Treści na stronę internetową, które sprzedają. Opisy, które pozwalają niemal namacalnie wyobrazić sobie to, jak wyglądają i działają Twoje produkty. Angażujące i merytoryczne treści na bloga. To tylko kilka przykładów contentu, którego potrzebujesz, aby a) skutecznie przekonywać klientów do zakupu, b) wzmocnić swoje pozycjonowanie. Chcesz je przygotować samodzielnie? Zastanów się ponownie, czy na pewno Ci się to opłaca. Może lepiej powierzyć ich wykonanie sprawdzonej agencji copywriterskiej? Zobacz, czemu to ma sens!
Teksty wysokiej jakości – dlaczego ich potrzebujesz?
W obecnych realiach rynkowych promocja w internecie to absolutna konieczność – niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Jeśli chcesz, żeby potencjalni klienci trafili do Ciebie przez wyszukiwarkę Google, potrzebujesz wartościowych treści. Takich, które z jednej strony będą zgodne z zasadami SEO, a z drugiej – dostarczą odbiorcom przydatnych i wartościowych informacji.
Teksty muszą być też napisane przyjaznym językiem i dobrze się czytać. Poza tym powinny Ci pomóc prowadzić klientów w dół lejka marketingowego – tak, aby stawiali kolejne kroki na drodze do zakupu Twoich rozwiązań.
W teorii mógłbyś powalczyć o spełnienie wszystkich tych wymagań (i długiej listy innych…) samodzielnie. Jednak w praktyce – mówiąc brutalnie – najczęściej jest to po prostu nieopłacalne. Szczególnie jeśli chcesz, żeby przygotowane treści przyniosły „namacalne efekty”, czyli przekonały klientów do Twojej oferty. Dlatego powinni je przygotować specjaliści, którzy się na tym znają. Co zatem daje współpraca z zaufaną agencją copywriterską?
1. Koniec „męki” przy tworzeniu treści sprzedażowych
Przełożenie myśli na „papier” jest często trudniejsze niż się wydaje. Zwłaszcza że trzeba to zrobić tak, aby przekaz dotarł do odbiorcy i przekonał go do działania. Przy tym musi być napisany poprawnym, żywym i angażującym językiem.
Na samą myśl o tym, że masz coś napisać, przeszywają Cię dreszcze? Twój zespół też nie garnie się do tworzenia contentu? Z zaufaną agencją copywriterską zapomnisz o tych problemach. Przygotowaniem treści zajmą się osoby, które lubią się bawić słowem, a jednocześnie rozumieją, jakie przełożenie na Twój biznes ma ich praca. Możesz więc skupić się na „sednie” swojej działalności i mieć pewność, że nowe teksty powstaną zgodnie z planem i spełnią swoje zadanie.
2. Wysoka skuteczność sprzedażowa tekstów
Napisanie tekstu promocyjnego to znacznie więcej niż użycie kwiecistego języka. Ba! Często jest tak, że literackie popisy bardziej szkodzą niż pomagają. Doświadczony copywriter o tym wie, dlatego atuty Twojego biznesu przekuwa na język bliski klientom, do których chcesz dotrzeć. Czasami są to proste, a zarazem bardzo „wyluzowane” komunikaty. Innym razem elegancka, „soczysta” treść, która oddziałuje na wyobraźnię. Pewne jest jedno: powstające teksty realnie pomagają w sprzedaży.
Dzieje się tak, ponieważ:
- wzbudzają zainteresowanie i przykuwają uwagę tych, do których chcesz dotrzeć ze swoją ofertą,
- pomagają klientom wyobrazić sobie to, co im oferujesz, na odległość – dobrze napisane treści niejako „zastępują” rozmowę z doradcą handlowym;
- wspierają Cię w budowaniu wizerunku eksperta, co przekłada się na większe zaufanie u odbiorców (a przecież wszyscy kupujemy od tych, którym ufamy!);
- zachęcają do podejmowania kolejnych działań – począwszy od zapoznania się ze szczegółami oferty, aż po wysłanie zapytania czy złożenie zamówienia.
Dowiedz się więcej: Jak pisać opisy produktów, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż?
3. Lepsze efekty SEO
Firma copywriterska nie jest tym samym co agencja SEO. Jednak to właśnie autorzy tekstów przekuwają „techniczne” wytyczne związane z pozycjonowaniem na treści, które polubi Google.
To wcale nie tak proste, jak może się wydawać! Co prawda jakieś 12 lat temu, kiedy zaczynałam swoją przygodę z copywritingiem, a SEO było w powijakach, pracowało się całkiem łatwo. Wtedy wystarczyło wrzucić w treści dużo słów kluczowych, „poupychać” je i już. Jednak obecnie wymagania wyszukiwarek są ZNACZNIE wyższe.
Czy wiesz, że algorytmy Google, które decydują o pozycji poszczególnych stron na liście wyników wyszukiwania, zmieniają się tysiące razy w ciągu roku? Obecnie nie wystarczy spełnić „technicznych” wymagań SEO, aby poszybować do TOP 3. Zdecydowanie istotniejsze jest zaspokojenie oczekiwań użytkowników wyszukiwarki. Chodzi więc o dostarczenie treści, które są:
- na bardzo wysokim poziomie merytorycznym,
- wiarygodne,
- logicznie uporządkowane – tak, aby było przez nie łatwo „przebrnąć”,
- napisane przyjaznym językiem,
- możliwie najlepszą odpowiedzią na pytanie zadane Google przez internautę.
Jak pogodzić te oczekiwania?
Opanowanie wszystkich zasad oraz dogłębne zrozumienie wymagań Google przychodzą wraz z doświadczeniem. Specjaliści w dobrych agencjach copywriterskich je mają i wiedzą, jak je przekuć na angażujące treści, które dobrze się pozycjonują.
Sprawdź również: 7 narzędzi SEO, które powinien znać każdy copywriter
4. Gwarancja regularności publikacji nowych treści
Są takie teksty, które pisze się raz na kilka lat. Ot, choćby treści do katalogu sprzedażowego czy na stronę firmową. To jednak nie wystarczy, żeby utrzymać dobrą widoczność serwisu. Potrzebne są np. publikacje wspierające działania content marketingowe. To m.in. artykuły na blog, na portale zewnętrzne czy posty do mediów społecznościowych. Takie treści muszą być publikowane regularnie, a przynajmniej powinny. Wtedy mogą przynieść najwięcej korzyści.
Pytanie więc, czy Twój zespół na pewno będzie w stanie przygotować je samodzielnie z odpowiednią częstotliwością? W teorii wydaje się, że napisanie krótkiego artykułu blogowego na dobrze znany temat to „bułka z masłem”. Jednak jeżeli ma go stworzyć osoba bez wprawy w pisaniu, dla której będzie to zadanie dodatkowe… wtedy zaczynają się „schody”.
Nawet najlepiej przygotowany plan publikacji na blogu szybko się posypie. Tymczasem z agencją copywriterską nie ma takiego zagrożenia. Umawiasz się na przygotowanie konkretnych treści w określonym czasie i… właśnie to dostajesz. Możesz więc bezpiecznie realizować swoją strategię marketingową – masz pewność, że zostaniesz „zasilony” dobrym contentem zawsze, kiedy będzie potrzebny.
Czytaj również: Co to jest plan wydawniczy dla bloga firmowego i jak go przygotować?
Sprawdź też: Jak wygląda współpraca z agencją copywriterską? [Kompletny przewodnik krok po kroku]
Nadal masz wątpliwości, czy współpraca ze sprawdzoną agencją copywriterską to dobry kierunek działania? Przetestuj to w praktyce! Możesz zlecić copywriterom wykonanie niewielkiej „próbki” tekstów. Jedna zakładka na nową stronę, 2-3 opisy produktów, 2 artykuły na bloga – to tylko kilka przykładów zleceń próbnych. Inwestycja w nie jest niewielka (nawet tylko kilkadziesiąt złotych!), więc niczym nie ryzykujesz. Zyskasz za to możliwość „namacalnej” oceny, czy istnieje różnica w jakości treści przygotowanych przez Ciebie i przez specjalistów.
Chcesz spróbować? Skontaktuj się z nami i powierz autorom Sago Media wykonanie drobnego zlecenia. Oceń nasze teksty w praktyce, a nie tylko w teorii. Jeśli Ci się spodobają, możesz podjąć decyzję o dłuższej współpracy.