Content marketing, który przyciąga

Content marketing, który przyciąga


Jeżeli jesteś zainteresowany promowaniem swoich produktów lub usług za pośrednictwem Internetu w sposób bezpośredni, zmień strategię. Obecnie działania marketingowe w sieci powinny opierać się przede wszystkim na content marketingu, który – niczym magnes – przyciąga użytkowników. Musi być jednak podany w odpowiedniej formie. Takiej, która będzie zwracała uwagę i budziła pozytywne reakcje internautów.

Content marketing – skuteczne połączenie reklamy i rozrywki

Od dłuższego czasu widoczne są zmiany w odbiorze standardowych reklam przez użytkowników. Obecnie wszelkie nachalne komunikaty reklamowe są traktowane jako „zło konieczne” i na wstępie odrzucane. Firma, która w ten sposób chce dotrzeć do grona potencjalnych klientów jest w większości przypadków od razu skazana na porażkę.
Siłą content marketingu jest połączenie reklamy z rozrywką poprzez dostarczanie wartościowych i przydatnych użytkownikom treści. Ważne jest przy tym jednoczesne zaangażowanie internautów, którzy lubią być aktywni w sieci.
W zależności od celów oraz posiadanego budżetu możesz zaoferować pożądane i poszukiwane przez odbiorców treści w różnorodnych formach. Blogi, video-poradniki, e-booki, a nawet specjalne serwisy internetowe – są to narzędzia wykorzystywane w skutecznym content marketingu.

Ucz się od najlepszych

Wcale nie musisz dysponować ogromnym budżetem, by móc sprawdzić efektywność content marketingu w praktyce.
Najprostszą opcją wydaje się być prowadzenie firmowego bloga. Doskonałym tego przykładem jest chociażby blog księgowości internetowej InFakt.
Zainteresowanie wzbudzić może również ciekawie poprowadzony kanał na Youtube z poradami, których oczekują użytkownicy. Np. Szkoła Gotowania to kanał marki Winiary, gdzie można odnaleźć przepisy wraz ze szczegółową instrukcją ich przygotowania.

Możliwości content marketingu świetnie wykorzystał koncern Johnson & Johnson. Stworzył on kilka serwisów internetowych (m.in. baby.com, babycenter.com) dedykowanych kobietom w ciąży i matkom – potencjalnym klientom marki, z którymi można nawiązać relacje. Na łamach serwisu publikowane są treści praktyczne z punktu widzenia użytkowniczek, a jednocześnie takie, które niosą przekaz firmy. Niewiele jest natomiast informacji o samych produktach czy nawet marce.
Także polski serwis EverydayMe.pl jest świetnym przykładem wykorzystania content marketingu. Należy do marki Procter & Gamble, a skierowany jest do kobiet. Publikowane są w tym miejscu praktyczne porady dla pań. Rejestracja w serwisie daje dostęp do wielu dodatkowych treści, a także pozwala na publikowanie własnych artykułów i recenzowanie produktów.

Co to daje?

Celem content marketingu nie jest nachalne promowanie produktów / usług w celu zwiększenia sprzedaży. To przede wszystkim sposób na kreowanie wizerunku marki w sieci oraz wzmacnianie pozytywnych relacji z użytkownikami oraz budowanie zaufania. Dzięki takim działaniom prędzej czy później przekonasz się, jak internauci mogą być lojalni wobec marki, która nie skupia się wyłącznie na prezentowaniu swojej oferty, ale odpowiada na potrzeby i oczekiwania użytkowników.
Pamiętaj przy tym, by eksperymentować z różnymi formami content marketingu. Dzięki temu wybierzesz te, które przynoszą najbardziej widoczne rezultaty i są bardziej pożądane przez potencjalnych klientów.