Działania w zakresie content marketingu to podstawa, jeśli chcesz zaistnieć w sieci jako ekspert. Dlatego w jednym miejscu zebraliśmy linki do najlepszych (naszym zdaniem) a zarazem kompleksowych, obszernych materiałów na temat marketingu internetowego. Listę podzieliliśmy na kategorie: przewodniki, tworzenie treści, promocja, case study, infografiki.
Materiały te stanowią świetny przewodnik dla osób chcących dogłębnie poznać meandry content marketingu. Natomiast dla osób, które czują się ekspertami w tej dziedzinie, to przede wszystkim dobre źródło pozwalające na usystematyzowanie wiedzy.
Content marketing – kompleksowe przewodniki
Zaawansowany podręcznik content marketingu. Krok po kroku poprowadzi Cię przez proces strategii, copywritingu i promocji materiałów.
- http://pages2.marketo.com/CMI-DG2ECM-2015.html
Kolejny podręcznik, który opisuje po kolei wszystkie elementy content marketingu: strategię, tworzenie treści, promocję i mierzenie efektów.
Aby pobrać materiał, należy się najpierw zarejestrować. - http://www.silesiasem.pl/content-marketing-50-rad-jak-tworzyc-tresci-marketingowe
To zbiór przemyśleń ponad 50 polskich specjalistów SEO i content marketingu o tym, jak tworzyć treści content marketingowe.
Tworzenie treści
- https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/129/narzedzia-content-marketingu-e-book
Wyczerpujący opis 74 narzędzi przydatnych w pracy nad content marketingiem. Opracowanie zawiera ponadto komentarze na temat content marketingu od16 specjalistów z tej dziedziny. - http://backlinko.com/seo-copywriting
Autor artykułu przedstawia 16 technik copywriterskich, które pomogą zwiększyć ruch na stronie. - http://neilpatel.com/2015/06/02/the-step-by-step-guide-to-writing-powerful-headlines/
Neil Patel uczy, jak tworzyć skuteczne nagłówki, które przyciągają czytelników i skłaniają do kliknięcia.
Promocja
- http://neilpatel.com/2015/03/31/13-content-marketing-hacks-that-will-help-you-attract-more-clients/
Zestaw 13 metod, które pomogą przyciągnąć Ci nowych czytelników do bloga. - https://blog.bufferapp.com/content-promotion
Autor opisuje 11 strategii na promocję artykułu opublikowanego na blogu. - http://neilpatel.com/2015/07/02/the-ultimate-guide-to-writing-blog-posts-that-rank-in-googles-top-10/
Kolejny zestaw porad od Naila Patela. Tym razem wyjaśnia co zrobić, aby link do artykułu znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.
Case study
- http://getfound.pl/jak-w-ciagu-miesiaca-zwiekszylismy-ruch-na-stronie-o-720/
Case przedstawiający, jak dzięki publikacji jednego artykułu autorzy zwiększyli ruch na swojej stronie o 720%. - https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/100/case-study-kampanii-content-marketingowej-100-najbardziej-inspirujacych-osob-w-branzy-interaktywnej
W tym studium przypadku opisano, jakie korzyści przyniosło opublikowanie artykułu “100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej”. - http://neilpatel.com/2015/06/04/how-to-increase-referral-traffic-to-your-site-by-77-in-90-days/
I ponownie Neil Patel. Tym razem dokładnie wyjaśnia, w jaki sposób udało mu się zwiększyć ruch na stronie z przekierowań z innych miejsc o 77% w ciągu 3 miesięcy. - http://www.robbierichards.com/seo/case-study-triple-traffic-in-30-days/
Autor dogłębnie opisuje i analizuję strategię, jaką obrał przy promocji jednego ze swoich artykułów na blogu. Dzięki tym metodom, artykuł przeczytało ponad 10 000 osób, co spowodowało wzrost ruchu o 272% w ciągu 30 dni.
Infografiki na temat content marketingu
- http://www.entrepreneur.com/article/236182
Statystyki na temat content marketingu - http://www.inc.com/laura-montini/infographic/a-completely-non-intimidating-writing-guide.html
Infografika opisująca poszczególne etapy w pracy nad napisaniem artykułu. - http://www.socialmediatoday.com/marketing/carianneking/2015-07-07/what-ideal-length-everything-online-infographic
Zestawienie opisujące optymalną długość treści dla poszczególnych kanałów. - http://blog.hubspot.com/marketing/blog-promotion-tactics
36 sposobów na promocję artykułów na blogu.
Jesteśmy przekonani, że powyższy zestaw materiałów przyda się wszystkim, którzy chcą wdrożyć content marketing w swojej firmie lub w organizacjach swoich klientów.
Celowo wybraliśmy tylko kilkanaście pozycji, idąc trochę pod prąd trendom (im większa ilość źródeł, tym większy szum w social mediach). Uznaliśmy, że zbyt duża ilość materiałów tylko utrudni uważną analizę.
Jeśli jednak znacie inne, dobrej jakości źródła wiedzy, które byłyby uzupełnieniem wybranych przez nas materiałów, to w komentarzach zamieszczajcie, proszę, do nich linki. Niech wszyscy skorzystają.