Duża część sklepów internetowych nie przywiązuje wagi do opisów produktów w sklepie. Kopiują opisy od producenta lub wstawiają lakoniczne opisy, które w ogóle nie zachęcają do kupna i nie zawierają wyczerpujących informacji o towarze. Czemu sklepy traktują opisy po macoszemu? Bo uznają, że produkt się sam sprzeda? Bo nie mają czasu na zajęcie się prawidłowym opisem produktów? Bo to za duże koszty? A może z niewiedzy?
Sprawdźmy, dlaczego opłaca się przygotowanie opisów produktów.
Opis, który przekona do zakupu
Właściciele sklepów internetowych skupiają się na promocjach, które zachęcą i reklamie, która przyciągnie klientów do sklepu. Są to niemałe koszty, dlatego trzeba zrobić wszystko, aby zmaksymalizować ilość zakupów i wartość koszyka, aby pokryły koszty promocji. Jednym z kluczowych elementów podwyższenia konwersji jest opis produktu, który przekona klienta do zakupu. Opis unikalny, merytoryczny, którego klient nie znajdzie w żadnym innym sklepie. Opis, który wszystko klarownie wyjaśni klientowi. Klient, który zauważy, że się o niego dba, że sklep dokładnie opisuje produkty, chętniej będzie do niego wracał.
Opis, który wyjaśnia wszystkie wątpliwości
Kolejnym sporym kosztem dla sklepu jest utrzymanie sprawnej obsługi klienta i udzielania im odpowiedzi na nurtujące ich kwestię w sprawie produktów, ich cech i parametrów, dostawy, płatności itp. A przecież sprawnie poprowadzona polityka informacyjna sklepu spowodowałaby, że na większość pytań klienci odpowiedź uzyskają od razu na stronie sklepu, bez potrzeby kontaktu z biurem obsługi klienta. Daje to podwójną korzyść dla sklepu. Po pierwsze część klientów, która nie znajdzie odpowiedzi na ich pytania, przejdzie od razu na stronę konkurencyjnego sklepu, przez co tracimy ich bezpowrotnie. Druga grupa kupujących, tych mniej zniechęcających się, zada pytanie obsłudze sklepu. A obsługa sklepu kosztuje.
Opis, który lubi Google
Duża część sklepów przeznacza spore kwoty na działania SEO. Pozycjonuje konkretne produkty na dane słowa kluczowe. A nie zdają sobie sprawy, że zduplikowane opisy produktów nie są mile widziane przez Google. Algorytm tej wyszukiwarki promuje treści unikalne. Dlatego również z tego powodu posiadanie wartościowych, unikalnych opisów produktów jest niezbędne dla sklepu.
Czy powyższe argumenty nie przekonują jak istotne jest posiadanie wartościowych, unikalnych, szczegółowych opisów produktów?
Przekonany? Przystępujemy do pisania
Jeśli pracownicy sklepu posiadają odpowiednią wiedzę i czas, mogą sami zająć się przygotowaniem opisów. W przeciwnym wypadku napisanie opisów produktów można zlecić zewnętrznej firmie.
Nie trzeba od razu robić opisów dla wszystkich produktów, bo to i kosztowne i czasochłonne. Może warto najpierw skupić się na przygotowaniu opisów produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Ocenić skutki umieszczenia nowych opisów i dopiero wtedy zdecydować, czy warto zmienić opisy w kolejnych.