O tym, że content marketing ma siłę przyciągania i wzbudzania zainteresowania potencjalnych klientów samą firmą, jak i jej ofertą, przekonuje się coraz więcej przedsiębiorstw.
Z wdrażaniem działań conent marketingowych doskonale radzą sobie zagraniczne firmy. Red Bull (pamiętacie sfilmowany skok Felixa Baumgartnera z rekordowej wysokości ok. 38 kilometrów nad Ziemią, którego sponsorem był właśnie Red Bull? – film z tego wydarzenia przysporzył sponsorowi wielu fanów oraz zaowocował mnóstwem linków) czy Coca-Cola to istni królowie Internetu, dla których content marketing jest podstawą działań marketingowych.
Ale i w Polsce działania content marketingowe prowadzane są na coraz szerszą skalę. Przykładów jest wiele, my prezentujemy kilka.
Winiary
Marka działa w branży kulinarnej. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych działań w zakresie content marketingu jest kanał Youtube – Szkoła Gotowania. Regularnie publikowane są materiały wideo – poradniki prezentujące ciekawe przepisy na dania – oczywiście z wykorzystaniem produktów marki Winiary. W ten sposób promują swoją ofertę, poddając w zamian użytkownikom interesujące pomysły na obiad.
inFakt.pl
Jest to firma, która oferuje usługi w zakresie księgowości internetowej. Działania content marketingowe prowadzone są tutaj na wielu płaszczyznach. Podstawą jest prowadzenie firmowego bloga, gdzie pojawiają się wpisy, których tematyka odpowiada na potrzeby przedsiębiorców. Treści mają nie tylko charakter informacyjny, ale również poradnikowy. Ponadto raz na jakiś czas w portalach branżowych (np. Money.pl, Bankier.pl) pojawiają się artykuły z praktycznymi poradami dla przedsiębiorców.
ING Bank Śląski
Na potrzeby działań content marketingowych został stworzony serwis internetowy Zafinansowani.pl – pod hasłem „Zasilani wiedzą ING”, skierowany przede wszystkim do klientów indywidualnych. Treści tam publikowane stanowią praktyczne porady, dzięki którym można poznać metody efektywnego oszczędzania i zarządzania finansami osobistymi. Część wpisów występuje w formie infografik, które świetnie zastępują długie opisy, pozwalając przy tym na zaprezentowanie najważniejszych informacji w ciekawej, łatwej do zapamiętania formie.
Agencja Whites
Jest to agencja SEO, której działania content marketingowe pozwoliły zająć pierwszą pozycję w Google na określoną frazę. Publikowanie wpisów gościnnych, publikowanie infografik, udział w branżowych konferencjach i targach – to wszystko sprawiło, że agencja doskonale wypromowała się w wyszukiwarce.
Protecter & Gamble
Jest to firma, która dostarcza swoje produkty w 180 krajach. Należy do niej 50 marek, które zajmują wiodącą pozycję na rynku (m.in. Pampers, Gillette, Lenor, Braun, Oral-B). Działania content marketingowe prowadzone w Polsce związane są przede wszystkim z serwisem EverydayMe.pl. Skierowany do kobiet, zawiera praktyczne porady dla pań. Dzięki rejestracji w serwisie, każda użytkowniczka ma dostęp do wielu ciekawych (niedostępnych dla niezarejestrowanych użytkowników) treści. Może także publikować własne artykuły oraz recenzować produkty.
Jaki jest więc przepis na skuteczny content marketing? Twórz wartościową treść, do której wszyscy będą linkować. W ten sposób nie tylko zaistniejesz w świadomości użytkowników, ale zbudujesz swój autorytet. A jednocześnie zaprezentujesz swoją ofertę – w sposób subtelny, bez nachalności charakterystycznej dla typowej reklamy.