Blog dla sklepu z gadżetami fanowskimi – Dystryktzero.pl [case study]

Blog dla sklepu z gadżetami fanowskimi – Dystryktzero.pl [case study]

Dystryktzero.pl to sklep internetowy, który powstał z myślą o fanach świata popkultury – przede wszystkim komiksów (w wydaniu papierowym i filmowym), gier oraz mangi i anime.

Na klientów czeka tysiące świetnych gadżetów fanowskich – od figurek kolekcjonerskich i akcesoriów do nich, przez produkty na licencji, aż po akcesoria do domu czy ubrania i dodatki nawiązujące do ulubionych bohaterów. To prawdziwy raj dla miłośników uniwersów Marvela i DC, anime ze studia Ghibli, jak i bardziej niszowych produkcji.

Sklep wyróżnia się nie tylko dzięki ogromnemu katalogowi produkcji. Prowadzą go prawdziwi pasjonaci branży, którzy z zapałem poszukują nowych akcesoriów – często także białych kruków.

W lipcu 2020 roku Dystryktzero.pl zlecił Sago Media przygotowanie tekstów na bloga e-sklepu. Nasza współpraca miała na celu:

  • dostarczenie na stronę wartościowego contentu – artykułów o tematyce popkulturowej, powiązanej z branżą, która wzmocni wizerunek ekspercki sklepu i przyciągnie uwagę czytelników;
  • zwiększenie ruchu na stronie poprzez wsparcie pozycjonowania – tak, aby na stronę e-sklepu docierało coraz więcej nowych klientów.

Zależało mi na tym, żeby treści pisał ktoś, kto odnajduje się w świecie popkultury i zaangażuje się w przygotowanie rzetelnych, wciągających treści.

Marek Pokorski, Dystryktzero.pl

Zespół Sago Media stanął na wysokości zadania.

Wyzwanie 1: Dostarczenie eksperckich treści „zanurzonych” w świecie popkultury

Klient oczekiwał od nas, że powstające teksty będą mały ekspercki poziom – taki, który pozwoli zbudować wiarygodność marki w społeczności fanowskiej.

Odbiorcy treści na blogu Dystryktzero.pl to bardzo wymagająca grupa. Stanowią ją przede wszystkim osoby, które są od lat „zanurzone” w świecie swoich ulubionych superbohaterów czy postaci z seriali anime. Są więc zainteresowane poszerzeniem wiedzy na ten temat czy newsami o zbliżających się premierach, a także „analizami krytycznymi” kolejnych powstających produkcji. Dlatego artykuły muszą być pisane przez osobę, która sama rozumie ten świat i umie się po nim poruszać.

Rozwiązanie 1: Doświadczony copywriter obeznany w temacie

Znalezienie pośród naszych copywriterów osoby, która podołałaby temu zleceniu, nie było trudne. Szybko znalazła się autorka, która z entuzjazmem podjęła się wyzwania. Jak pokazały teksty próbne – dała radę, ponieważ Dystryktzero.pl zadecydował o kontynuacji współpracy.

Teksty, które dostajemy, są bardzo fajne i rzetelne. Trzeba też pochwalić trafny dobór tematów.

Marek Pokorski, Dystryktzero.pl
Dystryktzero.pl
Dystryktzero.pl

Wyzwanie 2: Wsparcie działań SEO

Teksty na bloga Dystryktu Zero miały wesprzeć pozycjonowanie. Dlaczego? Blog to jedna z kluczowych strategii, którą e-sklep może wdrożyć z myślą o SEO. Umiejętnie dobrane tematy tekstów (dostosowane do bieżącego zainteresowania potencjalnych klientów) i prawidłowa konstrukcja treści – to sposób na zwiększenie zasięgu, a pośrednio na wzmocnienie sprzedaży.

Klient oczekiwał więc od nas, że powstające treści będą skonstruowane tak, aby pomogły zwiększyć widoczność strony w Google.

Rozwiązanie 2: Dostosowanie tekstów do wymogów SEO pod kątem formy i treści

Wbrew stereotypowi, optymalizacja tekstów pod SEO to nie tylko dobranie odpowiednich słów kluczowych. Algorytmy Google stawiają znacznie większe wymagania. Nie dotyczą one wyłącznie struktury treści (np. stosowania nagłówków, linków wewnętrznych czy keywordów), ale przede wszystkim merytoryki i „przydatności” treści.

Dlatego, żeby sprostać oczekiwaniom, uwzględniamy perspektywę SEO na każdym etapie przygotowania artykułów.

  • Tematyka: jest dobierana do aktualnych wydarzeń w świecie popkultury (np. pod kątem zbliżających się premier, zapowiedzi nowych produkcji, zainteresowania określonymi tematami). Dzięki temu treści są aktualne i odnoszą się do spraw, które interesują grupę docelową sklepu Dystryktzero.pl.
  • Słowa kluczowe: przed rozpoczęciem prac dobieramy słowa kluczowe przy pomocy Senuto – tak, aby powstające treści były odpowiednio nasycone frazami, które potencjalni klienci wpisują w Google.
  • Linkowanie wewnętrzne:w każdym artykule pojawiają się linki odnoszące się do innych treści na stronie – powiązanych tematycznie artykułów blogowych oraz kategorii produktów.
  • Optymalizacja treści: każdy tekst ma przejrzystą strukturę, wzbogaconą o nagłówki i wypunktowania – tak, aby dobrze się go czytało i „skanowało” oraz by roboty Google nie miały problemów z indeksacją.
  • Długość tekstów: początkowo pisaliśmy krótsze artykuły (ok. 4-5 tys. znaków ze spacją), jednak z czasem wspólnie zadecydowaliśmy o ich wydłużeniu. Przyniosło to podwójne korzyści. Z jednej strony – wzmocniło potencjał SEO, z drugiej – podniosło wartość merytoryczną, ponieważ pozwoliło rozbudować każdy z tematów i „wgryźć” się bardziej w omawiane zagadnienia.

Efekty widać m.in. w wynikach, jakie osiągała strona dystryktzero.pl między lipcem 2020 a grudniem 2023.

Analiza widoczności w Senuto
Analiza widoczności w Senuto

Jak pokazuje analiza, na przestrzeni tego okresu (współpracowaliśmy przez większość czasu):

TOP 3

Liczba słów kluczowych w TOP 3 wzrosła niemal 4-krotnie (z 491 do 1 944)

TOP 10

Liczba słów kluczowych w TOP 10 wzrosła ponad 4-krotnie (z 2 624 do 11 026)

TOP 50

Liczba słów kluczowych w TOP 50 wzrosła ponad 2,5-krotnie (z 11 638 do 30 758)

Oczywiście blog był tylko jednym ze składowych elementów, które wpłynęły na poprawę wyników SEO. Na te efekty złożyły się również inne działania podejmowane przez Klienta – m.in. w obszarach technicznej strony pozycjonowania czy pozostałych aspektach marketingu internetowego

Jak wygląda współpraca przy blogu dla Dystryktzero.pl?

Nad kontaktem z zespołem Dystryktzero.pl czuwa bezpośrednio autorka odpowiedzialna za teksty. Prace przebiegają w cyklu miesięcznym. W praktyce wygląda następująco:

  • Na początku miesiąca wysyłamy propozycje tematów – najczęściej przygotowujemy 2 długie artykuły w ramach jednego zamówienia.
  • Po ich zaakceptowaniu przystępujemy do pisania.
  • Teksty są przesyłane pod koniec miesiąca do zatwierdzenia.
  • Klient samodzielnie publikuje treści i dodaje do nich grafikę.

W kolejnym miesiącu cały cykl powtarza się, a artykuły regularnie trafiają na blog Dystryktzero.pl.

Współpraca z Sago Media pomogła mi wzbogacić i rozwinąć blog naszego sklepu. Dostarczane artykuły trzymają poziom i, co najważniejsze, są dobrze widoczne w Google – wiele z nich bardzo dobrze się indeksuje i pozwala generować ruch na stronie, zwłaszcza przy okazji nowych premier. 

Marek Pokorski, Dystryktzero.pl

Nam również współpraca z Dystryktem Zero daje wiele radości, a research do tekstów nierzadko pozwala łączyć przyjemne z pożytecznym.

Ty także szukasz wsparcia przy prowadzeniu bloga sklepu internetowego? Kolejne teksty możemy przygotować wspólnie.


Socjolog reklamy i polonistka, jeden z głównych copywriterów Sago Media. Zajmuje się również korektą tekstów. Z content marketingiem związana zawodowo od ponad 10 lat. Prywatnie pasjonatka podróży (nierzadko z laptopem w plecaku) i języków obcych.