Harmonogram działań w content marketingu

Harmonogram działań w content marketingu

W content marketingu liczy się nie tylko wartościowa treść, ale również częstotliwość publikacji. Nie można pozwolić sobie na chaos, bo wtedy nawet najlepsze publikacje nie przyniesą oczekiwanych efektów.

Czasami zdarza się, że użytkownicy otrzymują zbyt dużą ilość treści, co powoduje przesyt, a użytkownicy są przytłoczeni mnogością materiałów. Takie przeładowanie ilością informacji nie jest korzystne. Jednakże nie to stanowi największy problem. Większość osób ma kłopot z nieregularnym (czyt. rzadkim) publikowaniem wartościowych treści. A czytelnicy lubią cykliczność, ponieważ dzięki temu wiedzą dokładnie kiedy można spodziewać się nowych treści. Jak więc nie dać się chaosowi? Jak skutecznie zaplanować publikację kolejnych treści w ramach content marketingu?

Prosta zasada 1-7-30-4-2-1

Jest to chyba jedna z najbardziej popularnych zasad wykorzystywanych przy planowaniu kalendarza redakcyjnego. W ten sposób możemy zapanować nad dyscypliną w kwestii regularnego zamieszczania odpowiednich treści.

O zasadzie tej wielokrotnie wspomina Russell Sparkman – prezes i współzałożyciel FusionSpark Media. Dzięki niej znacznie łatwiej jest rozplanować strategię content marketingową.

Zasada 1-7-30-4-2-1 to kolejno: 1 dzień, 7 dni, 30 dni, kwartał, pół roku, 1 rok. Oznacza to zatem, że treści w ramach content marketingu powinny pojawiać się cyklicznie, zgodnie z powyższym.
Co do konkretnych treści publikowanych tym systemem, są one z góry założone. Jak więc działać?

  • każdego dnia – odpowiadaj na wiadomości e-mail, odpowiadaj na komentarze, aktualizuj swoje konto w ramach portali społecznościowych,
  • raz na 7 dni – umieść przynajmniej 1 nowy wpis na blogu, zamieść artykuł poradnikowy, zajmij się aktualizacją najważniejszych podstron serwisu, wyślij newsletter, uczestnicz w dyskusjach na forach związanych z branżą,
  • raz na 30 dni – umieść wpis na blogu opierający się na analizach lub będący wywiadem z ekspertem z branży, wybierz najpopularniejszy wpis na blogu, dodaj do niego kilka zdjęć i przekształć go w prezentację, opublikuj gościnny wpis na innym blogu / serwisie, opublikuj case study, umieść podcast,
  • raz na 4 miesiące – opublikuj tzw. „białą księgę”, specjalne wydanie newslettera, stwórz e-book i udostępnij go, stwórz infografikę,
  • 2 razy w roku – opracuj webcast, weź udział w konferencjach branżowych,
  • 1 raz w roku – stwórz raport branżowy na jeden z gorętszych tematów mijającego roku, zorganizuj konferencję / szkolenie, napisz książkę.

Trzeba jednak pamiętać, że zawsze istnieje możliwość wprowadzania pewnych modyfikacji. Zamiast uczestniczyć w dyskusjach na forach raz na tydzień, można robić to każdego dnia. Zamiast publikować e-book raz na kwartał, można zrobić to raz na pół roku lub raz w roku (choćby zamiast książki). Zamiast co tydzień aktualizować podstrony prowadzonego serwisu, można robić to raz na miesiąc.

Do powyższych liczb nie musisz podchodzić rygorystycznie. Stwórz swój plan optymalny – taki, który będzie zgodny z własnymi potrzebami, możliwościami i dopasowany do skali prowadzonego przedsięwzięcia.

Zadania dla Ciebie

Rozpisz na kartce, w jakie dni i z jaką częstotliwością będziesz prowadzić konkretne działania content marketingowe.
Zaplanuj tematykę artykułów, filmów, infografik i innych publikacji i sukcesywnie je przygotowywuj.
Monitoruj efekty swojej pracy. Tylko dzięki temu będziesz wiedział czy idziesz w dobrą stronę, czy też musisz przeprowadzić modyfikację swojej strategii.


Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.