Artykuły sponsorowane – czy wiesz o nich wszystko? Kompendium wiedzy

Artykuły sponsorowane – czy wiesz o nich wszystko? Kompendium wiedzy

Chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów? Jeśli będziesz ograniczać się wyłącznie do standardowych form reklamy, możesz zostać zignorowany. Lepiej wykorzystaj możliwości, jakie przynosi content marketing i publikowanie treści sponsorowanych. Oto kompletny przewodnik od A do Z, dzięki któremu dowiesz się, jak wykorzystać potencjał artykułów sponsorowanych. Skorzystaj z zawartych w nim wskazówek, a Twoje publikacje będą wyróżniać: zgodność z zasadami wydawców oraz użyteczność dla czytelnika.

Content marketing a artykuły sponsorowane

Content marketing ma znacznie większą moc oddziaływania niż klasyczne reklamy. Nachalne komunikaty nakłaniające do zakupu już nie są skutecznym sposobem na pozyskanie klientów – szczególnie jeśli Twoja marka w Internecie nie jest dobrze rozpoznawalna. Możesz jednak zbudować zaufanie poprzez działania content marketingowe. Dobrym rozwiązaniem jest inwestowanie w artykuły sponsorowane.  Dowiedz się, czym są i jak je tworzyć.  

Czy wiesz, że?

84%

użytkowników nie ufa tradycyjnym reklamom [McCarthy Group]

95%

kupujących zwiększa zaufanie do firmy dzięki dobrym treściom [DemandGen]

Promocja za pomocą artykułów sponsorowanych to klucz do sukcesu. Dzięki nim dotrzesz do znacznie szerszego grona odbiorców, wśród których z pewnością znajdą się Twoi potencjalni klienci. To naprawdę działa – pod warunkiem że po przeczytaniu artykułu sponsorowanego odbiorca nie odniesie wrażenia, że tekst jest jawną reklamą oferowanych przez Ciebie produktów / usług.

Artykuły sponsorowane – czym są i jak je tworzyć?

Zastanawiasz się, co to jest artykuł sponsorowany? Jego mianem określa się tekst publikowany odpłatnie, w treści którego może pojawić się wzmianka o marce, usługach, produkcie. Cel artykułu sponsorowanego jest zatem oczywisty – ma pomóc sprzedawać.

Obecnie artykuły sponsorowane tworzone są tak, że często nie sposób je odróżnić od materiałów redakcyjnych. Jednak można je rozpoznać – elementem wyróżniającym jest specjalne oznaczenie.

Warto wiedzieć! Artykuły sponsorowane podlegają Ustawie z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.

Źródło: isap.sejm.gov.pl

Źródło: isap.sejm.gov.pl

Zgodnie z art. 36, wszystkie reklamy należy oznaczyć w taki sposób, aby wyróżniały się na tle materiałów redakcyjnych.

Opcja oznaczenia artykułu sponsorowanego

Tak może wyglądać oznaczenie tekstu sponsorowanego.

W przypadku powyższego screenu, oznaczenie nie budzi żadnych wątpliwości co do charakteru publikowanego tekstu. Odbiorca może się więc spodziewać, że znajdzie się w nim np. wzmianka o marce lub treć ofertowa.

Artykuł sponsorowany jako forma reklamy? Nie tylko…

Już wiesz, że dobry artykuł sponsorowany nie powinien być nachalną reklamą. Odbiorcy znacznie bardziej cenią sobie artykuły niosące za sobą jakąś wartość dodaną. Zamiast więc tworzyć teksty będące czymś w rodzaju samochwalenia się, warto na pierwszym miejscu postawić czytelnika – Twojego potencjalnego klienta. Tym samym zwiększysz skuteczność artykułów sponsorowanych.

Oznacza to tyle, że artykuł sponsorowany powinien mieć charakter np. poradnikowy. Jeśli treść pomoże w pozbyciu się problemu, rozwianiu wątpliwości, lub przyniesie gotowe rozwiązania, tekst będzie miał znacznie większą siłę rażenia.

Za przykład niech posłuży poniższy fragment artykułu sponsorowanego.

Źródło: kobieta.interia.pl/artykuly-sponsorowane/news-piekna-lazienka-w-zasiegu-reki,nId,6656559

Ten tekst ma charakter poradnikowy – daje wskazówki dotyczące aranżowania łazienki zgodnie z obowiązującymi trendami. Pomiędzy poradami pojawiają się linki do strony, czyli sklepu internetowego konkretnej firmy, specjalizującej się w produkcji elementów wyposażenia łazienek.

Gdyby nie oznaczenie na samej górze ekranu oraz wpleciony link, trudno byłoby się zorientować o faktycznym charakterze tego artykułu. Stanowi reklamę marki, jednak ma wartość dodaną – konkretne porady, przydatne z punktu widzenia czytelników.

I właśnie taki powinien być dobry tekst sponsorowany. Poniżej znajdziesz rodzaje artykułów sponsorowanych. Poznaj dostępne opcje i wybierz odpowiednią.

Treści sponsorowane reklamowe

To najczęściej spotykana forma artykułu sponsorowanego, będąca niczym innym jak jawną reklamą. W tym przypadku można w sposób bezpośredni prezentować produkty / usługi firmy. Czy to działa?

Na pewno nie na wszystkich, lecz głównie na tych znajdujących się na samym dole lejka sprzedażowego. Mam tutaj na myśli osoby, które są już w pełni świadome swoich potrzeb i podjęły decyzję o zakupie. Poszukują jednak konkretnego rozwiązania, którym może być Twoja oferta. Możesz ją „ubrać” w atrakcyjny artykuł .

Przykład:

Źródło: https://wiadomosci.onet.pl/medyczna-jakosc-w-bialymstoku/3mx84

Oczywiście musisz się liczyć z tym, że artykuł sponsorowany, będący jawną reklamą, może – już na starcie – zostać odrzucony przez czytelnika. Dlatego warto zastanowić się, czy treść ofertowa powinna zostać „podana” w bezpośredni sposób.

Artykuł nawiązujący do oferty reklamodawcy

W tym przypadku chodzi o stworzenie tekstu będącego artykułem typowo poradnikowym ze wzmianką o marce / produkcie / usłudze. Taka informacja powinna pojawiać się niejako mimochodem – musi być umieszczona naturalnie. W tym przypadku bezpośrednie promowanie produktów może zniechęcić odbiorcę. Zatem jak napisać go dobrze? Za przykład niech posłuży poniższy screen.

Przykład:

Źródło: https://mamadu.pl/zdrowie/172802,kuracja-dermatologiczna-pielegnacja-skory-z-azs-linia-produktow-ziaja

Chodzi o to, aby w treść wpleść gotowe rozwiązanie w postaci oferowanego produktu / usługi, jednak bez przesadnego wychwalania. Jeżeli zaś zamieszczasz porównanie do konkurencyjnych ofert, musisz mieć dowody na przewagę Twojego produktu / Twojej usługi. Dzięki temu potencjalny klient otrzyma wartościowy artykuł sponsorowany.

Artykuły eksperckie sponsorowane

Tego rodzaju artykuł sponsorowany niewiele różni się od poprzedniego typu. Jednak jego istotą jest opisanie danego zagadnienia w sposób ekspercki – najlepiej z umieszczeniem wypowiedzi przedstawiciela firmy.

Przykład:

Źródło: https://www.upandown.pl/dlaczego-powinno-sie-systematycznie-czyscic-jezyk/

Taki zabieg zwiększa wiarygodność artykułu sponsorowanego oraz budzi większe zaufanie. Co ważne, może też przyczynić się do budowania świadomości marki oraz patrzenia na nią jak na eksperta w branży. Ma największe znaczenie w content marketingu.

Zalety artykułów sponsorowanych – czy przynoszą korzyści?

Czy wiesz, że nawet 86% odbiorców doświadcza tzw. ślepoty banerowej, a niemal 43% użytkowników stosuje programy blokujące reklamy [źródło: Content Marketing 2022 – interaktywnie.com]? To kolejne argumenty przemawiające za tym, że standardowe formaty reklam nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Jednak nie musisz z nich całkowicie rezygnować. Wystarczy, że zdecydujesz się na dywersyfikację i część budżetu przeznaczysz na płatne artykuły. Możesz je potraktować jako element strategii content marketingu. Czy warto? Czy przynoszą korzyści? Jeśli dobrze je przygotujesz, wzbudzą zainteresowanie. Jeśli wybierzesz najlepsze miejsce publikacji, będą dobrze widoczne. Taka kampania może więc przynieść wymierne korzyści – nie tylko finansowe. Pojawiają się one na kilku płaszczyznach jednocześnie.

Docierasz do szerokiego grona odbiorców

Wiesz już, że internauci są obojętni na wyświetlane im reklamy. Dlatego treści o charakterze promocyjnym mogą stanowić odpowiedź na ślepotę banerową, dzięki czemu dotrzesz do znacznie szerszego grona odbiorców.

Niemal 16% odbiorców ma większe zaufanie do artykułów sponsorowanych niż do materiałów redakcyjnych. Natomiast 44% internautów twierdzi, że teksty promocyjne budzą takie samo zaufanie jak pozostałe „niereklamowe” artykuły. Tak wynika z badania przygotowanego przez Grupę On Board Think Kong we współpracy z firmą badawczą SW Research.

źródło: obtk.pl

Wspierasz działania SEO

Czy wiesz, że możesz wspomóc pozycjonowanie stron dzięki artykułom sponsorowanym?

Wartościowy artykuł sponsorowany to świetny sposób na pozyskiwanie linków wychodzących. Link building wspomaga proces pozycjonowania – szczególnie jeśli dostarczasz wysokiej jakości i przydatną treść publikowaną w serwisach o dużym autorytecie. W dużym uproszczeniu: im więcej linków wychodzących prowadzi do danej strony www, tym bardziej wartościowa jest witryna w oczach robotów Google. Tym samym poprawia się widoczność strony w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – większy jest ruch z wyszukiwarek.

Przyjmuje się, że strona będąca na szczycie wyników wyszukiwania otrzymuje 32% kliknięć [Backlinko3]. Tym bardziej warto stać się TOP 1 lub chociaż dotrzeć na listę 10 pierwszych pozycji w Google.

I właśnie na tym polega wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie.

Stajesz się ekspertem w oczach potencjalnych klientów

Jeśli w Internecie będzie Cię dużo i często, Twoja marka w internecie ma szansę stać się ekspertem w oczach odbiorców – w tym potencjalnych klientów. Dlaczego? Wyobraź sobie, że…

Samodzielnie prowadzisz księgowość firmy i poszukujesz informacji o sposobie rozliczania rocznej składki zdrowotnej ZUS. Trafiasz na artykuł, w którym wypowiada się przedstawiciel biura rachunkowego X. Korzystasz z porad i już wiesz, jak wypełnić deklarację rozliczeniową. Następnym razem chcesz pozyskać informacje z zakresu podatków i znów trafiasz na artykuł ze wzmianką o biurze rachunkowym X. Przydatna wiedza otrzymywana od tej firmy sprawia, że zaczyna się ona jawić jako ekspert w branży. Wzbudza Twoje zaufanie i zastanawiasz się nad skorzystaniem z jej oferty.

W podobny sposób mogą być odbierane treści sponsorowane ze wzmianką o Twojej firmie. Stopniowo – w oczach potencjalnych klientów – będzie stawać się ekspertem w branży. A jak wiesz, specjalistom znacznie łatwiej zaufać. Prawda? Musisz jednak zadbać o wysoką jakość artykułów sponsorowanych.

Pamiętaj! Artykułów płatnych lepiej nie traktować jako reklama bezpośrednia. Ich istotą nie jest sprzedaż sama w sobie. Mają one na to pośredni wpływ, ponieważ ich działanie koncentruje się głównie na wzmacnianiu świadomości marki oraz budowaniu wizerunku eksperta. Można więc powiedzieć, że to „przepustka” do odbiorców, którzy – jeśli wzbudzisz ich zainteresowanie i zaufanie – mogą zostać przekonwertowani na klientów. Oto, jak pomagają Twojej firmie.

Przygotowanie artykułu sponsorowanego – wskazówki

Samodzielne tworzenie artykułu sponsorowanego wcale nie należy do łatwych. Fakt, że za pojawienie się tekstu w konkretnym medium trzeba zapłacić, wcale nie oznacza pełnej dowolności ze strony reklamodawcy. Artykuł musi wpisać się w warunki stawiane przez wydawcę. Powinien być też przyjazny dla samych odbiorców, bo to od nich zależą Twoje dalsze „losy”. Trzeba wiedzieć nie tylko, jak powinien wyglądać artykuł sponsorowany, ale również co powinien zawierać.

Oto kilka wskazówek, dzięki którym dowiesz się, jak napisać dobry artykuł sponsorowany. Taki, który wpisuje się w kryteria wydawców oraz oczekiwania czytelników. Mowa więc zarówno o samej konstrukcji tekstu, jak również jego „warstwie” treściowej.

1. Wybierz dobry temat artykułu sponsorowanego

Korzyści z artykułów sponsorowanych są duże. Zatem jak się za nie zabrać, aby w pełni wykorzystać to, co daje nam artykuł sponsorowany? Dobry temat to połowa sukcesu, dlatego na jego wybór poświęć sporo czasu.

Zastanów się, o czym chcieliby dowiedzieć się Twoi odbiorcy. Pomyśl, czego chcieliby się dowiedzieć potencjalni klienci dzięki artykułom sponsorowanym? Za inspirację niech posłużą pytania zadawane w związku z Twoją ofertą lub zmiany zachodzące w Twojej branży itp. Możesz też zaprezentować swoje produkty / usługi – szczególnie jeśli do swojego asortymentu wprowadzasz nowości. Weź także pod uwagę miejsce publikacji artykułów sponsorowanych – jego temat powinien być zbieżny z tematyką serwisu.

Przykład 1. Artykuł sponsorowany ze wzmianką o firmie

https://autokult.pl/doplata-do-aut-elektrycznych-dla-firm,6853739099818560a

W tym przypadku firma prezentuje zalety samochodów elektrycznych z uwzględnieniem informacji o możliwości uzyskania dotacji – także na pojazdy leasingowane. Pod koniec artykułu pojawia się jednozdaniowa wzmianka o leasingodawcy – wraz z odnośnikiem do jego strony www. Tym sposobem, potencjalni klienci dzięki artykułom sponsorowanym, mogą od razu przejść do witryny internetowej.

Przykład 2. Artykuł sponsorowany w formie wywiadu z ekspertem

https://zdrowie.wprost.pl/uroda/11198926/swietlana-przyszlosc-piekna.html

I tak mogą wyglądać artykuły eksperckie sponsorowane. W tym przypadku założycielka kliniki medycyny estetycznej prezentuje rozwiązania stosowane w jej gabinecie. Informuje o wykorzystywanych urządzeniach oraz wspomina o skuteczności potwierdzonej badaniami.

Przykład 3. Artykuł sponsorowany ze wzmianką o firmie

https://agrokurier.pl/najpopularniejsze-modele-ciagnikow-rolniczych-na-rynku-wtornym/

W tym przypadku tekst bazuje na danych zawartych portalu sprzedażowym. Opisywane są najpopularniejsze modele traktorów używanych. W treści pojawia się także wzmianka o serwisie internetowym – z linkiem kierującym do ogólnej kategorii pojazdów. Dzięki temu – po przejściu na stronę – czytelnicy mogą sami zmienić kryteria wyszukiwania traktorów. Na tym polega wartość artykułu sponsorowanego w tym przypadku.

Wskazówka! Warto też sprawdzić, czego wyszukują odbiorcy – wykorzystaj przy tym narzędzia służące doborowi fraz kluczowych z uwzględnieniem ich sezonowości. Słowa kluczowe w artykule sponsorowanym podniosą jego wartość SEO.

2. Zadbaj o atrakcyjną formę

Stworzenie artykułu sponsorowanego wymaga doboru jego odpowiedniej formy. Chociaż najbardziej popularną opcją są poradniki, wcale nie musisz się do nich ograniczać. Jeśli wydawca na to pozwala, warto tworzyć rownież takie treści jak:

  • recenzja,
  • case study,
  • wywiad.

To także może być skuteczna reklama, o ile zawartość artykułu będzie interesująca i na wysokim poziomie merytorycznym.

3. Pamiętaj o poprawnej konstrukcji

Budowa artykułu sponsorowanego, a co za tym idzie – wygląd artykułu sponsorowanego – ma ogromne znaczenie. Tekst powinien mieć odpowiednią konstrukcję – przede wszystkim taką, która sprzyja skanowaniu treści i ułatwia wyłapywanie najważniejszych fragmentów.

Zapomnij o ścianie treści, lecz podziel tekst na pomniejsze podtytuły. Postaw na pełną przejrzystość, z uwzględnieniem nagłówków niższego rzędu (H2-H4). Niezbędne są też listy wypunktowane – i je powinien zawierać artykuł sponsorowany. Dlaczego to ważne?

Spójrz na dwa artykuły – który z nich, pod względem konstrukcji, zachęca do przeczytania?

Czy teraz już wiesz, dlaczego warstwa wizualna ma znaczenie? Atrakcyjny artykuł sponsorowany to taki, który można łatwo skanować wzrokiem.

Wskazówka! Zanim zaczniesz pisać artykuł sponsorowany, sprawdź jak wyglądają inne teksty opublikowane w konkretnym serwisie. To znacznie ułatwi pracę i pozwoli uniknąć konieczności nanoszenia zmian.

Odpowiednia budowa artykułu sponsorowanego to nie tylko kwestia czytelności. Nagłówki, wyróżnienia, wypuktowania – to wszystko ma zastosowanie w SEO.

4. Wybierz odpowiednią długość artykułu sponsorowanego

Atrakcyjny artykuł sponsorowany powinien zachować swoją merytoryczność – niezależnie od tego, jak jest długi. Jak obszerne teksty warto tworzyć? Możesz napisać tekst na 4000 znaków. Możesz opublikować artykuł o długości 15 000 znaków. To zależy przede wszystkim od tego, jak bardzo obszerny jest podejmowany przez Ciebie temat.

Nie masz, o czym pisać? Nie wydłużaj artykułu na siłę i nie dopisuj znaków tylko dla zasady. Puste słowa nic nie wniosą, a tylko mogą zirytować czytelnika. Masz wiele do powiedzenia? Przekaż wszystko, co tylko chcesz – jednak bez „lania wody”. 

Jak pisać artykuły sponsorowane? Pisz rzeczowo, konkretnie, na temat. Po prostu. W ten sposób podniesiesz skuteczność artykułów sponsorowanych.

Wskazówka! Zanim przystąpisz do pisania artykułu sponsorowanego sprawdź wytyczne wydawcy. Być może istnieje minimalna / maksymalna liczba znaków.

Jeżeli decydujesz się mocno rozwinąć temat, zadbaj o wygląd artykułu sponsorowanego. Tekst musi być czytelny i łatwo skanowalny. Pomoże w tym odpowiedni podział artykułu sponsorowanego – patrz punkt 3.

Gdzie opublikować artykuł sponsorowany? Wybór miejsca

Czy wiesz, że potencjał artykułów sponsorowanych po części zależy od miejsca publikacji? Ważne jest, gdzie tekst zostanie opublikowany, dlatego poświęć chwilę na wybór odpowiedniego serwisu. Chyba nie chcesz, aby praca włożona w przygotowanie wartościowego artykułu, będącego Twoją wizytówką, rozminęła się z Twoimi oczekiwaniami?

Zatem jak znaleźć odpowiednie miejsce publikacji? Weź pod uwagę kilka poniższych aspektów. To podstawowe zasady, dzięki którym wybierzesz właściwe serwisy do publikacji tekstów reklamowych.

Miejsce publikacji artykułów Twojej konkurencji

Zastanawiasz się, gdzie opublikować artykuł sponsorowany? Sprawdź, gdzie promuje się Twoja konkurencja, a następnie i Ty stań się tam widoczny. Jeśli jednak serwisy do publikacji są mało wartościowe, idź o krok dalej – stań się ekspertem na portalach o lepszej renomie.

Zasięg serwisu

Jak wybrać miejsce publikacji? Oceń, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci. Czy oferujesz produkty / świadczysz usługi skierowane do lokalnych odbiorców? A może zasięgiem obejmujesz też klientów z całej Polski, ponieważ działasz online?

Jeżeli Twój biznes jest skierowany wyłącznie do klientów z określonych obszarów, zadbaj o zasięg lokalny. Zatem nie celuj w portale ogólnopolskie. Wybierz raczej serwisy lokalne – to one przyniosą Ci znaczne lepsze rezultaty.

Tematyka serwisu

Gdzie wykupić miejsce na artykuł? Warto promować się wyłącznie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Dlatego zapoznaj się z tematyką danego serwisu, dzięki czemu będziesz wiedzieć, gdzie opublikować artykuł sponsorowany.

Pamiętaj! Wybieraj tylko serwisy ogólne (uwzględniające różne tematyki) lub branżowe. Muszą być zbieżne z Twoją branżą, bo właśnie tam znajdziesz swoich potencjalnych klientów. Zwróć przy tym uwagę, aby zawartość artykułu pokrywała się z tematyką portalu. W przeciwnym razie wydawca może go odrzucić.

Liczba linków wychodzących

Jako że teksty płatne wspierają link building, wybór miejsca publikacji możesz uzależnić od kwestii linków wychodzących. Sprawdź, ile możesz ich zamieścić w artykule. Czy w tym przypadku więcej znaczy skuteczniej? Oczywiście, że nie… Im mniej odnośników, tym większą moc przekażą one stronie docelowej.

Sprawdź także „moc” odnośnika. Upewnij się, że możliwa będzie publikacja linku dofollow.

Czas trwania publikacji

Sprawdź, jak długo będzie wyświetlany artykuł sponsorowany. To, że zostanie raz opublikowany wcale nie oznacza, że będzie „wisiał” na zawsze. Może się zdarzyć, że tekst zostanie usunięty po pewnym czasie lub linki zmienią swój status z dofollow na nofollow. Znaczenie ma także widoczność na stronie głównej – im dłużej będzie wyświetlał się tam Twój artykuł, tym ma większe szanse na kliknięcie.

Koszt publikacji

Z pewnością masz przygotowany określony budżet na tego typu kampanię marketingową, dlatego koszt artykułu sponsorowanego też ma znaczenie. Sprawdź, ile kosztuje artykuł sponsorowany, bo ceny są bardzo zróżnicowane – od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy złotych (!) za jeden tekst.

Który serwis wybrać? Najdroższy czy najtańszy? A może celować w średnią półkę cenową? Tutaj wiele zależy od tego, jaki cel chcesz osiągnąć. Duże znaczenie ma również to, do jakiej grupy odbiorców kierujesz swoją ofertę. Koszt artykułu może się różnić w zależności od tego, gdzie wykupisz reklamę.

Przykładowo, jeżeli chcesz prześcignąć konkurencję, musisz postawić na lepsze jakościowo portale. Dzięki temu uda Ci się zbudować lepszy profil linków, w efekcie czego masz szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. A im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo kliknięcia w link przez Twojego potencjalnego klienta.

Inne parametry

Ponadto zbierz o serwisie takie informacje jak: DA (Domain Authority), DR (Domain Rating), widoczność domeny w Google, ruch organiczny. Są to wskaźniki istotne z punktu widzenia SEO. Gdzie ich szukać? Z pomocą przychodzą takie narzędzia jak np. Ahrefs, Semstorm, MOZ.

Samodzielna publikacja czy za pośrednictwem platform?

 Czy wiesz, że możesz publikować artykuły sponsorowane samodzielnie? Zastanów się jednak: czy masz na to zasoby i czas? Dlatego rozważ opcję skorzystania z platform pośredniczących między wydawcami a reklamodawcami.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane? Do wyboru masz kilka możliwości, a wśród nich największą popularnością cieszą się dwie platformy agregujące oferty: Whitepress oraz Linkhouse.

Whitepress.pl

Whitepress daje Ci dostęp aż do ponad 64 000* portali o zasięgu ogólnopolskim oraz lokalnym. Jako reklamodawca możesz wybrać serwisy o przeróżnej tematyce i jakości. Część wydawców określanych jest mianem Premium.

Na liście dostępnych portali znajdują się podstawowe informacje o serwisie, np. opis i uwagi, data dodania, cena publikacji. Są też najważniejsze statystyki ułatwiające wybór wydawcy, np. ruch na stronie, wskaźnik PageRank oraz inne mające znaczenie dla SEO. 

źródło: whitepress.pl

Pojawia się też informacja o przyznanej ocenie. Im wyższa, tym bardziej wartościowy serwis.

Linkhouse.pl

W bazie Linkhouse znajduje się kilkadziesiąt tysięcy serwisów (w tym ponad 3000* portali lokalnych), w których możesz opublikować artykuły sponsorowane.

Każdy serwis wyświetlany na liście ma szczegółowy opis dotyczący m.in. czasu trwania publikacji (w tym liczba dni na stronie głównej), możliwości publikowania artykułów specjalistycznych, ceny.

źródło: linkhouse.pl

Pojawiają się także informacje istotne z punktu widzenia SEO, np. ruch, DR, DA.

źródło: linkhouse.pl

Decydując się na konkretną platformę, możesz zwrócić uwagę na takie aspekty jak:

  • liczba dostępnych portali,
  • opcja prowadzenia kampanii promujących teksty sponsorowane,
  • możliwość otrzymania statystyk i raportów dotyczących opublikowanych artykułów.

Pamiętaj! To wydawca finalnie podejmuje decyzję o publikacji artykułu. Jeśli tekst nie jest zgodny z wytycznymi (np. pod względem długości znaków, mocno reklamowego charakteru, zbyt dużej liczby linków), wówczas ma prawo odmówić publikacji i skierować artykuł do poprawy.

Czy warto tworzyć artykuł sponsorowany? Wykorzystaj go, aby wzmocnić wizerunek swojej firmy. Dzięki publikacji wartościowych tekstów na odpowiednio dobranych portalach internetowych, masz szansę stać się ekspertem w oczach odbiorców. A to prosta droga do zbudowania zaufania i… zwiększenia sprzedaży. Bo przecież każdy chętniej kupuje od znanych i lubianych. Prawda?

Zacznij tworzyć treści i publikuj je w odpowiednich portalach. Szybko przekonasz się, czy i jak pomagają Twojej firmie.

*stan na dzień: 30.05.2023


Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.