w stworzeniu wartościowego tekstu; copywriter skupia się wyłącznie na pisaniu i nie rozpraszają go inne czynności (jak w przypadku pracownika działu marketingu, który został oddelegowany do tego zadania na szybko);
- odciążenie zespołu – każdy może skoncentrować się na bieżących zadaniach, bo to copywriter przejmuje na siebie napisanie tekstu „na wczoraj”;
- brak zobowiązań – jedno zlecenie nie niesie za sobą konieczności zamawiania kolejnych tekstów; zgłaszasz się okazjonalnie – tylko wtedy, gdy potrzebujesz dodatkowego wsparcia.
Ponadto możesz mieć pewność, że każdy tekst będzie zgodny z założeniami strategii komunikacji marki. Copywriter dostosuje styl i charakter do obowiązujących wytycznych – tak, aby zachować spójność komunikacyjną.
Copywriting na żądanie – czym możemy się zająć?
Copywriting na żądanie to usługa, która odpowiada na bieżące potrzeby działu marketingu. Krótkie okno publikacji czy zbliżający się start kampanii to sytuacje, w których liczy się natychmiastowa reakcja. I właśnie wtedy możesz skorzystać z naszego doraźnego wsparcia.
Zgodnie z aktualnymi potrzebami działu marketingu możemy przygotować:
- artykuł na bloga lub do publikacji zewnętrznej,
- informację prasową dotyczącą np. pojawienia się nowego produktu na rynku,
- treści do materiałów promocyjnych, katalogów, broszur,
- oferty handlowe,
- opisy dla nowych produktów lub usług,
- okazjonalny e-book poradnikowy/edukacyjny/promocyjny (możemy zająć się nie tylko dostarczeniem treści, ale i jego składem).
Usługa copywritingu na żądanie jest bardzo elastyczna – powiedz, czego potrzebujesz, a zajmiemy się tym „od ręki”.
Jak przebiega współpraca?
Gdy termin goni, nie ma czasu na skomplikowane procesy – wszystko musi przebiegać sprawnie, aby dotrzymać deadline’u. Dlatego współpraca z nami to zaledwie kilka kroków, które będą dzielić Cię od otrzymania tekstu gotowego do publikacji.
Krok 1. Kontaktujesz się z nami i otrzymujesz wycenę
Prześlij wiadomość e-mail – bezpośrednio pod wskazany adres albo za pośrednictwem formularza kontaktowego. W ciągu 2 h otrzymasz odpowiedź (czas ten dotyczy godzin pracy i dni roboczych).
Krok 2. Wypełniasz krótki brief
Chodzi o to, abyśmy poznali najważniejsze informacje – w tym: dane o grupie docelowej i sposobie komunikacji, cel tekstu, format, długość. Mile widziane są również wszelkie materiały dodatkowe (np. katalogi, foldery, przesyłane oferty) – wszystko to może pomóc w stworzeniu dopasowanych treści.
Krok 3. Przystępujemy do pracy
Zajmujemy się tworzeniem treści z uwzględnieniem otrzymanych wytycznych (m.in. formatu, długości) i przesyłamy do akceptacji.
Krok 4. Nanosimy zmiany
Jeśli zachodzi taka konieczność, wprowadzamy modyfikacje – zgodnie z komentarzami. Robimy to „od ręki” – maksymalnie w ciągu 1-2 dni roboczych.
Krok 5. Przesyłamy wersję finalną
Otrzymujesz od nas wersję ostateczną, która powstaje na podstawie Twoich sugestii. Jest ona gotowa do publikacji – zgodna z wytycznymi wydawców itp.
Krok 6. Rozliczamy się za pracę
Otrzymujesz od nas fakturę VAT z ustalonym terminem płatności.
Jako że copywriting na żądanie jest usługą doraźną, nie musisz zamawiać u nas kolejnych treści. Będziemy jednak czekać w gotowości – w razie, gdyby Twój dział marketingu znów potrzebował wsparcia.
Sprawdź, kto zdecydował się na współpracę z nami.
Dlaczego copywriter na żądanie jest lepszy niż AI?
Mam świadomość tego, że w dobie możliwości narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji możesz pokusić się o wygenerowanie „gotowca”. Będzie tanio i szybko, ale czy skutecznie i profesjonalnie? Mam co do tego poważne wątpliwości, ponieważ chatGPT i inne jemu podobne to tylko „maszyna”, która nie ma w sobie ludzkiego pierwiastka. A Twoi odbiorcy potrzebują treści, zgodnych z obraną strategią komunikacji.
To może Cię zainteresować: Copywriter kontra AI
Nie traktujemy AI jako swojej konkurencji, ale uważamy, że to jednak copywriter ma ogromną przewagę. Dlaczego?
- Potrafi wgłębić się w markę i uwzględnić kontekst
Sztuczna inteligencja jest w stanie wygenerować tekst na podstawie ogólnych danych. Co prawda możesz też zasugerować stworzenie treści na bazie przykładowych artykułów itp., jednak odwzorowanie stylu czy uwzględnienie tonu komunikacji będzie pozostawiać wiele do życzenia.
Copywriter potrafi odzwierciedlić tone of voice, dopasować język do odbiorców i zadbać o spójność z innymi materiałami. Dzięki temu treść brzmi autentycznie, a nie jak kolejny wygenerowany tekst.
- Bierze odpowiedzialność za merytorykę
Chociaż AI czerpie informacje z dostępnych źródeł, nie potrafi odróżnić faktów od fałszu. Nadal zdarzają się halucynacje, w tym odwoływanie się do nieistniejących danych.
Copywriter bierze na siebie dogłębny research – po to, aby powstające treści były rzetelne i wiarygodne. To niezwykle istotne w notkach prasowych czy artykułach sponsorowanych, gdzie każdy błąd może kosztować utratę reputacji.
- Wykazuje się większą kreatywnością
Narzędzia AI działają na bazie wypracowanych schematów, więc trudno tu mówić o kreatywności. Copywriter jest w stanie wnieść do treści świeże spojrzenie – także dlatego, że nie jest zamknięty w „bańce” jak pracownicy działu marketingu. To sprawia, że tekst nie tylko istnieje, ale przede wszystkim oddziałuje na odbiorcę.
- Oddaje tekst gotowy do publikacji
Tekst wygenerowany przez AI – jeśli ma faktycznie przynosić efekty – w zasadzie nie nadaje się do natychmiastowej publikacji. Konieczna jest jego redakcja, dopasowanie pod konkretne wytyczne (nawet jeśli prompt je uwzględniał), co może kosztować Twój zespół dodatkowe godziny.
Copywriter oddaje tekst, który spełnia wytyczne i jest gotowy do publikacji. Dzięki temu omijają Cię godziny poprawek, a każda minuta – zwłaszcza gdy terminy gonią – jest na wagę złota.
Copywriting na żądanie – korzyści dla działu marketingu:
- Szybkość – start w ciągu jednego dnia, a nie kilku tygodni.
- Elastyczność – od jednorazowego zlecenia po kilka tekstów w krótkim czasie.
- Brak zobowiązań – zlecasz, kiedy potrzebujesz, a nie dlatego że wymaga tego umowa.
- Jakość – tekst gotowy do publikacji, oddający ducha marki.

Copywriting na żądanie w naszym wydaniu to realne wsparcie, które nie obarcza Cię abonamentami, formalnościami i długimi procesami. Wystarczy, że zgłosisz się do nas, a w krótkim czasie otrzymasz materiał gotowy do publikacji.