Budowanie tekstów w reklamach SEM

Budowanie tekstów w reklamach SEM

Pomoc copywritera może okazać się przydatna nie tylko wtedy, kiedy potrzebujesz nowych tekstów produktowych czy na bloga. Równie cenne może być wsparcie doświadczonego tekściarza w konstruowaniu reklamy SEM, czyli układaniu słów do reklam tekstowych, ale i innych dostępnych formatów w ramach środowiska Google Ads – jak display czy Youtube.

Reklamy tekstowe

Każdy spotkał się z reklamami tekstowymi w wyszukiwarce – to reklamy, które najczęściej kojarzy się z tymi wyświetlanymi nad wynikami organicznymi. Są one bardzo skuteczne, bowiem wielu użytkowników w ogóle ich nie odróżnia od klasycznych wyników, a treściowo są świetnie dopasowane do danego zapytania, więc i chętnie są klikalne.

Można by sądzić, że przygotowanie takiej reklamy nie jest trudne. Jednak nic bardziej mylnego! Dobrze przygotowany tekst będzie – obok innych czynników – wpływał bezpośrednio na wynik całej kampanii Google Ads. Co więcej, może wpłynąć na obniżenie jej kosztów, które zależą również od osiągniętego wyniku jakości (a na ten wpływają także treści zastosowane w reklamach).

Jeżeli Twoją kampanię prowadzi doświadczony specjalista, wówczas możesz ze spokojem powierzyć mu zabawę z nagłówkami i treściami reklam.

Jeżeli działasz sam, pamiętaj, że możesz:

  • zrobić aż 3 nagłówki – każdy po 30 znaków,
  • uzupełnić 2 pola z treścią reklamy – każdy po 90 znaków,
  • uzupełnić ścieżkę wyświetlania url-a o customowe napisy – 2x po 15 znaków,

Oprócz tego, jeśli korzystasz z reklam elastycznych, możesz wymyślić kilkanaście nagłówków i kilka wariantów opisów – będą one miksowane przez system, który będzie wybierał docelowo zestawy najlepiej konwertujące.

Na koniec istnieją jeszcze rozszerzenia reklam, które warto zaopatrzyć w małe podpisy.

Jak zatem widzisz, jest co pisać. 🙂

Jak pisać, by teksty w reklamie SEM były skuteczne?

Pamiętaj, by w nagłówkach uwzględniać CTA. Teksty z Call to Action, są o niebo skuteczniejsze niż zwykłe komunikaty. Każde słowo w nagłówku dobrze rozpocząć wielką literą. Jeżeli jest taka możliwość uwzględnij frazę kluczową w tekście reklamy i nagłówku.

Nie ma możliwości, by w nagłówku używać przecinków. Uważaj również na znaki towarowe i numery telefonów – ich zastosowanie w nagłówku może skutkować odrzuceniem reklam.

Przykład dobrych nagłówków i tekstów reklam

Meble Kuchenne Poznań I Szeroki Asortyment I Sprawdź ceny
Szeroka Oferta Mebli Kuchennych – Wszystko Czego Potrzebujesz w Jednym Miejscu. Wysyłka Nawet w 24h. Raty 0% Bezpłatna Dostawa. Bogata Oferta. Bezpieczne Zakupy. Ekspresowy Transport. Gwarancja Najniższych Cen. Tysiące Produktów. Rewelacyjne Ceny.

Rower Miejski | Poznaj ofertę | Rabaty do -50%
Ponad 200 Rowerów Miejskich, Topowe Marki i Możliwość Zakupu w Korzystnych Ratach. Mega Rabaty do -70%. Nie Czekaj – Kup Teraz u Lidera Sprzedaży Online! Bezpieczne Płatności. Płatność przy Odbiorze. Bogata Oferta. Rabaty do -50%.

Przykład złych nagłówków i tekstów reklam

Kup meble z rabatem I Niskie ceny
Meble do kuchni i łazienki, bogata oferta, Nie czekaj – kup teraz, Bezpieczne płatności
Niskie ceny mebli i rabaty, Meble na wymiar, darmowy transport i montaż

Tanie rowery I kup teraz I rewelacyjne ceny
Bezpieczne płatności, szeroki wybór rowerów damskich. rowery męskie, bezpieczne płatności. wysyłka w 24 h. kup online, rabaty -20%

Powyższe przykłady źle dostosowanych nagłówków i tekstów reklam przede wszystkim nie wykorzystują w pełni dozwolonej liczby znaków. Co więcej, frazy dla jakich przygotowywane były te reklamy, tj. “Meble kuchenne” oraz “Rower miejski” jak i wspomniane CTA nie są uwzględnione w nagłówkach. Choć w opisie mamy dokładnie wymienione zalety oferty, jednak odnoszą się one nie tylko do samych wyszukiwanych fraz ale również uwzgledniają inne produkty, jak np. “rowery męskie i damskie”, które bezpośrednio nie odnoszą się do tego co wpisał użytkownik w wyszukiwarkę. 

Teksty w reklamach Display

Display – czyli banery w sieci reklamowej Google, to te grafiki, z którymi użytkownik ma do czynienia na większości stron. Kreacja graficzna to jedno, ale dobrze mieć też na nich przemyślany i krótki tekst. Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych, tak i tutaj dobrze mieć CTA – najlepiej wpisane w button, co wyraźnie sugeruje odbiorcy, że kliknięcie to dobry pomysł.

Oprócz tego – ze względu na różne formaty: od małych po duże – warto, by teksty były syntetyczne i mocno sprzedażowe. Unikaj słów wypełniaczy jak np. “jakby”. Postaw na szybki i prosty komunikat. Ponadto dobrze konwertują słowa jak “darmowy”, “promocja” itd itd…

Przykładami dobrych CTA będą:

“Zamów teraz”, “Sprawdź teraz”, “Kup teraz”, Odbierz kupon”, “Aplikuj teraz”.

W przypadku opisów reklam na Youtube sporo zależy od zastosowanego formatu. Jeżeli na YT są jedynie małe banerki, wówczas zasadnym będzie zastosowanie się do wytycznych, jak w innych reklamach display. Jeżeli pojawia się film reklamowy, wówczas warto zainwestować w dobry opis wraz z linkami do potencjalnie interesujących stron dla oglądającego.

Podsumowanie

Na koniec pamiętaj, że teksty w reklamie SEM nie mogą znudzić. Nie ma tu miejsca na wodolejstwo. Ma być konkret i korzyść komunikowane na samym początku. Potem będzie za późno – odbiorca przescrolluje stronę dalej albo coś odwróci jego uwagę.

Poza tym – testuj! Twórz nowe nagłówki i treści reklam, by dojść do perfekcji. W skali miesiąca i przy dużym budżecie na pewno zauważysz różnicę. 🙂

Jak możemy pomóc?
Maciej Popiołek
Maciej Popiołek
Head Of Content Marketing w agencji interaktywnej Verseo