„Content Marketing” według Tomasza Stopki – recenzja książki

O content marketingu mówi się coraz częściej i coraz więcej. Jako że jest to jeden z ważnych elementów strategii marketingowej w internecie, nie można pozostać obojętnym wobec pojawiającej się na rynku literatury. Czy książka Tomasza Stopki "Content Marketing" wydana przez Poltext to przydatny zbiór porad i sugestii?

Featured snippet, czyli jak być na szczycie w Google

Być na szczycie w wyszukiwarce Google - do tego dążą wszyscy właściciele stron internetowych. Do niedawna można było pojawiać się tylko w wynikach płatnych (AdWords) oraz wynikach organicznych (uzależnionych od efektów pozycjonowania). Obecnie istnieje trzecia możliwość - featured snippet.

Jak można wykorzystać stare artykuły na blogu?

Prowadzisz blog. Starasz się regularnie tworzyć kolejne wpisy, by stale dostarczać swoim czytelnikom nowy content. Poświęcasz mnóstwo czasu na szczegółowy research, a tymczasem... wystarczy przejrzeć bazę wpisów opublikowanych dawno temu. Być może nie zdajesz sobie sprawy, ale w starych artykułach tkwi ogromny potencjał. Nie zmarnuj go – dowiedz się, jak to wykorzystać.

Jak promować artykuły na blogu?

Prowadzisz blog, starając się regularnie publikować artykuły? Jeden z ważnych kroków w stronę udanej strategii content marketingowej masz już za sobą. Jeżeli jednak twoje działania ograniczają się wyłącznie do napisania artykułu i kliknięcia “opublikuj”, możesz nie osiągnąć założonego celu. Nawet najlepsza treść nie wystarczy. Potrzebne jest coś więcej. Potrzebne jest promowanie publikowanych artykułów.

Artykuły gościnne – co musisz o nich wiedzieć?

Prowadzisz bloga firmowego, ponieważ chcesz zaistnieć w internecie i tym samym wzmocnić świadomość marki oraz zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty? Zdajesz się kroczyć dobrą ścieżką, która może zaprowadzić cię do celu. Pamiętaj jednak, że potencjał drzemiący w wartościowej treści możesz wykorzystać znacznie szerzej. Postaraj więc wyjść poza “zamknięty krąg”, decydując się na publikację artykułów w serwisach zewnętrznych.

Najlepsze darmowe materiały na temat content marketingu które musisz znać.

W jednym miejscu zebraliśmy linki do najlepszych (naszym zdaniem) a zarazem kompleksowych, obszernych materiałów na temat content marketingu. Listę podzieliliśmy na kategorie: przewodniki, tworzenie treści, promocja, case study, infografiki.

Poznaj 9 skutecznych metod na przyciągające nagłówki

Bagatelizujesz nagłówki? To błąd, ponieważ w ten sposób zmniejszasz swoje szanse na to, że ktokolwiek zapozna się z treścią artykułu. Już dawno udowodniono, że atrakcyjność tekstu oceniana jest w pierwszej kolejności pod kątem nagłówka. Pamiętaj, że aż 8 na 10 osób sugeruje się tytułem. Jeśli będzie nudny, nikt nie zechce kliknąć “czytaj dalej”.

Najczęstsze błędy w opisach produktów. Nie powtarzaj ich

Jak mantrę wszyscy powtarzają, że opisy produktów w sklepie internetowym to klucz do sukcesu. Sukcesu, który przejawia się wzrostem sprzedaży. To od nich w dużej mierze zależy, czy klient podejmie właściwą decyzję zakupową (czyt. złoży zamówienie). Dlatego nie można ich bagatelizować. Ale uważaj - niewłaściwy opis może skutecznie zniechęcić do dalszego zakupu. Ba, może zniechęcić nawet do ponownej wizyty w e-sklepie.