4 najpopularniejsze błędy content marketingu

4 najpopularniejsze błędy content marketingu

Podążanie w stronę content marketingu może przynieść wymierne korzyści – przyciągnąć użytkowników, którzy będą zainteresowani tym, co masz do zaoferowania i zwiększyć sprzedaż. Warunek jest tylko jeden – trzeba posiadać odpowiednią strategię, na podstawie której realizowane będą działania w zakresie content marketingu. Dostarczanie wartościowej treści, wbrew pozorom, nie jest takie łatwe. Bardzo często powielane błędy mogą stanowić poważną przeszkodę, uniemożliwiającą osiągnięcie założonego celu.

Jeśli już wiesz, jak powinny wyglądać działania w zakresie content marketingu dowiedz się, czego NIE NALEŻY robić.

Błąd 1. Nie stosuję content marketingu, bo nie widzę efektów

Ciężko jednak o nich mówić, gdy poddajesz się w krótkim czasie. Opublikowanie kilku artykułów na blogu czy kilku tekstów w portalach branżowych jeszcze o niczym nie świadczy. Niekiedy na efekty trzeba poczekać.

Musisz też zastanowić się nad ewentualnym powodem nieskuteczności działań content marketingowych. Być może dostarczane przez Ciebie treści nie są na tyle atrakcyjne dla odbiorców, by wzbudzały zainteresowanie. Być może tekst cały czas przypomina nachalną reklamę i nakłania do skorzystania z oferty. Takich powodów może być więcej, dlatego – jeśli faktycznie nie widzisz rezultatów content marketingu, nie świadczy to o jego nieskuteczności. Najpewniej to popełniane przez Ciebie błędy prowadzą do słabego zainteresowania prowadzoną przez Ciebie firmą.

Pamiętaj, że content marketing to nie jednorazowy projekt, a proces. Ten musi trwać, żeby móc zobaczyć zadowalające rezultaty. Uzbrój się w cierpliwość, a zobaczysz, że działania content marketingowe faktycznie mają sens.

Błąd 2. Im więcej treści content marketingowych, tym lepiej

Z tym, że należy zachować pewną równowagę. Dostarczanie nadmiernej ilości treści, może wywołać efekt odwrotny. Żaden użytkownik nie jest w stanie (a swoją drogą – niekoniecznie musi mieć do tego chęci) przyswoić ogromu informacji – nawet, jeśli przyjmują one różnorodną formę.

Bardzo ważne jest zachowanie pewnego umiaru – dostosowanie ilości dostarczanej treści do możliwości użytkownika. Dobrze jest w tym celu opracować harmonogram działań content marketingu. Dzięki temu nie przesadzisz z ilością publikowanej treści ,a jednocześnie zapanujesz nad dyscypliną w kwestii regularnego ich udostępniania.
Pamiętaj również, że niepożądane jest publikowanie treści w dużych odstępach czasowych. Jeden artykuł blogowy raz na kwartał to zdecydowanie za mało, żeby osiągnąć cel, w którym miał pomóc wartościowy conent marketing.

Błąd 3. Tworzę content uniwersalny – dla wszystkich

I dziwisz się, że Twoje działania w zakresie content marketingu nie przynoszą oczekiwanych rezultatów?

Nie odniesiesz sukcesu, jeśli tworzona przez Ciebie treści będzie skierowana do wszystkich. Wtedy bowiem musisz używać uniwersalnego języka, który może nie do końca przemawiać do Twojego targetu. Cały czas musisz pamiętać, że dostarczanie wartościowej treści musi obejmować odpowiednią grupę docelową. Jeśli wcześniej ją określisz, wówczas łatwiej będzie Ci formułować content atrakcyjny dla konkretnej grupy użytkowników, dzięki któremu zwiększy się zainteresowanie produktem / usługą.
Skuteczna zachęta do interakcji rodzi się poprzez wiedzę na temat grupy docelowej, wykorzystywanego przez nią języka oraz stworzenia przekazu w atrakcyjnej dla niej formie.

Błąd 4. Mój content powstaje z myślą o wysokiej pozycji w wyszukiwarce

I pewnie jeszcze treść faszerujesz nadmiarem słów kluczowych. Rzeczywiście, to może pomóc Ci w zdobyciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Szkoda tylko, że w tym wszystkim nie pamiętasz o nadrzędnym celu content marketingu – ma on służyć przede wszystkim potencjalnym klientom. Tymczasem treść naszpikowana słowami-kluczami przestaje być czytelna i zrozumiała. Ciężko jest dotrwać do końca artykułu, jeśli zaczyna stawać się nużący i zniechęca.

Jeżeli zadbasz o to, by dostarczane treści były dla nich wartościowe (nikt nie zakazuje przy tym umieszczania słów kluczowych – ale w rozsądnej ilości), dobry content będzie pozycjonował się sam. Użytkownicy będą przekazywali go sobie wirusowo, a Ty zyskasz podwójnie. Zdobędziesz wyższą pozycję w Google, a przy tym w oczach potencjalnych klientów będziesz jawić się jako ekspert.

Content marketing to skuteczne narzędzie, dzięki któremu można zadbać o wizerunek firmy w sieci i dotrzeć do jeszcze szerszego grona użytkowników. Musisz tylko wyzbyć się najczęściej popełnianych błędów i działać zgodnie z obowiązującymi zasadami.


Z branżą związana od 12 lat. W Sago Media odpowiada nie tylko za kontakt z klientami, ale zajmuje się również copywritingiem jako Head Of Content. Prawie żadna tematyka nie jest jej obca. Uzależnienie od pisania sprawia, że nie chce się od niego uwolnić nawet pod przymusem.