Podążaj w stronę content marketingu

Podążaj w stronę content marketingu

Szum wokół content marketingu wydaje się być uzasadniony. A to dlatego, że tworzenie i przekazywanie wartościowych i istotnych z punktu widzenia odbiorcy treści pozwala na przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie produktem / ofertą wybranej grupy docelowej.

A czy Ty dostrzegasz korzyści, jakie może przynieść wdrożenie content marketingu w swojej działalności?

Jeśli jesteś jedną z osób (na szczęście już nielicznych), którzy nie mają wyrobionego zdania na ten temat albo po prostu są przeciwne wprowadzeniu tego rodzaju praktyk, czas to zmienić. Poznaj największe korzyści z content marketingu i … podążaj za tym rozwiązaniem.

1. Zwiększysz zasięg komunikacji marketingowej

Wartościowa treść zamieszczana na stronie internetowej firmy / produktu lub na blogu, a nawet w serwisach społecznościowych przyczyni się do zwiększenia liczby odwiedzin. Użytkownicy będą zaglądać tam częściej, by zapoznać się z interesującymi artykułami oraz pozostałymi formami contentu.

2. Zdobędziesz nowych odbiorców

Jeśli zamieścisz artykuł na największych i często odwiedzanych portalach internetowych, masz szansę dotrzeć do szerszego grona konsumentów. Pamiętaj jednak, że publikacja musi być wartościowa, inaczej żaden portal nie będzie chciał jej umieścić.

3. Zyskasz miano eksperta branżowego

Content marketing może uczynić z Ciebie eksperta branżowego – osobę, z którą należy się liczyć. Stanie się tak tylko wtedy, jeśli treść będzie dotyczyć nie tylko informacji produktowych / ofertowych, ale również będzie zawierać wiadomości cenne z punktu widzenia odbiorców.

4. Wzbudzisz zaufanie konsumentów

Content marketing nie jest nachalną reklamą, która jedynie zachęca do skorzystania z oferty. Jeśli wraz z informacją o produkcie / usłudze dostarczysz praktyczne rozwiązania, zdobędziesz zaufanie odbiorców. Efekt? Przekonasz się, jak bardzo lojalni mogą być konsumenci.

5. Wpłyniesz na pożądane decyzje zakupowe

Dostarczanie praktycznych, a także wysokiej jakości informacji, połączonych z subtelną prezentacją produktu / usługi daje więcej korzyści niż tradycyjna reklama. Pamiętaj, że konsumenci zmęczeni są atakami nachalnych reklam, ignorując je. Do ich świadomości dotrzesz jednak dzięki content marketingowi.

6. Zdobędziesz bazę danych klientów

Content marketing – pod postacią m.in. formularzy, ankiet, newsletterów – pozwala zwiększać wiedzę o grupie docelowej. W ten sposób zbudujesz bazę danych o klientach, co pozwoli Ci jeszcze trafniej precyzować ofertę.

7. Wzmocnisz pozycję w Google

Jest to istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Po wprowadzeniu zmian w algorytm Google to działania opierające się na content marketingu zapewniają wysokie pozycje w wyszukiwarce. Jeśli na Twojej stronie www / prowadzonym blogu będą znajdować się wartościowe treści, wówczas zapunktujesz. Dotyczy to również zamieszczania na portalach internetowych unikalnych i wysokiej jakości artykułów kierującej do Twojej strony.

Nadal nie jesteś przekonany? Nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko wrócić do tradycyjnej formy reklamy i obserwować zmniejszenie zainteresowania Twoją ofertą. Pamiętaj jednak, że content marketing pozwala na zaspokojenie różnych celów biznesowych w sposób nowoczesny i skuteczny.